نامه ریاست شورای مرکزی التهاب را بیش تر کرد مهدی محرمی شام اسبی

نامه ریاست شورای مرکزی التهاب را بیش تر کرد / ورود عضو جدید به نظام مهندسی ساختمان تهران قانونی است

مهدی محرمی شام اسبی  بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان اینکه نامه ریاست شورای مرکزی التهاب فضای حاکم بر جامعه مهندسی را بیش تر کرد، عنوان کرد: ابهام اعلامی توسط یکی از بازرسان سازمان در مورد ورود عضو جدید به هیئت مدیره از منظر قانون نظام مهندسی محلی از اعراب ندارد.

کد خبر: 970217001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۶:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مهدی محرمی شام اسبی  بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان اینکه نامه ریاست شورای مرکزی التهاب فضای حاکم بر جامعه مهندسی را بیش تر کرد، عنوان کرد: ابهام اعلامی توسط یکی از بازرسان سازمان در مورد ورود عضو جدید به هیئت مدیره از منظر قانون نظام مهندسی محلی از اعراب ندارد.

نامه ریاست شورای مرکزی التهاب را بیش تر کرد

نامه ریاست شورای مرکزی التهاب را بیش تر کرد

نامه ریاست شورای  مرکزی التهاب را بیش تر کرد / ورود عضو جدید به نظام مهندسی ساختمان تهران قانونی است

محرمی، ادامه داد: براساس مفاد تبصره ذیل ماده دوازده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ” در هر یک از رشته های اصلی مهندسی ساختمان که نماینده یا نمایندگانی در هیئت مدیره سازمان استانها دارند، یک نفر بعنوان عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب می‌ شود. بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این‌ که وزارت راه و شهرسازی منطبق با قانون قبل از شروع دوره هفتم هیئت مدیره اقدام به صدور اعتبار نامه برای اعضاء اصلی و عضو علی البدل در رشته عمران کرد، تصریح کرد: براساس مفاد ماده سیزده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، هیات اجرایی انتخابات با نظارت وزارت راه وشهرسازی وظیفه برگزاری انتخابات را بعهده دارد. محرمی اظهار داشت: همان گونه که در قانون صراحت دارد وظیفه نظارت با وزارت راه وشهرسازی است و صحت انتخابات را وزارت راه و شهرسازی تعیین می ‌کند. وی خاطر نشان ساخت: در صورت جلسه تنظیمی آراء همه افرادی قید شده، که حائز بالاترین رای برای تصدی کرسی هیئت مدیره چه بصورت اصلی و چه علی البدل هستند، لکن آمار تعداد آراء همه کاندیداها توسط هیات اجرایی شمارش شده و به دستگاه نظارت اعلام می گردد. وی با عنوان “در واقع صورت جلسه هیئت اجرایی بمنزله مکتوب کردن تعداد آراء ست نه تایید انتخابات”، یاد آور شد: با توجه به تخلف صورت گرفته توسط یکی از کاندیداها، وی پیش از صدور اعتبارنامه و تشکیل نخستین نشست هیئت مدیره دوره هفتم، از هیئت مدیره کنار گذاشته شده و برای دو نفر بعدی یعنی حمزه شکیب و سعید غفرانی به ترتیب از ابتدا اعتبارنامه عضو اصلی و عضو علی البدل صادر گردیده و ابهامی در این مورد وجود ندارد. بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: صرفا ابهام اعلامی توسط یکی از بازرسان سازمان در این باره از منظر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محلی از اعراب ندارد.

نامه ریاست شورای مرکزی التهاب را بیش تر کرد

به بیان دیگر در صورتی حضور آقای سعید غفرانی در هیئت مدیره امکانپذیر نبود که برای وی در شروع دوره هفتم اعتبار نامه عضو علی البدل صادر نمیشد. محرمی با تاکید بر این ‌که نامه رئیس شورای مرکزی در این مورد کمی شتاب زده بود و التهاب فضای حاکم بر نظام مهندسی تهران را بیش تر کرد، گفت: متاسفانه در قانون برای شورای مرکزی بازرس در نظر گرفته نشده است ولی در عوض طبق بند ن مفاد ماده بیست و یک قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بررسی گزارش عملکرد را علاوه بر هیات عمومی بعهده وزیر راه و شهرسازی نیز گذاشته است. محرمی افزود: بنظر من ورود شورای مرکزی به برخی مسائل این چنینی به نفع جامعه مهندسی کشور نیست.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی نقشه برداری

 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
1132 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0