افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان استاندار زنجان

افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان

استاندار زنجان بیان کرد: امیدوار هستیم باهمکاری فعالین حوزه کشاورزی شاهد افزایش صادرات این بخش باشیم

کد خبر: 961105013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ بهمن ۹۶ - ۸:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، استاندار زنجان بیان کرد: امیدوار هستیم باهمکاری فعالین حوزه کشاورزی شاهد افزایش صادرات این بخش باشیم. افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان

افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان

افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان

افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان

اسداله درویش امیری  در مراسم افتتاح ساختمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاونت برنامه ‌ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار گردید، از مجموعه مدیران بخش کشاورزی و فعالان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست تا با توجه به موضوع “بحران آب” در کشور و منطقه، در زمینه معرفی و جایگزینی محصولات کشاورزی کم مصرف آب و نیز معرفی مشاغل جایگزین به کشاورزان در مناطقی که امکان کشاورزی وجود ندارد، مسئولان استان را کمک نمایند.
امیری، کشاورزی را از مهم ترین موضوعات اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: “خاک”، “آب” و “هوا” ۳ عنصر اصلی و نعمت خدادادی در بخش کشاورزی بشمار می آیند که متاسفانه استفاده صحیحی از آن در کشور صورت نگرفت.
وی ادامه داد: “دانش”،”تکنولوژی”و”برنامه ریزی”نیز ۳ عنصر دیگر بخش کشاورزی بشمار می‌ روند که در دو دهه اخیر بیش تر مورد توجه قرار گرفته و تشکیل نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قدم مهمی در توسعه این عناصر بشمار می‌ رود.
استاندار زنجان، تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را در جهت عبور از دنیای کشاورزی سنتی خیلی موثر دانست و گفت: کاشت اندک، بذر نامناسب و برداشت محصول کم تر با شیوه های سنتی دشوار در کشاورزی سنتی با فعالیت مدیران با کفایت در بخش کشاورزی و تقویت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سبب تغییر این شیوه سنتی و بهبود وضعیت این حوزه در استان و کشور خواهد شد.
مدیر عالی استان با اشاره به برپایی جشن خودکفایی گندم در سال ‌های هشتاد و سه و نود و پنج در کشور تصریح کرد: در سال  هشتاد و سه حدود ده میلیون تن گندم برداشت شد و کشور از واردات گندم بی نیاز شد. ولی متاسفانه در سال های هشتاد و چهار تا نود و دو تولید گندم در کشور بشدت کاهش یافت. دولت تدبیر و امید بخش کشاورزی را با برداشت چهار میلیون و هشتصد هزار تن گندم در سال نود و دو تحویل گرفت و با تلاش کشاورزان، امسال‌ جاری بیش از یازده میلیون و ششصد هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است تا بار دیگر شاهد شکوفایی و خودکفایی گندم در کشور باشیم.

افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان

وی به موضوع بحران آب و از بین رفتن ذخایر و سفره‌های آب زیرزمینی در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد قابل توجهی از تالاب‌ های کشور در حال نابودی است و هشتاد درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می گردد.
امیری از اجرای سامانه آبیاری مکانیزه تحت فشار در بیست و پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال آینده به عنوان یکی از تعهدات سفر رئیس جمهور در سال نود و سه به استان زنجان خبر داد و گفت: از این طرح تاکنون ده هزار و چهارصد هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده اند، حدود چهار هزار هکتار در حال عقد قرارداد اجرا و یازده هزار هکتار نیز در حال شناسایی میباشند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تاثیرات برجام در سطح بین المللی اشاره نمود و افزود: موضوع برجام هم اهداف ظالمانه آمریکا و صهیونیستها و هم مظلومیت ایران را به جهانیان نشان داد و هم توانست “ایران هراسی” را از افکار عمومی جهان پاک کند.
لازم به ذکر است در خاتمه این آیین ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور استاندار زنجان افتتاح گردید.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی اسفند نظارت ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۶
1571 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0