نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: فقط 5 درصد از سرمایه های کشور در بخش کشاورزی صرف شده و از این میزان سرمایه گذاری، هجده درصد سوددهی حاصل گردیده است.

کد خبر: 961209001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶ - ۸:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: فقط ۵ درصد از سرمایه های کشور در بخش کشاورزی صرف شده و از این میزان سرمایه گذاری، هجده درصد سوددهی حاصل گردیده است.

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

نطنز و کاشان، منشا ده درصد  گرد و غبار کشور

«مهدی تقی‌پور» گفت: کشاورزی کشور وابستگی به خارج از کشور ندارد، درحالیکه بخش زیادی از صنعت وابسته به کشورهای خارجی است.
تقی پور با اشاره به این که اگر پوشش ‌های بیمه ‌ای بخش کشاورزی افزایش یابد می ‌توان سرمایه گذاری خوبی در این حوزه جذب کرد، تصریح کرد: فقط ۵ درصد از سرمایه های کشور در بخش کشاورزی صرف شده و از این میزان سرمایه گذاری، هجده درصد سوددهی حاصل شده است.
وی با اشاره به تحقیقات اخیر سازمان جنگلها و مراتع در مورد گرد و غبارهای ایران، ادامه داد: شصت و پنج درصد از گرد و غبارها ناشی از کانونهای درون کشور است که ده درصد از آن ها مربوط به کانون نطنز و کاشان و نود درصد هم در شهرهای شرقی کشور مستقر است، متاسفانه علل اصلی این معضل اراضی کشاورزی رها شده، مراتع تخریب شده و تالابهای خشک شده تشکیل می‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه نگاه به بخش کشاورزی عالمانه نیست و مالکانه است و به مسائل علمی توجهی نمی گردد، متاسفانه هفتاد درصد از بهره برداران کشاورزی بی ‌سواد و یا کم سواد هستند و بیش تر آن ها بالای پنجاه سال سن دارند.
همچنین قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به وسعت اراضی کشاورزی استان، گفت: ۵ درصد از اراضی استان متعلق به کشاورزی است و در کنار کمبود آب، چالش کمبود زمین نیز گریبان گیر این حوزه است.

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

مهرداد مرادمند با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم از صد و هفت هزار هکتار به شصت و یک هزار هکتار در استان، خاطر نشان ساخت: این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی رخ داده و کاهش چهل و سه درصدی را در این مورد نسبت به سال هشتاد و پنج شاهد هستیم، تولیدات “جو” چهارده درصد نسبت به بازه زمانی ده سال قبل کاهش داشته است.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۶
1131 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0