دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید

دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید

دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید ، پارسال پرونده هجده مهندس متخلف به شورای انتظامی ارجاع شد

کد خبر: 030125006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ فروردین ۰۳ - ۴:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید ، پارسال پرونده هجده مهندس متخلف به شورای انتظامی ارجاع شد

دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید

دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید
در سال ۱۴۰۲ انجام گردید؛
دستور توقف ۴۰ پروژه در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان صادر گردید
فاطمی، رییس اداره نظام مهندسی ساختمان قمرئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ دستور توقف ۴۰ پروژه صادر گردید.
سید مسعود فاطمی قمی در مورد اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: از دی ماه سال گذشته با آغاز بکار مجدد واحد نظارت عالیه پس از دو سال توقف فعالیت و انجام بازدید های مستمر از ساختمان های سطح شهر، بنا به گزارش های ارسالی چهل پروژه به علت تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف گردید.
فاطمی گفت: پروژه هایی که نسبت به رفع ایرادات و اشکالات به صورت کامل اقدام کرده بودند پس از تایید دستگاه نظارت توانستند به روند اجرا و ساخت و ساز خود را ادامه دهند.
فاطمی در مورد نظارت بر عملکرد مهندسین ساختمان در استان توضیح داد: پارسال پرونده هجده مهندس متخلف به شورای انتظامی ارجاع شد.
وی در مورد جزییات بازدید و بازرسی ناظران از ساختمان های در حال احداث استان گفت: از حدود یک میلیون و دویست هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۰۳۰۰۰ متر مربع به تعداد ۱۷۹ فقره، توسط ناظران عالیه این اداره کل، بازرسی انجام شده است.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه باید حدود ۲۰ درصد پروژه ها را بازدید کنند که در سال ۱۴۰۲ خوشبختانه با توجه به مدت کوتاه فعالیت، این امر محقق شده است.
رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خاتمه افزود: شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را از طریق پورتال این اداره کل به نشانی qom.mrud.ir بخش ” نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و سازهای کشور” گزارش دهند.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ فروردین ۰۳
133 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0