عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان مطرح کرد:

عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان نظام مهندسی خبر داد و بیان کرد: شصت درصد از این اعضا فاقد شغل بوده یا شغل مناسبی ندارند.

کد خبر: 961125008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۱۱:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان نظام مهندسی خبر داد و بیان کرد: شصت درصد از این اعضا فاقد شغل بوده یا شغل مناسبی ندارند.

عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان

بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل  بخش کشاورزی گلستان در سازمان نظام مهندسی عضو هستند

حسین عابدی در جلسه خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، گفت: سازمان نظام مهندسی کشور در بیست و سوم مردادماه سال هشتاد و یک در مجلس شورای اسلامی تصویب و در قالب آیین‎ نامه سازمان نظام مهندسی به سراسر کشور فرستاده شد.
عابدی، برون ‎سپاری دولت و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و حرکت در راستای اصل چهل و چهار قانون اساسی را از اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نام برد و افزود: در برون‎سپاری با سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از دستگاههای اجرایی قرارداد داشتیم، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هشت هزار و دویست و هشتاد عضو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد که این تعداد عضو ظرفیت ویژه برای استان گلستان به ‎شمار می ‎رود.
وی با اشاره به این که فعالیتهای مختلف اعم از صدور مجوز، پلاک ‎گذاری ماشین ‎آلات کشاورزی، مستثنیات سوخت و … در قالب تفاهم ‎نامه و قرارداد به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردیده ،گفت: سیصد و هشتاد و سه مجوز سم فروشی در استان گلستان صادر شده که هر مجوز فروش سموم کشاورزی حداقل برای ۲ نفر شغل مستقیم ایجاد میکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اعلام این که اخذ مجوز فروش سموم کشاورزی شرایط خاصی دارد، تصریح کرد: فارغ‎التحصیلان رشته گیاه ‎پزشکی بدون سابقه کار مجوز دریافت می ‎کنند ولی رشته ‎های زراعت و تولیدات گیاهی باید از سه سال سابقه کاری برخوردار باشند، در کنار این مهم، عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، انجام رتبه ‎بندی و برخورداری از پروانه اشتغال؛ سه الزامی است که در دریافت مجوز فروش سموم کشاورزی وجود دارد.
عابدی با گلایه از اداره کل منابع‎ طبیعی و آبخیز داری استان، اظهار داشت: از سال نود و دو طبق تفاهم ‎نامه ‎ای که با منابع طبیعی داشتیم مستثنیات به کارشناسان نظام مهندسی واگذار شده بود که طبق آن پنجاه و چهار نفر در قالب هجده شرکت در حال فعالیت بودند ولی متاسفانه با تصمیم سازمان جنگلها و مراتع کشور به تدریج همکاری منابع طبیعی با ما به صفر رسید.

عضویت بیش از هشت هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان

وی ادامه داد: در حالیکه عملکرد ما در سال نود و پنج در بخش مستثنیات چهارصد و هشتاد میلیون تومان بود به علت قطع همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان این میزان امسال به سی میلیون تومان رسید.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به این که از هشت هزار و دویست عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان شصت درصد آن ها از فارغ‎التحصیلان هستند که شغل ندارند، تصریح کرد: نود و یک درصد از کارشناس های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در مقطع کارشناسی، ۹۱٫۴ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۰٫۸ درصد از مقطع دکتری هستند.
عابدی به پلاک‎گذاری ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: پلاک‎گذاری ماشین‌آلات کشاورزی از سال نود و چهار شروع گردید، در آن زمانکه میزان عمر تراکتور سیزده سال بود چهار هزار و صد و هشتاد و دو دستگاه پلاک‌گذاری شد ولی بعدها که پلیس راهور بیمه ماشین‌آلات کشاورزی را برای پلاک‎ گذاری الزامی کرد این مساله با توقف جدی مواجه گردید.
وی با عنوان این که هم اینک بیست و سه هزار دستگاه تراکتورواجد شرایط پلاک‎گذاری در استان گلستان وجود دارد، یاد آور شد: در سال نود و هفت پلاک‎گذاری ماشین‎آلات کشاورزی را بطور جدی پیگیری میکنیم.
وی گفت: در استان گلستان دو هزار و پانصد دستگاه کمباین وجود دارد که از این تعداد چهل دستگاه آن پلاک‌گذاری شده‌اند.
عابدی با اشاره به فعالیت ‎های اقتصادی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور، افزود: شرکت رویش سازمان نظام مهندسی در بخش خرید و فروش سم و کود و بوجاری بذر و … فعالیت دارد که در بخش بوجاری گندم بمدت ۳ سال فعالیت داریم که در این راستا دو هزار و سیصد تن بذر گواهی شده سهمیه ما بود که به کشاورزان عرضه گردید.
عابدی، خواستار همکاری بیش تر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‎طبیعی با سازمان آب و خاک استان گلستان شد و ادامه داد: پتانسیل خوبی در بحث آب و خاک وجود دارد که می ‎توانند از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان استفاده کنند و در واگذاری کارها همکاری بیش تری با ما داشته باشند.

منبع : سبز البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
937 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0