136 ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا 136 ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا

۱۳۶ ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا

136 ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا ، نظارت دارند. برداشت گندم و جو در مناطق گرمسیر استان تقریبا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند

کد خبر: 000325004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ خرداد ۰۰ - ۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ۱۳۶ ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا ، نظارت دارند. برداشت گندم و جو در مناطق گرمسیر استان تقریبا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند

۱۳۶ ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا

136 ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا
برداشت غلات و کلزا در کرمانشاه زیر ذره‌بین ناظران/ صد و سی و شش مهندس ناظر در مزارع کشاورزی فعالیت دارند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: حدود صد و سی و شش ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت غلات و کلزا و ریزش کمباین‌ها نظارت دارند.
افشین صفوی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، گفت: برداشت گندم و جو در مناطق گرمسیر استان تقریبا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و برداشت در مناطق معتدل و سرد هم شروع شده است.
صفوی با عنوان اینکه نخست جو برداشت می‌شود و سپس گندم و کلزا، ادامه داد: در حدود هفتصد و هفتاد دستگاه کمباین بومی متعلق به کمباین‌داران استان در حال فعالیت است و برآورد شده این تعداد با تعداد کمباین‌های مهاجر که از دیگر استان‌ ها وارد استان می‌شوند این رقم به بیش از یک‌هزار و صد و پنجاه کمباین افزایش یابد.
وی اظهار داشت: حدود صد و سی و شش ناظر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر عملیات برداشت نظارت دارند تا محصول و دسترنج کشاورزان که در این شرایط خشک سالی به دست آمده حداقل ریزش را از نظر برداشت کمباین داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بهترین ناظر بر عملکرد کمباین را خود کشاورزان دانست و افزود: بهره‌برداران حتی الامکان عملیات برداشت را طی روز انجام دهند تا اگر ریزشی نامتعارفی از کمباین صورت گیرد، دیده شود.
وی با توصیه به جوکاران، گندمکاران و کلزاکاران در عرصه ۵۶۵ هزار هکتاری مزارع استان، افزود: امسال با توجه به شرایط خشکسالی امکان آتش‌سوزی مزارع خیلی زیاد است، بنابراین حتی‌المقدرو برداشت اول را به مزارع حاشیه جاده‌هاکه امکان آتش‌سوزی بالا است، اختصاص دهند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم‌چنین از شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران هر روستا خواست، یک دستگاه تراکتور که مجهز به گاوآهن برگردان‌دار است آماده داشته باشند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی در مزارع دور محل را شخم بزنند و از سریت آتش به سایر مزارع جلوگیری کنند.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۰۰
431 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0