علت زمان بر بودن طرح اصلاح قانون نظام مهندسی عضو کمیسیون عمران بیان کرد:

علت زمان بر بودن طرح اصلاح قانون نظام مهندسی / انتقاد از توقف پروژه ‌های ساختمانی

ابوالفضل موسوی با اشاره به اختلاف نظری که وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در باره شیوه انتخاب مهندس ناظر دارند، عنوان داشت: مساله اینست که بر چگونگی دریافت و هزینه کرد پنج درصدی که از حق نظارت مهندسان کسر می ‌شود، نظارتی وجود ندارد.

کد خبر: 970312001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ - ۱۰:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ابوالفضل موسوی با اشاره به اختلاف نظری که وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در باره شیوه انتخاب مهندس ناظر دارند، عنوان داشت: مساله اینست که بر چگونگی دریافت و هزینه کرد پنج درصدی که از حق نظارت مهندسان کسر می ‌شود، نظارتی وجود ندارد.

علت زمان بر بودن طرح اصلاح قانون نظام مهندسی

علت زمان بر بودن طرح اصلاح قانون نظام مهندسی

چرا بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی  زمان‌ بر گردیده است؟/ انتقاد از توقف پروژه ‌های ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از شائبه‌ هایی که در حال حاضر وجود دارد، پنج درصدی است که سازمان نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان ناظر کم میکند و از آن جا که عملا این پول در اختیار بخش خصوصی قرار میگیرد، نظارتی بر نحوه هزینه کرد آن وجود ندارد.
وی با اشاره به این که موضوع کسر این مبلغ از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای بار مالی است، افزود: مزیتی که لایحه های ارائه شده از طرف دولت دارد این است که اگر بار مالی داشته باشد، میتوان بار مالی آن را براحتی بررسی کرد ولی در طرحهایی که نمایندگان مجلس تهیه و گرداوری میکنند، چنان چه بار مالی داشته باشد، باید کنار بگذاریم و در بررسی طرح کمی محدود تر هستیم و از همین رو بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی که دارای بار مالی است، زمان ‌بر شده و به طول انجامیده است.
موسوی تصریح کرد: بهمین علت کمیسیون عمران مجلس زمانی را به دولت داد تا هر چه سریعتر تکلیف خود را در رابطه با این موضوع مشخص کند و از همین رو مقرر گردیده که در نخستین هفته کاری مجلس بعد از تعطیلات پیش رو، نشستی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس برگزار گردد و هر یک از طرفین نقطه نظرات و مباحث خود را مطرح کنند و در نهایت جمع بندی و تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ گردد.

علت زمان بر بودن طرح اصلاح قانون نظام مهندسی

وی با عنوان این که اختلاف نظر پیش آمده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان موضوع مهمی است، اظهار داشت: این اختلاف نظر سبب توقف برخی از پروژه های ساختمانی شده، ولی مساله اینست که نباید این اتفاق رخ بدهد و این روال منطقی نیست، زیرا در خصوص نحوه انتخاب مهندس ناظر روش مشخصی وجود دارد و افرادی که پروژه های ساختمانی دارند، میتوانند طبق روش جاری کار خود را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در حالیکه روش مشخصی برای انتخاب مهندس ناظر وجود دارد، سلیقه ای با این موضوع برخورد میشود و یک نهاد این روش را قبول دارد و نهاد دیگر آنرا قبول ندارد و در نظام کلی شهرداری شاید عنوان گردد که ما با فلان سلیقه نمیسازیم و ترجیح میدهیم که مهندس ناظر را به شیوه خودمان انتخاب کنیم. در این میان نظام مهندسی هم انتخاب مهندس ناظر را حق خودش میداند ولی وزارت راه حق انتخاب را به مالک میدهد.
نماینده مردم یزد در مجلس در خاتمه خاطر نشان ساخت: امیدوار هستم در نهایت تصمیمی که در باره این موضوع در کمیسیون عمران مجلس گرفته میشود، به نفع مردم و مهندسان ناظر باشد و سبب شفاف سازی گردد.

منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۹۷
1127 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0