رونق صنعت ساختمان  عامل تحرک کسب و کار عضو هیئت مدیره نظام مهندسی فارس بیان کرد:

رونق صنعت ساختمان  عامل تحرک کسب و کار

حسین پوراسدی اظهار داشت: صنعت ساختمان از بزرگ‌ترین بخش ‌های اقتصادی ایران بشمار می ‌رود که بر رونق فضای کسب و کار تاثیر انکار ناپذیری دارد.

کد خبر: 191108003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ آبان ۹۸ - ۷:۳۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین پوراسدی اظهار داشت: صنعت ساختمان از بزرگ‌ترین بخش ‌های اقتصادی ایران بشمار می ‌رود که بر رونق فضای کسب و کار تاثیر انکار ناپذیری دارد.

رونق صنعت ساختمان  عامل تحرک کسب و کار

رونق صنعت ساختمان  عامل تحرک کسب و کار

رونق صنعت ساختمان، عامل تحرک  کسب و کار است

وی جمعه هفدهم آبان اظهار داشت: صنعت ساختمان پیشران اقتصاد محسوب می‌گردد زیرا رونق آن افزایش اشتغال، رونق صنعت، رشد تولید ناخالص داخلی و …. را بهمراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رشد تولید در صنعت ساختمان، بسیاری از بخش‌ های فضای کسب و کار اعم از تولیدی و خدماتی کوچک و متوسط عمدتا وابسته به بخش خصوصی و بدنه جامعه است را حرکت خواهد داد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان فارس اعتقاد دارد که با رونق صنعت ساختمان بالغ بر دویست و پنجاه شغل مستقیم و غیرمستقیم رونق پیدا کرده و فعال می‌گردد و این بمعنای گردش بهتر چرخه اقتصادی و بسترسازی برای رفع مشکلات اقتصادی.

پوراسدی ادامه داد: هماهنگی و تبیین طرح‌ های جدید دولت، بررسی و ارائه راه‌کارهایی برای رفع موانع موجود در رونق صنعت ساختمان، بررسی وضعیت اقتصادی ساختمان به لحاظ قیمت تمام شده، استفاده از فناوری‌ های جدید، استفاده از مصالح استاندارد و انر‍ژی تجدیدپذیر، از اهداف برگزاری این اجلاس است.

دبیر اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، اجلاس مدیران صنعت ساختمان، دو روزه خواهد بود که در روز بیست و دوم آبان ابتدا سخنرانی و طرح مسائل تاثیرگذار بر رونق صنعت ساختمان توسط مدیران بخش‌ های دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

پوراسدی افزود: بعد از آن با برگزاری پنل‌ های تخصصی و با حضور صاحب‌نظران و مدیران صنعت ساختمان، مسائل مرتبط را تحلیل و بررسی کرده و راه‌کارهایی برای رونق این بخش ارائه خواهند داد.

به گفته وی، بررسی چالش‌ ها و موانع رونق صنعت ساختمان، بررسی طرح‌ های جدید دولت در این زمینه، بافت‌ های ناکارآمد شهری، توسعه شهری و … را از رویکردهای این پنل‌ ها و نشست های تخصصی اعلام نمود.

وی افزود: روز دوم اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور، روی بافت ‌های ناکارآمد شهری و بافت ‌های فرسوده تمرکز خواهد داشت.

رونق صنعت ساختمان  عامل تحرک کسب و کار

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ابراز امیدواری کرد که بسته‌ های آماده شده این اجلاس برای تشویق سرمایه‌گذاران و رونق سرمایه‌گذاری تاثیرگذار باشد و افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران مدعی هستند که بسیاری از قوانین و بخش ‌نامه‌ و آیین‌ نامه و نظام نامه و ضوابط صادر شده از طرف بخش دولتی، جذابیتی برای سرمایه‌گذار که ندارد هیچ، سرمایه‌گذار را هم دلسرد خواهد کرد.

وی یکی از اهداف اصلی این اجلاس را بررسی و آسیب‌شناسی موانع رونق صنعت ساختمان دانست و در عین‌حال گفت: به حتم با برگزاری این اجلاس به هدف نهایی نخواهیم رسید و این تنها قدمی برای آغاز یک حرکت تاثیرگذار در رفع مشکلات است.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان فارس تصریح کرد: رونق و رشد صنعت ساختمان از مظاهر پیشرفت و توسعه هر کشور محسوب می‌گردد؛ ساختمان و صنعت ساختمان بیش ترین سهم را در انباشت سرمایه ثابت و اشتغال، خصوصا افراد دارای مهارت و تحصیل کرده دارد.

وی ادامه داد: ارتقا کیفی تولید مصالح، شیوه‌ های طراحی و اجرا، سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز، رقابت در پیشرفت تکنولوژی، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره گیری از تکنولوژی‌ های نوین ساخت، جزء مؤلفه‌های تأثیرگذار در این صنعت است.

اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور روزهای بیست و دوم و بیست و سوم آبان به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۹۸
749 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0