آشنایی با ANSYS structural mechanics معرفی نرم افزار

آشنایی با ANSYS structural mechanics

نرم‌افزارهای آنالیز سازه‌ای‌ انسیس، مجموعه تحلیل‌ها‌ی سازه­ای را شامل می‌شوند که کاربر را قادر می‌سازد تا مسائل پیچیده‌ی‌ مهندسی سازه‌ای‌ را حل کرده و تصمیمات مربوط به طراحی را بهتر و سریع تر اخذ کند.در این بخش،انواع تحلیل‌ها‌ی استاتیک، دینامیک، فرکانس، ضربه، برخورد، تغییر شکل­های الاستیک و پلاستیک و ... قابل دسترس هستند.

کد خبر: 980306001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ خرداد ۹۸ - ۵:۲۰ ب.ظ

نرم‌افزارهای آنالیز سازه‌ای‌ انسیس، مجموعه تحلیل‌ها‌ی سازه­ای را شامل می‌شوند که کاربر را قادر می‌سازد تا مسائل پیچیده‌ی‌ مهندسی سازه‌ای‌ را حل کرده و تصمیمات مربوط به طراحی را بهتر و سریع تر اخذ کند.در این بخش،انواع تحلیل‌ها‌ی استاتیک، دینامیک، فرکانس، ضربه، برخورد، تغییر شکل­های الاستیک و پلاستیک و … قابل دسترس هستند.

آشنایی با ANSYS structural mechanics

آشنایی با ANSYS structural mechanics

آشنایی با ANSYS structural  mechanics

 

به کمک ابزار آنالیز المان محدود (FEA)که در مجموعه موجود است، شما می‌توانید راه حل‌ها‌ی مسائل مکانیک سازه‌ای‌ خود را شخصی‌سازی و آن‌ها‌ را به صورت خودکار اعمال کنیدو یا آن‌ها را برای تجزیه و تحلیل سناریو‌ها‌ی چندگانه‌ی طراحی پارامترسازی نمایید. همچنین شما می‌توانید به دیگر ابزارهای تجزیه و تحلیل فیزیکی به راحتی متصل شوید. نرم‌افزارآنالیز سازه‌ای‌انسیس در سراسر صنعت و به منظور بهینه‌سازی طرح‌ها‌ی محصول، کاهش هزینه‌ها‌ی آزمایشات فیزیکی و تحویل سریع‌تر محصولات با کیفیت به کار می‌روند.از طراحان و کاربران گاه به گاه که به دنبال نتایج سریع، آسان و دقیق هستند تا متخصصانی که هدف آن‌ها‌ مدل‌سازی مواد پیچیده، مجموعه‌ها‌ی بزرگ و رفتار غیر خطی است، نرم‌افزار انسیس همه‌ی‌ سطوح تجربه را پوشش داده است.

نظام مهندسی مکانیک بدون گرایش

نظام مهندسی مکانیک اصفهان

از ویژگی‌ها‌ی این نرم‌افزارمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انسیس مکانیکال، دارای تکنولوژی شبکه بندی (meshing) هوشمند است که کاربر را قادر می‌سازد به سرعت بهترین شبکه‌بندی را در هر مدل به دست آورید. همچنین امکان تنظیم و کنترل مش نیز وجود دارد.
  • شبیه‌سازی مواد پیچیده و رفتار مواد می‌تواند به کمک مدل‌ها‌ی ساخته شده، مدل‌ها‌ی مواد تعریف شده توسط کاربر و یاMaterial Designer برای ایجاد المان‌ها‌ی حجمی نماینده (Representative Volume Elements :RVEs) انجام گیرد.
  • قابلیت انطباق غیر خطی (NLAD: NonLinearAdaptivity) به طور خودکار چالش‌ها‌ی شبیه‌سازی را به کمک شبکه‌بندی دوباره‌ی حل، در هنگام تکامل آن، مدیریت می‌کند.
  • تکنولوژی منحصر به فرد برای مدل‌سازی رشد ترک در سازه‌ها‌یی که ایجاد شکستگی در آن‌ها موجب نگرانی است.
  • پیچیدگی‌ها‌ی تولید افزودنی فلزی می‌تواند با استفاده ازANSYS Additive Printو ANSYS Additive Suite مهار شوند. ایجاد طرح‌ها‌ و پشتیبانی‌ها‌، و همچنین شبیه‌سازی فرایند، غالبا پیچیدگی‌ها‌و ساخت‌ها‌ی ناموفق را برای شرکت‌ها‌یی که از این فن‌آوری استفاده می‌کنند، کاهش می‌دهد.
  • ANSYS Motion نسل بعدی راه حل‌ها‌ی مهندسی است که مبتنی بر دینامیک‌ها‌ی چندجانبه و منعطفمی‌باشد وآنالیز سریع و دقیق از اجزای سخت و انعطاف پذیر در یک حل‌کننده‌ی‌واحد را امکان‌پذیر می‌کند.
  • طیف وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل در دسترس برای تجزیه و تحلیل موارد تک بار (single load cases)، آنالیز ارتعاش یا آنالیز گذرا در دسترس است. شما همچنین می‌توانید رفتار خطی و غیر خطی مواد، مفاصل و هندسه را بررسی کنید. فن‌آوری پیشرفته حل با ANSYS Autodynو ANSYS LS-DYNAشما را قادر می‌سازد تا شبیه‌سازی‌ها‌یسقوط، ضربه و یا انفجار را انجام دهید.
  • ANSYS AQWA، همراه با قابلیت‌ها‌ی شبیه‌سازی دریایی در ANSYS Mechanical، قابلیت‌ها‌ی ویژه‌ی‌صنعتی را برای مهندسان حوزه‌ی‌ طراحی محیط‌ها‌ی دریایی فراهم می‌کند.

آشنایی با ANSYS structural mechanics

در نرم‌افزارANSYS، ماژول‌ها‌ی زیر برای انجام انواع تحلیل‌ها‌ وجود دارد:

ماژول Linear Buckling، برای انجام تحلیل‌ها‌ی کمانش خطی

ماژول Modal، برای تحلیل مودال و استخراج شکل مودها و فرکانس‌ها‌ی طبیعی

ماژول Random Vibration، برای تحلیل ارتعاشات تصادفی از قبیل زلزله

ماژولResponse Spectrum، برای شبیه‌سازی طیف پاسخ یک سیستم به مجموعه‌ای‌ از ورودی‌ها‌

ماژولHarmonic Response، برای انجام تحلیل‌ها‌ی‌ها‌رمونیک

ماژولRigid Dynamics، برای تحلیل سینتیک و سینماتیک مکانیزم‌ها‌. نتایج استخراج شده برای محاسبات سازه‌ای‌ و استخراج تنش‌ها‌ و کرنش‌ها‌ قابل استفاده هستند.

ماژولStatic Structural، برای انجام تحلیل‌ها‌یاستاتیکی و شبه استاتیکی

ماژول Transient Structural، برای انجام تحلیل‌ها‌ی دینامیکی که دارای اثرات اینرسی و بارگذاری متغیر با زمان می‌باشد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۹۸
1190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0