قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان این ‌که قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره‌ بردار را به خطر می ‌اندازد، بیان کرد: از وزارت راه و شهرسازی توقع نداریم که مهندسان را تحت فشار بگذارد و امنیت شغلی آنها را در معرض تهدید قرار دهد.

کد خبر: 970218005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان این ‌که قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره‌ بردار را به خطر می ‌اندازد، بیان کرد: از وزارت راه و شهرسازی توقع نداریم که مهندسان را تحت فشار بگذارد و امنیت شغلی آنها را در معرض تهدید قرار دهد.

قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد

قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد

قطع دست مهندس از فرآیند  ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد

فرج الله رجبی در نشست روسای ادوار سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این ‌که لازم بود حرفها و اطلاعات بزرگان را بشنویم و بدانیم و از سابقه و تجربه آنها استفاده کنیم، در این نشست براحترام به اجرای قانون و رعایت مقررات و آیین نامه های مصوب دولت تاکید شد، افزود: معتقد بر این هستیم که باید منافع بهره بردار و مهندسین مورد احترام باشد.
رجبی با اشاره به این که بهره ‌بردار هیچ اطلاعی از ساخت ندارد، ادامه داد: بهره بردار فقط به اعتماد حاکمیت و نظام مهندسی خانه‌ ای میسازد به علت این ‌که مهندس درگیر است و بر روند ساخت نظارت میکند.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با انتقاد از طرح مباحثی در مورد ارجاع کار، تصریح کرد: به محض این که دست مهندس از این ماجرا قطع بشود، منافع بهره بردار به خطر خواهد افتاد، بخصوص در باره کسانیکه ساخت و ساز برایشان یک کار تجاری است.
رجبی با تاکید بر این که اگر کسی برای خودش مهندس ناظر انتخاب کند هیچ اشکالی ندارد، گرچه آن هم نیازمند کنترل است، اظهار داشت: این به شرطی است که هر اتفاقی افتاد، مالک پاسخگو باشد و تعهد کند که حق فروش ملکش را به دیگری ندارد.کسیکه هزاران متر ساخت و ساز دارد، اگر قرار باشد مالک و پیمان کار باشد و خودش هم ناظر را انتخاب کند، حقوق بهره بردار کجاست؟

قطع دست مهندس از فرآیند ارجاع کار، منافع بهره ‌بردار را بخطر می ‌اندازد

وی با ابراز تاسف از تعلیق قربانخانی از نظام مهندسی تهران، خاطر نشان کرد: هنگامی که نظام مهندسی کشور وجود دارد، تعلیق باید بر مبنای مقدمات قانونی باشد که صورت نگرفته و چون قانون رعایت نشده، بعنوان ریاست نظام مهندسی کشور بیانیه ای دادم و از همکاران خواستم که با بخش نامه وزارت راه و شهرسازی بشرط اعلام نظام مهندسی کشور همکاری کنند.
وی ادامه داد: از جنبه شکلی هم نسبت به این تعلیق پی گیری قانونی صورت میگیرد اما آنچه که سبب تاسف شده، اظهاراتی که در این مورد از طرف وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.
ریاست سازمان کشور با اشاره به این که با پانصد هزار مهندس حداقل در دویست شهر کشور دفتر مهندسی داریم، یاد آور شد: بحث فراتر از ده‌ ها هزار میلیارد تومان پولی است که در ساخت و ساز انجام میشود. ما از وزارت راه و شهرسازی توقع نداریم که این مهندسان را تحت فشار بگذارند و امنیت شغلی آنها را در معرض تهدید قرار دهند.
منبع : اقتصاد ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آسیب شناسی آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
959 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0