مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت محمد حقانی

مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت

مجوز ساخت‌وساز در ارتفاعات شمال غرب تهران سال ‌ها پیش صادر گردیده است. دانشگاه علوم و تحقیقات در دهه هفتاد یک مجوز کلی برای ساخت‌وسازهای این دانشگاه از کمیسیون ماده پنج می‌ گیرد. این در حالیست که مدتی بعد قانون منع ساخت‌وساز در ارتفاعات هزار و هشتصد متر صادر می گردد ولی همچنان این ساخت‌وسازها طبق مجوزهای قدیم ادامه دارد.

کد خبر: 971007005 تاریخ انتشار: جمعه ۷ دی ۹۷ - ۹:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مجوز ساخت‌وساز در ارتفاعات شمال غرب تهران سال ‌ها پیش صادر گردیده است. دانشگاه علوم و تحقیقات در دهه هفتاد یک مجوز کلی برای ساخت‌وسازهای این دانشگاه از کمیسیون ماده پنج می‌ گیرد. این در حالیست که مدتی بعد قانون منع ساخت‌وساز در ارتفاعات هزار و هشتصد متر صادر می گردد ولی همچنان این ساخت‌وسازها طبق مجوزهای قدیم ادامه دارد.

مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت

مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت

مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت

دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات هر روز چهل دقیقه‌ای سوار بر اتوبوس‌ های فرسوده برای رسیدن به دانشگاه (قله) زمان صرف می‌ کنند؛ مسیری که هیچ‌ گونه موارد ایمنی در آن رعایت نشده است. ساخت چنین بناهایی در چنین ارتفاعی ممنوع است ولی این دانشگاه طرح کلی خود را در سال هفتاد و پنج در کمیسیون ماده پنج به تائید رسانده است؛ طرحی کلی که جزئیات آن مشخص نگردیده بود.

چه کسانی مجوز ساخت‌وساز بالا هزار و هشتصد متر دانشگاه علوم تحقیقات را صادر کردند

سال ‌ها بعد با وجود ابلاغ طرح جامع، طرح تفصیلی و قانون منع ساخت‌وساز در ارتفاعات بالای هزار و هشتصد متر، این دانشگاه طبق همان مجوز قدیمی به ساخت‌وساز ادامه می ‌دهد و توجهی نیز به اخطارها نمی ‌کند؛ حتی اجازه ورود برای نظارت را هم به دانشگاه نمی ‌دهد. این در حالیست که همان زمان ‌ها فعالان محیط‌زیست ساخت‌وسازها را برخلاف مجوز دانسته که سبب بسته شدن ریه‌های تنفسی شهر می‌ شود.

محمد حقانی،

ریاست کمیته محیط‌زیست شورای چهارم که زمانی از ساخت‌وسازهای ارتفاعات شمالغرب بازدید کرده بود، گفت: بخشی از دانشگاه در محدوده‌ای، مجاز و بخشی نیز در حریم مجاز قرار دارد ولی آن‌ چه اهمیت دارد شرایط جغرافیایی این زمین است که شیب بالا آن به اندازه‌ای است که به مصلحت نیست به این میزان توسعه پیدا کند.

وی افزود:

چه اشکالی دارد این دانشگاه در نزدیکی شهر، ایجاد و توسعه پیدا می ‌کرد به جا آن ‌که توسعه عمودی پیدا کند. این اتفاق به علت اینست که ما گمان می ‌کنیم همه چیز باید در تهران متمرکز گردد. چه بهتر که مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اگر در تهران فضا مناسب نداشت، در یک شهر دیگر ساخته می‌ شد؛ این گرایش به تهران، ریشه بسیاری از مشکلات است.

مجوزی که ۲ دهه بعد قربانی گرفت

وی با اشاره به اتوبوس‌ های فرسوده‌ای که در این مسیر تردد می‌ کنند، ادامه داد: به جز این اتوبوس ‌ها، نیمی از اتوبوس‌ هایی که در داخل تهران تردد می‌ کنند نیز از لحاظ فرسودگی، همین مشکلات را دارند و همین خطرات، مردم تهران را نیز تهدید می‌ کند. ما باید بدنبال استانداردسازی وسایل حمل و نقل باشیم و نکات ایمنی از اولویت‌ های ما باشد.

حقانی، به موضوع ایمنی محیط در فضاهای عمومی شهر اشاره کرد و گفت: چرا به علت بی‌ توجهی به مسائل ایمنی، باید این‌ گونه جوانان خود را از دست بدهیم؛ دولت باید وظایف خود را در حوزه تامین اتوبوس انجام دهد.
منبع: اسکان نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۷
612 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0