نظام مهندسی شترمرغ نمی ‌شود ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

نظام مهندسی شترمرغ نمی ‌شود

فرج الله رجبی عنوان کرد:‌ سازمان نظام مهندسی یا خصوصی است یا دولتی؛ شترمرغ که نمی‌ شود.

کد خبر: 970421003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ تیر ۹۷ - ۹:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی عنوان کرد:‌ سازمان نظام مهندسی یا خصوصی است یا دولتی؛ شترمرغ که نمی‌ شود.

نظام مهندسی شترمرغ نمی ‌شود

نظام مهندسی شترمرغ نمی ‌شود

نظام مهندسی شترمرغ  نمی ‌شود

وی در بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، خطاب به مهندسان، بیان داشت: دوران مهمی را طی می ‌کنیم که در این زمان کسانی می ‌توانند تاثیرگذار باشند و عیار شخصیت حرفه ‌ای‌شان بالا باشد. هیچ کس در عرصه مسئولیت برای ما فرش قرمز پهن نکرد. ما خودمان را عرضه کردیم و مردم ما را پذیرفتند.
رجبی با تشبیه شرایط کنونی سازمان نظام مهندسی به دوران بلا، گفت: می ‌گویند در زمان ‌های عادی گرز باید در حد مرد باشد ولی در زمان بلا مرد باید به اندازه گرز باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان این که سازمان‌ های نظام مهندسی به علت ظرفیت بالایی که دارند می‌ توانند به کمک دولت و مردم بیایند، ادامه داد: یکی از چالش‌ های امروز کشور بحث اشتغال است و یکی از راهکارها برای این موضوع، بخش مسکن است که می ‌توان با رونق ‌بخشی به حوزه ساختمان، اشتغال را بالا برد.
وی هم چنین با اشاره به طرح ملی بازآفرینی شهری، گفت: دولت در دویست و هفتاد محله طی افق پنجاه ساله در نظر دارد که بافت ‌های فرسوده را نوسازی کند ولی در اینکار موفق نمی ‌شود مگر اینکه لایه‌ های اجتماعی را درگیر کند. مهندسان در هر عرصه ‌ای برای تامین ظرفیت ‌های فنی و حتی سرمایه‌ گذاری برای این موضوع آماده هستند.
رجبی عنوان داشت: موضوع بحران آب بر هیچکس پوشیده نیست. امروز در آبادان، خرمشهر، بوشهر و یزد، همه درگیر مساله آب شده ‌اند. ورود به این عرصه هم با نصیحت ممکن نیست بلکه ساختار و برنامه می‌ خواهد. تنها جاییکه من می‌ شناسم می ‌تواند به این حوزه کمک کند سازمان نظام مهندسی است. تنها باید موارد صرفه‌ جویی را آیین ‌نامه‌ای کنیم و بعد بر آن نظارت داشته باشیم. در آنصورت نیز خواهید دید که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

نظام مهندسی شترمرغ نمی ‌شود

وی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، گفت: در برداشت از مفاهیم ابهام ‌هایی وجود دارد که فرصتی است تا از تجربه بیست سال گذشته استفاده کنیم. باید نمونه‌ هایی از عدم تصدی ‌گری دولت داشته باشیم.
رجبی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی یا خصوصی است یا دولتی. شترمرغ نمی ‌شود. از نظر ما این دستگاه قطعا خصوصی است. با این نگاه رشد می‌ کند و بالنده می‌ شود. در بررسی قانون اتفاق جدیدی افتاد که گفتند سازمان نظام مهندسی و نظام فنی اجرایی مکمل یک دیگر باشند. هیچکدام ذیل دیگری قرار نگیرند بلکه هم ‌افزایی ایجاد کنند.
رجبی با اشاره به زمین لرزه کرمانشاه، یاد آور شد: وقتی زمین لرزه کرمانشاه را با زمین لرزه منجیل و بم مقایسه می‌ کنیم می ‌بینیم آمار کشته ‌ها خیلی پایین ‌تر بود و به پانصد نفر رسید. البته همین پانصد نفر هم زیاد است. پایین آمدن تعداد کشته‌ ها قسمت روشن فعالیت مهندسان است و تعداد پانصد نفری که از هموطنان‌ مان از بین رفتند نقطه تاریک این موضوع است باید سعی کنیم سایه ‌ها را به نقاط روشن تبدیل کنیم.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۷
1254 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0