با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان داشت:

وزارت راه و شهرسازی، پرچم ‌دار اصلاحات نظام مهندسی

حامد مظاهریان افزود: وزارت راه و شهرسازی پرچم ‌دار اصلاحات در نظام مهندسی است و در جهت اصلاح این بخش، دخالت می‌ کند.

کد خبر: 961121011 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ بهمن ۹۶ - ۱:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  حامد مظاهریان افزود: وزارت راه و شهرسازی پرچم ‌دار اصلاحات در نظام مهندسی است و در جهت اصلاح این بخش، دخالت می‌ کند.

وزارت راه و شهرسازی، پرچم ‌دار اصلاحات نظام مهندسی

وزارت راه و شهرسازی، پرچم ‌دار اصلاحات نظام مهندسی

وزارت راه و شهرسازی پرچم ‌دار  اصلاحات نظام مهندسی است

وی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی پرچم‌ دار اصلاحات نظام مهندسی در کشور است، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ دو بخش نامه از جمله حذف پنج درصدی پرداخت دستمزد مهندسان ناظر به نظام مهندسی و اجرای دستورالعمل منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در ارائه خدمات فنی و مهندسی، اصلاحات در این حوزه را شروع کرده است.
مظاهریان تاکید کرد: پرداخت پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر دوازده سال پیش از طرف وزیر مسکن ارائه شده بود که با دستور آخوندی این دستورالعمل لغو گردید و هم اینک مهندسان ناظر تمام حق‌الزحمه خود را بطور کامل دریافت کرده، و مالک کامل پول خود هستند.
وی ادامه داد: اگر مهندسی نظارت خود را به سازمان ارجاع نمی ‌داد، باید پنج درصد را دریافت می ‌کرد و این امر به ضرر مهندسان بود.
به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی ؛ براساس این بخش نامه برخی از مسئولان منتفع و برخی متضرر و می‌ شوند، بنابراین دولت بدون در نظر گرفتن این دو بخش موظف به اجرای این طرح است.

وزارت راه و شهرسازی، پرچم ‌دار اصلاحات نظام مهندسی

وی با تاکید بر این که نهاد نظارتی نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی است، افزود: نظام مهندسی نماینده مهندسان و وزارت راه و شهرسازی نماینده مردم است، بنابراین باید تمام حقوق مردم و مهندسان رعایت گردد .
مظاهریان گفت: تعامل خوبی بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی است و باید وزارت راه بوظیفه نظارتی خود عمل کند و تعادل را در این بین اجرایی کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت در جهت اصلاح نظام مهندسی دخالت و عمل می ‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ بهمن ۹۶
924 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0