صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی در سال جاری؛

صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی در استان آذربایجانغربی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجانغربی بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی در آذربایجانغربی پروانه تاسیس وبهره برداری صادر شده است.

کد خبر: 961207006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجانغربی بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی در آذربایجانغربی پروانه تاسیس وبهره برداری صادر شده است.

صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی

صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی

صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای  بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی در استان آذربایجانغربی

امین آقایی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانغربی در آئین بزرگداشت روز مهندس و نشست مشترک شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی که در سالن جلسات ساختمان شماره ۱ جهاد کشاورزی استان برگزار گردید، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان فعال در عرصه کشاورزی استان، ادامه داد: این سازمان با دارا بودن یازده هزار و پانصد نفر عضو حقیقی و حقوقی، بزرگ ترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی و بازوی فکری، علمی، مشورتی و اجرائی سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ های فعال در بخش کشاورزی و محیط زیست است.
آقایی گفت: در طی پانزده سال از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان تا به حال هفتصد و شصت و نه دوره آموزشی، بازآموزی، مهارتی برای اعضا در استان برگزار گردیده است که تعداد بیست هزار نفر روز در این دوره‌ها شرکت کرده اند.
وی تصریح کرد: سعی در جهت ارتقای دانش فنی اعضا، گسترش فناوری‌ های جدید در بخش کشاورزی، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، حفظ پایداری محیط زیست، سعی در جهت ایجاد سازو کار‌های لازم برای ساماندهی اشتغال مهندسان کشاورزی و حمایت از تشکل ‌های صنفی و تولیدی بخش و نظارت بر فعالیت ‌های صنفی و حرفه ‌ای اعضای سازمان را از جمله اهم اهداف سازمان ذکر کرد که در دستور کار قراردارد.

صدور پروانه تاسیس و بهره برداری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد کشاورزی

آقایی خاطر نشان ساخت: در ۹ ماهه سال جاری برای بیش از دو هزار و پانصد واحد در زیر بخش ‌های مختلف کشاورزی اعم از مرغداری، دام داری، گوساله پرواری، گلخانه، پرورش قارچ و کلینیک‌ های گیاه پزشکی پروانه تاسیس و بهره برداری صادر گردیده است.
وی تاکید کرد: هم اینک در بیش از پنجاه و پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبیاری تحت فشار اجرا شده است که در این راستا این سازمان آمادگی دارد برای بهره برداران در زمینه نحوه حفاظت و نگه داری از این سیستم ‌ها و هم چنین سایر دوره‌ های کاربردی برای کشاورزان اعم از کاربرد فناوری ‌های هسته ‌ای، صنعت نشا و گلخانه و. آموزش‌ های لازم را ارائه دهد.
وی در ادامه در مورد اقدامات انجام شده درباره ضرورت حمایت از اشتغال و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان کشاورزی، کارسپاری به مهندسان ناظرین در واحد‌های تولیدی، آموزش، بازآموزی و نوآموزی بهره برداران، سامان دهی و رتبه بندی مهندسان مشاورین و پیمانکاران به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی هم چنین در ادامه با تشریح فعالیت کمیته ‌های تخصصی در این سازمان در بخش‌ های مختلف کشاورزی به تشریح مسائل و چالش‌ های پیش رو این سازمان پرداخت.

منبع : خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
962 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0