تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان عضو شورای شهر قم

تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان

در نودمین نشست رسمی و علنی شورای شهر قم از وضعیت مبهم و یک‌طرفه تعرفه نظام‌مهندسی قم انتقاد و نسبت به رفع بی‌عدالتی و تغییر وضعیت نگران‌کننده آن به سود شهروندان تأکید گردید.

کد خبر: 980120006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در نودمین نشست رسمی و علنی شورای شهر قم از وضعیت مبهم و یک‌طرفه تعرفه نظام‌مهندسی قم انتقاد و نسبت به رفع بی‌عدالتی و تغییر وضعیت نگران‌کننده آن به سود شهروندان تأکید گردید.

تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان

تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان

تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه  و به زیان شهروندان است

نودمین نشست رسمی و علنی شورای شهر قم عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار گردید.
عضو شورای شهر قم در این نشست، با اشاره بنظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال نود و هشت شهرداری قم گفت: روند فعلی دفاتر نظام‌مهندسی کاملاً یک‌طرفه به سود جامعه مهندسین و به زیان شهروندان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با تأکید بر نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال نود و هشت شهرداری قم افزود: جامعه مهندسین یکی از اقشار پردرآمد جامعه هستند ولی در زمینه پرداخت عوارض، نگاه تسهیل گرایانه بسیاری زیادی به آن ‌ها شده که بوی بی‌عدالتی می ‌دهد.
وی با انتقاد از وضعیت یک‌طرفه تعرفه بهای خدمات در رابطه با جامعه مهندسی شهر قم، تصریح کرد: در تعرفه نظام‌مهندسی، شورای شهر باید تجدیدنظر کرده و نسبت به تلطیف عوارض قوانین جدیدی مصوب گردد.
سخنگوی شورای شهر قم نیز در بخشی از این نشست، با اشاره به نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال نود و هشت شهرداری قم، افزود: تشخیص مهندس دارای ظرفیت و صلاحیت برای شورای شهر در زمینه دریافت عوارض دشوار است.
حسین اسلامی، نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال نود و هشت شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در روند فعلی نظام‌مهندسی با طولانی شدن زمان دریافت پروانه ساخت، عملاً تاریخ اعتبار بسیاری از پروانه‌ها تمام‌شده و دیدگاه منفی نیز در بین شهروندان علیه شهرداری شکل می ‌گیرد.
ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز تخصیص مبلغ سی و پنج میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این طرح برای یک گروه فرهنگی و انقلابی در نظر گرفته‌شده است ولی متأسفانه با گذشت ۴ سال از شروع این پرونده هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

تعرفه عوارض نظام‌مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان

حسن مالکی نژاد اخذ مجوز تخصیص مبلغ سی و پنج میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه را مورد توجه قرار داد و افزود: هدف از این طرح احداث مسجد بود ولی متأسفانه شهرداری تعامل و همکاری لازم را به خرج نمی‌دهد.
شهرداری قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌ های نیمه شعبان است
ریاست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در بخشی از این نشست، خاطر نشان کرد: فعالیت‌ های خدمات شهری شهرداری قم در استقبال از فصل بهار و مدیریت سیلاب و بارندگی در قم رضایت‌بخش و قابل‌تقدیر است. با شروع بارندگی‌ ها تمام مسافران نوروزی در پارک و بوستان‌ ها به مکان‌های مسقف منتقل شدند.
مجتبی سبحانی ثابت گفت: با رصد دقیقی که از سیلاب در قم انجام شد، سیل در بلوار زائر و قمرود با بهترین حالت کنترل و مدیریت شد.خط قرمز شهرداری این بود که سیلابی وارد شهر نشود که با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های دقیق این اتفاق در شهر قم افتاده و مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نگردید.
عضو شورای شهر قم یاد آور شد: آمادگی ‌های شهرداری قم برای برگزاری باشکوه نیمه شعبان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. آسیب شناسایی ‌های سال گذشته در برگزاری نیمه شعبان انجام‌شده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ فروردین ۹۸
698 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0