معرفی نرم‌افزارTekla Structures معرفی نرم‌افزار

معرفی نرم‌افزارTekla Structures

تکلا استراکچرزمی‌تواندبرای استفاده‌ی متخصصان و سازندگان فولاد، مهندسین پل، پیمانکاران بتنی، مهندسین سازه، تولیدکنندگان پیش ساخته، دانشجویان و موسسات آموزشی مرتبط مفید واقع شود.

کد خبر: 980305008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ - ۱:۰۲ ب.ظ

Tekla Structuresکه قبلا با نامXsteelشناخته می‌شد، یک نرم‌افزارمدل‌سازی اطلاعاتی ساختمان (BIM) است که کاربر را قادرمی‌سازد سازه‌هایی رامدل‌سازیکند که انواع مختلف مصالح ساختمانی شامل فولاد، بتن، الوار و شیشه را در برمی‌گیرند. این نرم‌افزار به مهندسان و طراحان سازه اجازه می‌دهد تا ساختار ساختمان و اجزای آن را با استفاده از مدل‌سازی سه بعدی طراحی کند، نقشه‌های دو بعدی تولید نماید و به اطلاعات ساختمان دسترسی داشته باشد.

معرفی نرم‌افزارTekla Structures

معرفی نرم‌افزارTekla Structures

معرفی نرم‌افزار Tekla Structures

تکلا استراکچرزمی‌تواندبرای استفاده‌ی متخصصان و سازندگان فولاد، مهندسین پل، پیمانکاران بتنی، مهندسین سازه، تولیدکنندگان پیش ساخته، دانشجویان و موسسات آموزشی مرتبط مفید واقع شود. این نرم‌افزاردر صنعت ساخت و ساز برای تعیین جزئیاتفولاد و بتن، ایجاد پیش ساخته و ساخت در محلاستفاده می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد مدل‌های سازه‌ایسه بعدی را ایجاد و مدیریت کنند و آنها را در طول فرآیند از طراحی مفهومی تا ساخت هدایت نمایند. با وجود آن که تکلا استراکچرزاز مدل‌سازی‌های بزرگ و کاربری‌های همزمان توسط چند نفر پشتیبانی می‌کند، اما از آن به عنواننرم‌افزاری نسبتا گران و پیچیده در هنگام یادگیری یادمی‌شود. به هر حال این محصول در بازار BIM با محصولات دیگری همچون AutoCAD، Autodesk Revit، DProfiler and Digital Project، Lucas Bridge، PERICad و … به رقابت می‌پردازد.

آزمون نظام مهندسی مکانیک طراحی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی مبحث ۱۶

تکلا استراکچرزدر میان حدود ۴۰ سیستم رقابتی دیگر،با کلاس‌های بنیادی صنعت (Industry Foundation Classes:IFC) سازگار است. همچنینبه تناسب استانداردهای صنعت ساخت و ساز در محل  مورد نظرکاربر، تکلا می‌تواند محلی‌سازی شود. این نرم‌افزار در ۱۷ زبان و ۳۲ محیط موجود است که شامل تنظیمات و اطلاعات خاص از هر منطقه‌ی به خصوصمی‌شود. به کمک نرم‌افزار تکلا استراکچرز می‌توان مدل‌های سه بعدی دقیق و غنی از اطلاعاتی را ایجاد کرد که شامل تمام داده‌های مورد نیاز برای ساخت و نگهداری هر سازه است. مدل‌های تکلا قابلیت رسیدن به LOD 500 را دارد که بالاترین سطح توسعه محسوب می‌شود. LOD (Level of Development)بالاتر، غافلگیری‌های مالی و تقاضای اطلاعات (RFI: request for information) را به حداقل می‌رسانند و منجر به پروژه‌های سودآورتر می‌شوند.

موارد مدل‌سازی در نرم‌افزار تکلا استراکچرزشامل فولاد سازه‌ای، ریخته‌گری در محل (CIP)، بتن، میله‌های تقویت‌کننده (میلگرد)، فولاد متفرقه وگچبُری است. تبدیلXsteelبهتکلا استراکچرزدر سال ۲۰۰۴ باعث افزایش کارایی و قابلیت‌های همکاری بیشتر شد. این همکاری اغلب در رابطه با Autodesk Revit رخ داد به طوری که کادربندی ساختاری درتکلاطراحی می‌شود و با استفاده از فرمت DWG/DXF به Revit صادر یا اکسپورت می‌گردد. مهندسان ازتکلا استراکچرزبرای مدل‌سازی استادیوم‌ها، سازه‌های ساحلی، نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، پل‌ها و آسمان خراش‌ها استفاده کرده‌اند.این نرم‌افزار در طراحیِ ساخت و ساز برای پروژه‌های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله:توسعه‌ی فرودگاه بین‌المللی Denverو بررسی زمین‌لرزه‌های استادیوم سن خوزه واقع در ایالات متحده آمریکا. همچنین تکلا استراکچرزبه طور گسترده‌ای برای طراحی فولادی سازه‌یCapital Gateدر ابوظبی امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گرفت. فایل‌هایی که در تکلا ایجاد شدند و خروجی‌های این نرم‌افزارباعث ساخت سریع‌تر فولاد شد. به علاوهپروژه‌ی تعویض سرریز آبی Manitoba که با استفاده ازتکلا استراکچرز وبه منظور مدل‌سازی و هماهنگ‌سازی طراحی آن” انجام شد، پروژه‌ای بود که باعث شد TEKLA 2012 برنده‌ی جایزه BIM آمریکای شمالی را برای “بهترین پروژه بتنی” دریافت کند. این اولین پروژه هیدروالکتریکی بود که فولاد، بتن و میلگردبا استفاده ازتکلا استراکچرزبه طور کامل و با جزئیات مشخص می‌شدند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۸
816 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0