ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد:

ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان

نادعلی اسماعیلی دهنج با اشاره به ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران، بیان کرد: اعلام جزئیات چگونگی وقوع حادثه معدن زغال سنگ آب نیل کرمان بعد از بررسی گزارشات اعلام می گردد.

کد خبر: 970627012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ شهریور ۹۷ - ۵:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نادعلی اسماعیلی دهنج با اشاره به ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران، بیان کرد: اعلام جزئیات چگونگی وقوع حادثه معدن زغال سنگ آب نیل کرمان بعد از بررسی گزارشات اعلام می گردد.

ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان

ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان

اتاقک محل استراحت  کارگران معدن کرمان ناایمن بوده است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در باره حادثه معدن زغال‌سنگ آب نیل کرمان، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن ایران بلافاصله پس از وقوع حادثه بدر جریان اتفاق این معدن قرار گرفت.
اسماعیلی ادامه داد: طبق گزارشات واصله حادثه مذکور در بیرون از معدن و  پس از پایان ساعت اداری کار معدن به وقوع پیوسته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: شش نفر از کارگران معدن در اتاقکی که در خارج از معدن بعنوان محل استراحت تعبیه شده حضور داشته‌اند که به علت رانش زمین، تکه سنگی از کوه جدا شده و بر روی اتاقک محل استراحت این کارگران می ‌افتد. که خراب شدن دیوار اتاقک منجر به زخمی شدن و هم چنین جان باختن ۱ نفر از  کارگرانی که در آن جا استراحت می ‌کرده‌‌اند شد.
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چرا اتاقک محل استراحت کارگران در مکانی ایمن تعبیه نشده است، عنوان داشت: این موضوع باید بررسی گردد. قطعا اتاقک از ایمنی لازم از لحاظ مکان و ایمنی فنی  برخوردار نبوده که با افتادن یک تکه سنگ دیواره آن خراب شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: تا زمانیکه گزارش فنی از نحوه وقوع حادثه به ما نرسد در باره جزئیات حادثه نمی ‌توان اظهار نظر کرد.
اسماعیلی دهنج در پاسخ به این پرسش که مسئول فنی که برای تحقیق در رابطه با این حادثه انتخاب می ‌شود مسئول فنی معدن حادثه دیده  است یا از جای دیگر ماموریت می‌ گیرد، یاد آور شد: هر معدن دارای یک مسئول فنی است و گزارش حوادث هم باید توسط مسئول فنی همان معدن به سازمان نظام مهندسی ارایه گردد و در صورتی که معدن دارای مسئول فنی نباشد صاحب معدن باید باید در مورد نداشتن مسئول فنی پاسخو باشد.

ناایمن بودن اتاقک محل استراحت کارگران معدن کرمان

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش ک آیا مسئول فنی باید در باره این حادثه باید  پاسخگو باشد؟ که چرا اتاقک در محل ناایمنی تعبیه شده است، افزود: بله، مسئول فنی معادن در مورد ناایمن بودن محل استراحت کارگران پاسخگوست و در این مورد هم مسئول فنی باید جوابگو باشد.
وی با عنوان این که گزارش واصله از حادثه معدن به وزارت صنعت ارائه می گردد، بیان کرد: حتما اتاقک محل استراحت کارگران از ایمنی لازم برخوردار نبوده ولی نتیجه نهایی بعد از بررسی گزارشات اعلام می گردد.
بر اثر حادثه ریزش و لغزش سنگ، روز گذشته در معدن زغالسنگ آب نیل کرمان یک معدن‌کار جان خود را از دست داد و سه نفر هم مجروح شدند.
به دنبال وقوع این حادثه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی دستور رسیدگی به وضعیت آسیب‌ دیدگان را به ریاست سازمان صمت استان ابلاغ کرد.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ شهریور ۹۷
1478 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0