گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس

گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس

گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس ، صورت گرفت. عرض سلام و تبريك دارم روز بزرگ‌داشت مقام شامخ مهندس را در سراسر كشور عزيزمان ايران و ارزوي سلامتي براي خانواده مهندسي كشور

کد خبر: 011210005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اسفند ۰۱ - ۱:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس ، صورت گرفت. عرض سلام و تبريك دارم روز بزرگ‌داشت مقام شامخ مهندس را در سراسر كشور عزيزمان ايران و ارزوي سلامتي براي خانواده مهندسي كشور

گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس

گفتگو با سینا صبری، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس
گفتگو با صبری؛ هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان
عرض سلام و تبريك دارم روز بزرگ‌داشت مقام شامخ مهندس را در سراسر كشور عزيزمان ايران و ارزوي سلامتي براي خانواده مهندسي كشور
با آغاز فعاليتمان در دوره نهم شوراي مركزي نظام مهندسي كشور و هيات رئيسه سال اول با برنامه ريزي و سياستگذاري كه صورت پذيرفته در صدد زمينه سازي ارائه خدمات بهتر، موثرتر و فراگيرتر مهندسي در كل كشور هستيم.
جامعه مهندسي جامعه اي انديشمند، خلاق و فرهيخته هستند و با توجه به تخصص هاي متنوع و نقشي كه مي توانند در ساخت اصولي و اساسي شهرها و ساختمانها ايفا نمايند و با عنايت به تعداد قابل توجهشان در كشور، در حال حاضر كمتر مورد توجه قرار گرفته اند و اين جامعه ٦٠٠ هزار نفري نيازمند حمايت هاي بيشتر دستگاه هاي سياست گذار و اجرايي مي باشد تا به نقش و ماموريت هايي كه در اهداف قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان برايشان در نظر گرفته شده بهتر عمل نمايند.
يكي از اركان اصلي ساخت اصولي، ايمن و كاراي شهرها و ساختمان ها مهندسين عضو سازمانهاي نظام مهندسي مي باشند كه بايد زمينه بروز و ظهور ارائه ي صحيح خدمات ارزشمندشان در كشور توسط سياست گذاران توسعه شهري فراهم گردد.
زلزله هاي مهيب و مخرب اخير در داخل كشور و كشورهاي همسايه كه فجايع غير قابل جبران مالي و جاني را بوجود آورد مجدد يادآور ارزش ارائه خدمات مهندسي در تمامي حوزه هاي طراحي ،نظارت و اجراي تخصصي شهرسازي و ساختمان سازي توسط صاحبان صلاحيت بود و صحتي بر اين مدعا بود كه به چه ميزان مي تواند خدمات ياد شده ضامن حفظ جان و مال شهروندان در برابر حوادث و بلاياي طبيعي باشد و محيطي امن همراه با ارامش را براي ساكنين شهرها فراهم نمايد.
براي افزايش كيفيت خدمات مهندسي و تخصصي توجه به حداقل هاي مورد نياز زندگي اين قشر فرهيخته و با دانش كه جهت دستيابي به مدارج عاليه تخصصي زحمات قابل توجهي را متحمل شده اند الزامي ست. قطعا از فردي كه در شرايط موجود در تامين نيازهاي اوليه زندگي دچار مشكل گرديده نمي توان توقع تمركز بر ارائه خدمات بي عيب و نقص داشت. واقعي شدن تعرفه خدمات مهندسي متناسب با خدمات ارزشمند و مسئوليت بالايي كه متوجه مهندسين مي باشد از جمله اين موارد هست كه قطعا بايد مورد توجه و حمايت مسئولين تصميم گير حوزه هاي خدمات مهندسي قرار گيرد.
نظام مهندسي و نظام ساخت و ساز متشكل از همكاري مهندسين هفت رشته مهندسي مي باشد كه حضور كليه مهندسين در تمامي رشته ها بر اساس شرح خدمات و وظايف تخصصي كه ايفا مي نمايند ضامن ساخت صحيح و كم نقص شهرها و ساختمان ها خواهد بود. در سال هاي اخير به خوبي از خدمات مهندسين رشته هاي جامع نگري همچون شهرسازي، نقشه برداري و ترافيك استفاده نشده و منشا بسياري از معضلات و مشكلات موجود ريشه در همين موارد هست و با عزمي كه در دوره نهم شوراي مركزي كشور وجود دارد بنا داريم خلا حضور و ارائه خدمات موثر مهندسين رشته هاي ياد شده را مرتفع نماييم. به اميد برطرف نمودن مشكلات و داشتن مهندسين توانمند جهت توسعه ايراني آباد و ايمن.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۰۱
306 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0