فراموشی گزارش نظام مهندسی در حادثه پلاسکو مشاور ریاست ‌جمهوری بیان کرد:

وزارت راه و شهرسازی بی‌ ظرفیت است

اکبر ترکان با تأکید بر این ‌که تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی تهران ناشی از بی ‌ظرفیتی وزارت راه و شهرسازی بود، عنوان کرد: آقای وزیر انتظار نداشته باشد که استان ‌ها بدون نظر شورای مرکزی تصمیمی بگیرند یا دستوری را اجرا کنند.

کد خبر: 970218002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اکبر ترکان با تأکید بر این ‌که تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی تهران ناشی از بی ‌ظرفیتی وزارت راه و شهرسازی بود، عنوان کرد: آقای وزیر انتظار نداشته باشد که استان ‌ها بدون نظر شورای مرکزی تصمیمی بگیرند یا دستوری را اجرا کنند.

وزارت راه و شهرسازی بی‌ ظرفیت است

وزارت راه و شهرسازی بی‌ ظرفیت است

وزارت راه و شهرسازی بی ظرفیت  است

ترکان در نشست ادوار رؤسای سازمان نظام مهندسی ساختمان با ابراز تأسف از برخی خدشه ‌ها که به نظام مهندسی وارد می‌ شود، ادامه داد: وظیفه نظام مهندسی کنترل نقشه و طراحی است و باید بررسی گردد که مقررات ملی ساختمان از نظر بارگذاری سازه، مقاومت‌ ها و استانداردهای ساختمانی رعایت شده باشد.
مشاور رئیس جمهور با انتقاد از مباحثی که در مورد بحث ارجاع مطرح شده است، گفت: اگر سازنده ناظر را به ‌استخدام بگیرد، این ناظر منافع سازنده را رعایت می‌ کند و مشکل ‌ساز خواهد بود ولی اگر ناظر از طرف نظام مهندسی معرفی گردد، مدافع حقوق بهره‌ برداران خواهد بود.
ترکان با اشاره به این ‌که دقت نظارت نظام مهندسی سبب شده تا استانداردهای ساختمانی ارتقا یابد، تصریح کرد: زمین لرزه بم با شدت ۶ ریشتر پنجاه هزار کشته داشت ولی زلزله سرپل‌ذهاب ۳/۷ ریشتر بود و تعداد کشته ها ششصد نفر شد که این ناشی از افزایش نظارت ها بوده است.

وزارت راه و شهرسازی بی‌ ظرفیت است

وی با انتقاد از بخش نامه‌ های وزیر راه و شهرسازی به‌ ویژه تعلیق قربانخانی ریاست نظام مهندسی تهران خاطر نشان کرد: وزارت راه بایستی نظراتش را به نظام مهندسی کشور بدهد و از این کانال به سراسر کشور ابلاغ گردد ولی متأسفانه این مهم انجام نشد و یک ‌باره تعلیق صورت گرفت.
رییس سابق نظام مهندسی ساختمان کشور، تعلیق قربانخانی را ناشی از بی ‌ظرفیتی وزارت راه دانست و اظهار داشت: این‌ که نسبت به استان تهران چنین عصبانیتی به ‌خرج داده شده ناشی از کم‌ ظرفیتی است و ما توصیه می‌ کنیم ظرفیت نشان بدهند.
ترکان با تأکید بر این که وزارت راه بی ‌دلیل از دست استان تهران عصبانی شده است، یاد آور شد: انتظار داریم همان ‌گونه که در وزارت راه به سلسله ‌مراتب احترام گزارده می ‌شود، برای نظام مهندسی نیز سلسله‌ مراتب محترم شمرده شود و آقای وزیر انتظار نداشته باشد که استان ‌ها بدون نظر شورای مرکزی تصمیمی بگیرند یا دستوری را اجرا کنند.

مرجع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
915 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0