5 تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی 5 تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

۵ تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

5 تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی ، شد. «تعارض منافع» یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد

کد خبر: 000309001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ خرداد ۰۰ - ۸:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ۵ تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی ، شد. «تعارض منافع» یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد

۵ تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

5 تصمیم مهم نتیجه نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی
نشست مشترک رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزیر راه و شهرسازی به اتخاذ ۵ تصمیم مهم منجر گردید.
در دیدار مشترک مهندس احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندس ساختمان با مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مهم‌ترین موضوعات روز این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
«تعارض منافع» یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست مشترک احمد خرم و اسلامی مطرح و مشکلات مربوط به این موضوع تعیین تکلیف شد و منجر به اصلاح دستورالعمل مذکور گردید.
توضیح آنکه در این نشست موضوعات تعارض منافع که امکان مشارکت برای کاندیداتوری در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ها را محدودیت ایجاد کرده بود، مذاکره شد و مهندس اسلامی، دستور ابلاغ بخشنامه جدید را صادر کرد.
طبق بخشنامه جدید، امکان حضور مهندسان عضو سازمان شاغل در سازمان برنامه و بودجه، نوسازی مدارس، ثبت اسناد و املاک و وزارت نیرو در هیات مدیره نظام مهندسی فراهم گردید.
هم چنین، موضوع بنده پنج ماده دوم مکرر در مورد اجتناب از تکفل هم‌زمانی که عدم استفاده از پروانه اشتغال به کار را بهمراه خواهد داشت، مورد بحث قرار گرفت که وزیر راه و شهرسازی برای مرتفع کردن این مهم، دستور رسیدگی را صادر کرد.
در ادامه این نشست مشترک، موضوع صندوق مشترک در رابطه با استفاده از ظرفیتهای موجود در قانون و ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری زمین و مسکن و انجام پروژه های مشارکتی و رساندن سود بانکی سیزده درصد سالانه به حداقل دو برابر سود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در این مورد صادر گردید.
«اهتمام وزارتخانه و سازمان برای تشویق اعضا برای مشارکت بیشتر در انتخابات آتی هیات مدیره نظام مهندسی استانها در تعیین سرنوشت آینده مدیریتی نظام مهندسی»، موضوع مهم دیگری بود که در نشست مشترک رییس این سازمان و وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید گردید.
موضوع چهارم که در نشست مشترک خرم و اسلامی مورد اشاره قرار گرفت، «لزوم تشکیل جلسات منظم کارشناسی بین مدیران وزارتخانه و سازمان به منظور هماهنگی بیشتر در تصمیم سازی ها» بود.
«استفاده از طرح موسسه صندوق پس انداز مسکن با توجه به آئین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۷ قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت های فرسوده» موضوع مهم دیگری بود که در این نشست مشترک مطرح و وزیر راه و شهرسازی هم دستوراتی در این خصوص صادر کردند.
مشروح این موارد در خبرهای آتی به سمع و نظر اعضای محترم سازمان خواهد رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۰۰
421 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0