روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از تهدید وزارت راه فرج الله رجبی

روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از تهدید وزارت راه

فرج الله رجبی با عنوان این ‌که هزینه برگزاری بیست ‌و یکمین اجلاس هیئت عمومی کم تر از 1 میلیارد تومان بوده و بصورت خانوادگی نیز برگزار نمی گردد، بیان کرد: وزارت راه طی نامه ‌ای بنده را تهدید کرد.

کد خبر: 970419008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۴:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی با عنوان این ‌که هزینه برگزاری بیست ‌و یکمین اجلاس هیئت عمومی کم تر از ۱ میلیارد تومان بوده و بصورت خانوادگی نیز برگزار نمی گردد، بیان کرد: وزارت راه طی نامه ‌ای بنده را تهدید کرد.

روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از تهدید وزارت راه

روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از تهدید وزارت راه

روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از  تهدید وزارت راه / هزینه اجلاس بیست و یکم کم تر از یک میلیارد تومان است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه خبری بیست و یکمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این‌ که مسائل بسیاری حول ساخت و ساز کشور وجود دارد که نظام مهندسی باید در رابطه با آن ها تصمیم‌ گیری کند، گفت:‌ در بیش از دویست شهر دفتر نمایندگی داریم که طبق قوانین موجود وظایف خود را انجام می‌ دهند.
رجبی با عنوان این ‌که حدود بیست و دو ماه پیش تعدادی از نمایندگان طرحی را برای اصلاح قانون نظام مهندسی را به کمیسیون عمران ارجاع دادن، ادامه داد: نششست های متعددی در کمیته مربوطه با حضور وزارت راه، کشور، انبوه‌ سازان، دستگاه‌ های ذی ‌ربط و … برگزار گردید که در نهایت آبان ‌ماه سال گذشته جمع ‌بندی نهایی به کمیسیون عمران مجلس ارائه گردید که البته آن را نپذیرفتند.
رجبی تصریح کرد: این کمیسیون با اعلام این‌ که تغییرات جزئی است آن را نپذیرفت و به بنده ماموریت داده شد تا کار تطبیقی در این رابطه را انجام دهم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری قانون نظام مهندسی ناظر بر ساخت و ساز بخش خصوصی است، اظهار داشت: اگر الان یک بیمارستان را وزارت راه بخواهد بسازد باید تابع برنامه سازمان برنامه و بودجه و نظام فنی و اجرایی باشد.
وی تاکید کرد: در نهایت منجر به یک پیشنهاد به کمیسیون عمران مجلس ارائه گردید و آن ها پذیرفتند که پیشنهاد دوم بهتر است. طبق این اساس نظام مهندسی ساختمان جزیی از نظام فنی و اجرایی کشور گردد.
وی در مورد اختلاف با وزارت راه و شهرسازی افزود: بسیاری از سازندگان مسکن بهره‌ برداران نهایی نبوده و بیزینس من ‌هایی هستند که ساخت و ساز را انجام داده و آن را واگذار می‌ کنند. در ارائه خدمات نظام مهندسی باید منافع بهره ‌بردار نهایی در نظر گرفته شود.
رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان ساخت: اختلاف ما با وزارت راه و شهرسازی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، ابهام موجود در انتخاب ناظر ناشی از ابهامات قانون است که می ‌توانیم با اصلاح قانون این اختلافات را حل کنیم.
رجبی یاد آور شد: آیا هر سازنده ‌ای الزام بهره ‌بردار است که ما به این معتقد نیستیم، مباحثی در این رابطه مطرح شده و با وزارت راه و شهرسازی در حال حل کردن این موضوع هستیم.
وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر این که شما در نشست با وزیر راه و شهرسازی گفتید که تهدید شده ‌اید و در مقام نماینده مجلس سخن می‌ گویید، چه کسی شما را تهدید کرد؟ گفت: در فرآیندی که بحث بالا گرفته بود، نامه ‌ای از – وزارت راه و شهرسازی- وصول شد که بنده ملزم به اجرای -دستور وزیر راه و شهرسازی- هستم، باید آن را انجام دهید وگرنه فلان ماده قانونی برای شما اجرا می گردد.
رئیس سازمان کشور هم چنین پاسخ پرسشی در این مورد که روال اجرای کار مهندسی در شیراز به روال قبل انجام می ‌شود یا خیر، افزود: براساس رویه قبلی ارجاع کار انجام می گردد.

روایت جدید ریاست سازمان نظام مهندسی از تهدید وزارت راه

رجبی با عنوان اینکه در حوزه مسکن برنامه‌ ریزی نداشته باشیم، امکان ندارد آمار اشتغال زایی مورد نظر دولت محقق گردد، بیان داشت: برای عبور از این گذرگاه نیازمند ارائه و پیگیری و انجام برنامه ‌های مشخص در حوزه ساخت و ساز مسکن هستیم که قطعا می ‌تواند مشکل بیکاری را کاهش داده و کارخانه ‌های تولیدی را به تحرک وا دارد.
رجبی ادامه داد: بسیازی از ساختمان ‌های ما مشکل تولید ندارند بلکه اینست که تا سقف انبارها تولید کرده‌ اند ولی خریداری وجود ندارد.
رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: دولت باید از بودجه وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی بکاهد تا بتواند در بخش مسکن مداخله کند. باید ببینیم چه نوع مسکنی می‌ خواهیم و ارتباط بین تولید کننده و مصرف ‌کننده را چگونه ایجاد کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس، هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد هزینه‌ ۱ میلیون و چهارصد هزار تومانی برای هر نفر در اجلاس بیست و یکم، تصریح کرد: برای بیست و یکمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به سال گذشته چهل درصد کاهش قیمت داشته ‌ایم و هزینه کل کنفرانس حدود هشتصد میلیون تومان بوده است.
رجبی با تاکید بر این‌ که کنفرانس بهیچ عنوان خانوادگی برگزار نمی گردد، گفت: در قانون آمده دو تا چهار روز می‌ توانیم اجلاس را برگزار کنیم که کلا در دو روز (بیستم و بیست و یکم تیرماه) برگزار می گردد.
رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور هم چنین اظهار داشت: بودجه نظام مهندسی امروز نهایی می‌ گردد و امسال اجازه داده ‌ایم که با شفافیت به موضوع مذکور برسیم. نظام مهندسی را حتما به یک سازمان مردم نهاد شیشه ‌ای تبدیل می ‌کنیم.
رجبی با تاکید بر شفاف ‌سازی نظام مهندسی، گفت: درآمدهای شواری مرکزی در سال نود و شش کاهش پیدا کرده که علت آن هم این بوده که صرفا وابسته به توان سازمان‌ ها هستیم. سیزده میلیارد بودجه داشته ‌ایم که نه میلیارد آن هزینه شده است.
وی افزود: سازمان ‌ها نتوانستند در سال نود و شش به تعهدات خود در مورد شواری مرکزی نظام مهندسی ساختمان عمل کنند.
بیست و یکمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری در هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار می‌ گردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
1187 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0