درخواست داوری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست داوری “بی طرف” میان وزارت راه و نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه‌ ای به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تشکیل کمیته ‌ای برای حل اختلاف بوجود آمده در رابطه با بخش نامه ‌ها و ابلاغیه‌ های آخوندی را داد .

کد خبر: 970212004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۷ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه‌ ای به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تشکیل کمیته ‌ای برای حل اختلاف بوجود آمده در رابطه با بخش نامه ‌ها و ابلاغیه‌ های آخوندی را داد .

درخواست داوری "بی طرف" میان وزارت راه و نظام مهندسی

درخواست داوری “بی طرف” میان وزارت راه و نظام مهندسی

درخواست داوری “بی طرف” میان وزارت راه و  نظام مهندسی

فرج‌الله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور یک شنبه گذشته بعد از چند هفته بازی “پینگ پنگ” با وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد آماده مذاکره با این وزارت خانه برای حل مسائل پیش ‌آمده در رابطه با بخش نامه‌ های آخوندی است.
رجبی ادامه داد: بنظر من همه تلاطمها منجر به حل این مسئله نشده است، نه خواسته وزارت راه و شهرسازی تامین شده و نه خواسته سازمان نظام مهندسی ساختمان.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر این ‌که تا قیامت می ‌توانیم پینگ پنگ بازی کنیم، اظهار داشت:‌ از این اتفاقات میتوانیم این درس را بگیریم که باید رویه را تغییر داده و با مذاکره اختلاف را حل کنیم.
رجبی گفت: طی چند ماه اخیر همواره گفته‌ ایم که باید به یک دیالوگ مشترک برسیم، وقت آن رسیده که بجای مقابله، تامل کنیم تا سازمان نظام مهندسی به استقلال برسد.
وی با عنوان این ‌که دو طرف باید به مسائل اهمیت داده و به مشترکات برسیم در مورد حسن قربانخانی ریاست تعلیق شده نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد:‌ وی از طرف وزیر راه و شهرسازی از تمام سمت‌ هایی که داشته تعلیق شده،‌ ولی از نظر ما هنوز در سمت خودش است.
وی با عنوان اینکه “با دوستان وزارت راه و شهرسازی مباحثی در این رابطه داشته ‌ایم” گفت: ‌برای حل مسائل پیش آمده نباید بصورت جزیره‌ای عمل گردد.
در ادامه تغییر رویه ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان، وی در نامه ‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی از آخوندی خواسته با داوری بی طرف، ریاست اسبق نظام مهندسی ساختمان تهران برای حل مشکلات پیش آمده موافقت کند.

درخواست داوری “بی طرف” میان وزارت راه و نظام مهندسی

در نامه فرج ‌الله رجبی به عباس آخوندی آمده است؛
همان طور که استحضار دارید، به دنبال التهابات بوجود آمده در جامعه مهندسی و دغدغه و نگرانی اعضای محترم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد اتفاقاتی که حول مکاتبات فی‌ مابین و شیوه‌ نامه اخیر وزارت متبوع به وجود آمد، سبب شد تا در نشست دویست و بیست و ششم شورای مرکزی موضوع بحث و بررسی بخش نامه ‌های منتهی به سال نود و شش آن وزارت خانه در دستورکار قرار گیرد که بعد از بحث و بررسی و اعلام نظر تمام اعضا، شورای مرکزی حاضر در نشست مذکور، پیشنهاد مطرح گردیده توسط آقای مهندس خُرم که در راستای تعامل و همکاری طرفین برای رسیدن به یک تفاهم مشترک ارائه شد، به اتفاق آراء مورد تصویب اعضاء شورای مرکزی قرار گرفت در این مصوبه مقرر شد:
“کمیته ای متشکل از آقایان: مهندس بی طرف و مهندس خرم از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و آقایان مهندس کوسه غراوی و دکتر جواهری از شورای مرکزی بهمراه رئیس محترم سازمان اقدام به برگزاری نشستی با جناب آقای دکتر آخوندی وزیرمحترم راه وشهرسازی جهت گفتگو، تعامل و هم‌اندیشی بمنظور بررسی مسائل پیش رو و سیاستگذاری مشترک در مورد اصلاح یا تغییر آیین نامه اجرایی ماده (سی و سه) قانون و موارد مرتبط دیگر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندس کشور نمایند.”
خواهشمند است دستور فرمایید هماهنگی لازم برای برگزاری این جلسه صورت گیرد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۷
1554 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0