شکایت اعضای نظام مهندسی از سازمان در استان آدربایجان شرقی رخ داد

شکایت اعضای نظام مهندسی از سازمان

شرکت های طراح و ناظر حقوقی سازمان نظام مهندسی مازندران استان آذربایجان شرقی، در شکواییه ای به عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، نسبت به اخذ ۵% حق نظارت توسط سازمان نظام مهندسی آن استان،‌ شکایت کرده اند.

کد خبر: 970225020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۳۸ ب.ظ

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر آخوندی

با سلام و احترام

پیرو ابلاغ شیوه نامه شماره ۳۰۷۹۹/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ وزارت راه وشهرسازی به استحضار عالی میرساند متاسفانه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ از اجرای آن امتناع نموده اند که این امر موجب از دست رفتن فصل کاری ساخت و ساز و بلاتکلیفی  و نارضایتی سازندگان مهندسین و عوامل دخیل در ساخت و ساز گردیده است.

شکایت اعضای نظام مهندسی از سازمان

شکایت اعضای نظام مهندسی از سازمان

شکایت اعضای نظام  مهندسی از سازمان

مضافا اینکه هیات مدیره سازمان مذکور، بر خلاف مفاد شیوه نامه ابلاغی فوق الاشاره در مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ مصوبه ای را به تصویب رسانده که براساس آن از مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ به اشخاص حقیقی و حقوقی (که تعداد مهندسین شاغل در آنها گاها به ۱۵۰ نفر و بیشتر نیز می رسد.) اجازه داده شده که صرف نظر از ماهیت حقیقی یا حقوقی صرفا یک پرونده نظارتی و حداکثر تا ۲۰ ٪ ظرفیت  اشتغال نظارت خود را خارج از سیستم نظارت به ثبت برسانند (هر شخص حقیقی یک پرونده و هر شخص حقوقی با هر تعداد عضو یک پرونده). آنهم به شرطی که حق الزحمه نظارت و سایر هزینه ها طبق روال سابق به حساب سازمان نظام مهندسی استان واریز گردیده  و مالک و ناظرین رضایت خود را از این موضوع و اجازه برداشت ۵ ٪ سهم سازمان در پایان خرداد ماه را بطور رسمی گواهی نمایند که متاسفانه  این امر موجب تضییع حقوق مادی و معنوی اشخاص حقوقی  دارای پروانه اشتغال طراحی و نظارت (موضوع تبصره ۴ ماده ۱۱ و ماده ۱۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  ) از وزارت متبوع گردیده و موج عظیمی از اعتراضات و نارضایتی ها در پی داشته و علیرغم مکاتبات و مراجعات مکرر به سازمان جهت اطلاع یا حذف مصوبه فوق تاکنون نتیجه ای در این خصوص حاصل نکردیده است.

لذا اینجانبان امضا کنندگان نامه حاضر از آن مقام عالی مستدعیست قبل از نهادینه و اجرایی شدن مصوبه غیر قانونی مذکور و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مهندسین عضو اشخاص حقوقی و بروز تشنج و هرج و مرج ناشی از اجرای آن دستور فرمایند اقدامان لازم در خصوص تقف اجرای این قبیل مصوبات و برخورد قاطع و قانونی با مسببین آن را مبذول و موجبات اجرای شیوه نامه جدید  و حذف سیستم ناعادلانه ارجاع کار نظارت توسط سازمان نظام مهندسی را فراهم آورند.

شکایت اعضای نظام مهندسی از سازمان

ضمناً آقایان مهندسین کامیار عای نژادی (۰۹۱۲۱۸۳۵۵۹۵۹) . هادی آهنگر(۰۹۱۴۳۱۷۲۶۶۴) و علی ایزدی (۰۹۱۴۴۰۱۲۲۵۷) بعنوان نمایندگان جهت پیگیری موضوع بحضورتان معرفی میگردند.

شرکتهای طراح و ناظر حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
3201 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0