دولت برای اصلاح ساختار سید هادی بهادری

دولت برای اصلاح ساختار “نظام مهندسی” لایحه ارائه نماید

سید هادی بهادری از دولت خواست برای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی لایحه اصلاح ساختار سازمان نظام مهندسی را به مجلس ارائه نماید.

کد خبر: 970218001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سید هادی بهادری از دولت خواست برای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی لایحه اصلاح ساختار سازمان نظام مهندسی را به مجلس ارائه نماید.

دولت برای اصلاح ساختار "نظام مهندسی" لایحه ارائه نماید

دولت برای اصلاح ساختار “نظام مهندسی” لایحه ارائه نماید

دولت برای اصلاح ساختار “نظام  مهندسی” لایحه ارائه نماید

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که قانون نظام مهندسی نیازمند اصلاح است، عنوان کرد: مدت هاست که منتظریم دولت در این زمینه لایحه ‌ای به مجلس ارائه کند که تا به حال این اتفاق رخ نداده است، امیدوار هستیم این اتفاق هرچه سریع تر رخ دهد.
درخواست نمایندگان برای بررسی دوباره یک طرح در صحن مجلس
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر این که یکی از مواردی که در قانون نظام مهندسی نیازمند اصلاح است، بحث ساخت و سازها است، اظهار داشت: شهرداری‌ ها در بحث نظارت بر ساخت و سازها موفق نبودند و مردم تجربه خوبی را از نظارت شهرداری‌ ها ندارند.
وی، به اختلافاتی که اخیراً میان سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی رخ داده است، اشاره کرد و گفت: این اختلافات تخصصی است و نباید به سطح جامعه کشیده شود.
بهادری با اشاره به این که هم نظام مهندسی و هم وزارت راه و شهرسازی خود را صاحب حق می دانند، ادامه داد: وزیر راه بخش نامه صادر کرده تا کارمندان دولتی نتوانند کار نظارت انجام دهند و قصد داشته برای مهندسان جوان بیکار، شغل ایجاد کند یا بحث پنج درصد را حذف می‌ کند. در حالیکه مشخص نیست آیا زمانی که این پنج درصد حذف شد، از هزینه نظارت مهندسان کسر می ‌شود و مردم هزینه کم تری می ‌دهند یا فقط راه تامین بودجه نظام مهندسی را مسدود می‌ کنند.

دولت برای اصلاح ساختار “نظام مهندسی” لایحه ارائه نماید

وی، با تاکید بر این که با وضع پنج درصد از حق نظارت مهندسان، حقوق مکتسبه ‌ای برای ادامه حیات نظام مهندسی تعریف شده است، تصریح کرد: نظام مهندسی دستگاه ناظر بر عملکرد مهندسان است و این سازمان هزینه ‌هایی دارد که باید از محلی تامین گردد. بنابراین نمی ‌توان و نباید آن را قطع کرد. زیرا مهندسان بسیاری در نظام‌ های مهندسی سراسر کشور مشغول بکار هستند که با ایجاد مشکل برای نظام مهندسی، بسیاری از مهندسان بیکار می ‌شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که بهترین راه این بود که پیش از صدور بخش نامه با حضور تمامی دستگاه‌ های مربوطه و در کمیسیون عمران مجلس این مباحث مطرح می‌ شد، افزود: این که وزیر راه چالش درست کند و سپس مجلس بخواهد میانجی‌ گری کند، یعنی گره‌ کوری درست شده که ابتدا باید آنرا باز کرد و سپس بدنبال راهکار بود.
بهادری خاطر نشان کرد: نباید با دستورالعمل ‌ها و بخش نامه ‌ها در کشور چالش ایجاد کرد. بهتر است مشکلات وزرات راه و سازمان نظام مهندسی در نشست های کارشناسی حل و فصل گردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
983 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0