ضرورت صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌ های پایتخت معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين بیان کرد:

پی‌گیری تخلفات ساختمانی

حمید ضیائی، از افزایش دریافت گزارشات ناظران ساختمانی در بهار نود و هشت نسبت به همین مدت در سال گذشته در راستای کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر قزوین خبر داد.


کد خبر: 190706007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ تیر ۹۸ - ۵:۳۴ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حمید ضیائی، از افزایش دریافت گزارشات ناظران ساختمانی در بهار نود و هشت نسبت به همین مدت در سال گذشته در راستای کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر قزوین خبر داد.

 

پی‌گیری تخلفات  ساختمانی

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت کیفیت ساخت و سازها موضوع تخلفات ساختمانی با جدیت بیش تری پی‌گیری می گردد.

ضیایی ادامه داد: تعداد دریافت گزارشات ناظران ساختمانی در ۳ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶/۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در راستای دست‌یابی به اهداف نظارت عالیه بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی بر اساس ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم‌چنین بررسی عملکرد ناظران و کنترل کیفیت اجرا در ساخت و سازها، در این مدت سی ناظر و مجری به هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهل و یک درصد کاهش داشته است.

پی‌گیری تخلفات ساختمانی

معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين یاد آور شد: با توجه به تبصره هفت از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ‌ها مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی توسط ناظران بر اساس این تبصره، تاخیر در ارسال گزارش تخلف و ارسال گزارش خلاف واقع، چهل و نه پرونده به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

منبع: شهرداری قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۹۸
924 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0