نشست 2 روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان نشست 2 روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان

نشست ۲ روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان

نشست 2 روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان ، روزهاي 3 شنبه و 4 شنبه نهم و دهم فروردين 1401 با حضور حمزه شکيب برگزار گردید

کد خبر: 010112005 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ فروردین ۰۱ - ۹:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست ۲ روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان ، روزهاي ۳ شنبه و ۴ شنبه نهم و دهم فروردين ۱۴۰۱ با حضور حمزه شکيب برگزار گردید

نشست ۲ روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان

نشست 2 روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان
برگزاري نشست ۲ روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان
نشست ۲ روزه جمع بندي پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان روزهاي ۳ شنبه و ۴ شنبه نهم و دهم فروردين ۱۴۰۱ با حضور حمزه شکيب سرپرست سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور بصورت حضوري و مجازي در سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار گردید.
در اين جلسه که بهزاد پارسا رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان بهمراه اعضاي هيئت مديره اين سازمان ميزبان تعدادي از اعضاي شواري مرکزي و روساي سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها بودند، در مورد پيش نويس اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در ابتداي جلسه، پارسا ضمن خير مقدم و تبريک سال جديد، ياد شادروان مهندس يعقوب رونقي عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي که در نورورز ۱۴۰۱ بار سفر ابدي را بست، گرامي داشت.
پارسا، ضمن اشاره به اهميت اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان براي بهره برداران اين قانون، آن را دفاع از حقوق مهندسان سازمان دانست و جز رسالتهاي مهم اعضاي هيئت مديره سازمان‌ها قلمداد کرد.
وی در صحبت هاي خود ضمن قدرداني از شکيب در مورد اعلام هزينه ساخت و ساز در روزهاي اول کاري خود، اين اتفاق را نويد عزم قطعي جهت واقعي شدن تعرفه خدمات مهندسي دانست.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در صحبت هاي خود ضمن اشاره به اين که سازمان نظام مهندسي ساختمان، بزرگ ترين سازمان مردم نهاد است به جايگاه مهندسان در جامعه اشاره کرد و با برشمردن خدمات آن ها خواستار عزم همگاني جهت ارتقاي شان و جايگاه اين قشر نخبه و فرهيخته شد.
سپس حمزه شکيب سرپرست سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور ضمن تسليت درگذشت زنده ياد مهندس رونقي، عضو فقيد هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي از جديت و پيگيري سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در برگزاري اين نشست جهت جمع بندي اصلاحيه پيش نويس قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان تشکر کرد و گفت: هماهنگي و تدارک چنين نشستي در اين سطح در ايام تعطيلات نوروز کار خیلی سختي است که سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان باني آن شد و اين نشان از توجه اين سازمان به حقوق اعضا دارد.
سرپرست سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در صحبتهايش ۳ محور فعاليت خود را اين چنين تشريح کرد: تلاش من از ابتداي فعاليت در سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور معطوف به ساماندهي ۳ محور تعرفه، بودجه ۱۴۰۰ و تراز سال ۱۳۹۹ و جمع بندي اصلاحيه پيش نويش قانون نظام مهندسي و ارسال به کميسيون عمران مجلس بوده است. در مورد تعرفه، هزينه ساخت و ساز در ابتداي روزهاي فعاليت اعلام گردید. در مورد بودجه و تراز براي استان هايي که اقدامي در اين باره انجام ندادند، تفويض اختيار گردید و محور سوم که اصلاحيه قانون است جلسات متعددي با روساي سازمان‌ها برگزار گردید و با مرکز پژوهش هاي مجلس و کميسيون عمران رايزني صورت گرفت تا نظر متخصصان و مهندسان، به علت اشراف به مسائل قانوني خود، در اصلاحيه قانون با در نظر گرفتن منافع ملي لحاظ شود.
در ادامه، علي فرج زاده ها مشاور عالي سازمان نظام مهندسي ساختمان در امور قوانين و مقررات و آيين نامه ها، ضمن تشکر از سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در برگزاري اين نشست بیان کرد: تاکنون سیزده استان نظرات خود را در خصوص پيش نويس قانون بصورت مکتوب و به تفصيل ارائه داده اند که در اين جلسه آخرين اصلاحات و نقطه نظرات با مرور مواد قانوني جمع بندي و سپس به کميسيون عمران مجلس ارسال خواهد شد.
سپس هر يک از اعضاي شوراي مرکزي، روسا و اعضاي هيئت مديره بصورت حضوري و مجازي پيشنهادات، موارد موافقت و مخالفت خود را براي هر بند و ماده قانوني اعلام کردند.
حذف رشته ترافيک از رشته هاي هفت‌گانه و حذف کارشناسي ناپيوسته از ارائه خدمات مهندسي جز موارد پرچالشي بود که در پيش نويس اوليه قانون توسط کميسيون عمران مجلس گرداوری شده بود و به علت تضييع حقوق اعضاي سازمان، اعتراضات زيادي از سوي اعضاي هيئت مديره و اعضاي سازمان به دنبال داشت و سازمان هاي استان‌ها از طريق رايزني با نمايندگان مجلس درصدد تغيير آن شدند.
لازم به ذکر است طبق برنامه ريزي صورت گرفته مقرر بود نشست روز دوم با حضور احمد دنيامالي عضو کميسيون عمران مجلس برگزار گردد که به دلیل درگذشت مادر گراميشان حاجيه خانم زينت حسيني مادر شهيد گران‌قدر قدرت دنيامالي اين حضور ميسر نگردید و جلسه روز دوم پس از اداي احترام و تسليت و قرائت فاتحه آغاز شد و در ادامه موضوع جلسه روز قبل با بررسي نقطه نظرات استان‌ها پيرامون مواد قانوني به کار خود پايان داد.

در اين نشست ۲ روزه نيمي از مواد قانوني با رويکرد حفظ منافع ملي و احقاق حقوق اعضاي سازمان به تفصيل، تحليل و جمع بندي گردید که اهم موارد شامل تعاريف جديد ارکان سازمان و سازمان استان و مجمع عمومي، شرايط عضويت در هيئت مديره، بازرسان و شوراي انتظامي، تعداد اعضاي هيئت رئيسه و هيئت مديره، وظايف و اختيارات آن ها، هيئت اجرايي و هيئت نظارت انتخابات و …بود.
هم چنين مقرر گردید جلسات آتي جهت بررسي مواد قانوني باقيمانده و جمع بندي نهايي در نيمه دوم فروردين ماه سال جاري در شوراي مرکزي تشکيل شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ فروردین ۰۱
1276 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0