هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان  کرد:

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی، تشویق مالکان این خانه ها به عرضه واحد خود در بازار است.

کد خبر: 970221002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی، تشویق مالکان این خانه ها به عرضه واحد خود در بازار است.

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های  خالی

حامد مظاهریان،  در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: بازار مسکن در ایران کاملا بومی است و تمام عوامل تولید از نیروی کار و تکنولوژی گرفته تا مصالح ساختمانی از داخل کشور تامین میگردد.
هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی، تشویق مالکان این خانه ها به عرضه واحد خود در بازار است.
وی اظهار داشت: بهمین علت تحولات سیاسی و رفتار بازیگران بین‌المللی تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن در ایران نخواهد داشت.
مظاهریان با اشاره به تحولات در بازارهای جایگزین مسکن، گفت: قیمت مسکن می‌ تواند از تحولات سایر بازارهای جایگزین تاثیر بگیرد. بنابراین رشد قیمت ‌ها متاثر از عواملی چون تورم، سود سپرده و ارزش دارایی‌ های جایگزین مسکن است.
وی به تحولات بازار مسکن نیز اشاره کرد و عنوان داشت: خوشبختانه شاهد آن بودیم که در ۳ ماهه منتهی به سال نود و هفت بازار مسکن با رونق روبرو گردید. ولی این رونق همزمان با تحولات سایر بازارها رخ داد. در حال حاضر منتظر بازگشت ثبات به بازارهای دیگر هستیم تا بتوانیم وضعیت بازار مسکن را تبیین کنیم.
سعی برای جمع‌آوری اطلاعات خانه‌های خالی
مظاهریان، سپس بموضوع دریافت مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و افزود: قانون اخذ مالیات از خانه ‌های خالی تصویب شده و لازم الاجرا است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دریافت این مالیات قابل پیگیری است و در صورتیکه مالکی از پرداخت آن تمرد کند، ناچار خواهد بود جریمه پرداخت کردن مالیات را بپردازد.

هدف قانون دریافت مالیات از خانه ‌های خالی

وی با اشاره به مشکلات پیش روی اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ادامه داد: بزرگ ترین مانع بر سر اجرای این قانون، شناسایی خانه ‌های خالی است. در حال حاضر سی و چهار بانک اطلاعاتی در کشور وجود دارد که این آمار را در اختیار دارند. ولی به علت مشکلات قانونی حاضر به در اختیار قراردادن آمار نیستند.
مظاهریان گفت: شناسایی خانه‌های خالی نیازمند یکسان‌ سازی بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد سامانه ‌ای مشترک برای ذخیره اطلاعات است. هم چنین لازم است تا همکاری بین قوه‌ای در این زمینه صورت بگیرد، چرا که دست یابی به اطلاعات سازمان ثبت کشور نیز ضروری است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف قانون گذار از تصویب این قانون تشویق مالکان خانه‌ های خالی به عرضه واحد خود در بازار بوده است. ولی بسیاری از اقتصاددانان معتقد هستند که میزان این مالیات به حدی نیست که مالکان را به ورود به بازار ترغیب کند.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۷
1033 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0