چهل و ششمین نشست رسمی هیات مدیره سازمان استان البرز

کد خبر: 402 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آبان ۹۵ - ۱۲:۴۹ ب.ظ

چهل و ششمین نشست رسمی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز روز سه شنبه ۲۷ مهرماه ۹۵ به ریاست مهندس طهماسبی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس طهماسبی گزارش مشروحی در خصوص داوری مسابقه معماری ساختمان دفتر نمایندگی سازمان در شهر هشتگردارایه و شرایط انتخاب بهترین کار را تشریح کرد.

مهندس سیروسی نیز با توجه به استقبال مناسب از این مسابقه و بررسی دقیق داوران محترم و زحمات نفرات شرکت کننده، پیشنهاد داد تا تعداد جوایز افزایش یابد.

در ادامه جلسه مهندس مرادپور نسبت به اخذ هرگونه وجهی در خصوص تشکیل پرونده تجدید نظر شورای انتظامی تذکر داد و آن را خلاف قانون خواند.

موضوع بعدی مطرح شده شرایط اعلام شده از سوی بانک قرض الحسنه رسالت برای اعطای وام ۲ درصد بود که توسط مهندس طهماسبی قرائت شد که در ادامه اعضای هیات مدیره افتتاح حساب در این بانک را مورد تایید قرار دادند ولی قبول شرایط قرارداد را منوط به استعلام های واحد حقوقی در این خصوص کردند.

در ادامه نامه بازرسان سازمان در خصوص نحوه محاسبه ۵درصد سازمان و قرار گرفتن شرایط ساختمانها درجه اول الف تا د مطرح شد. مفهوم  این نامه این پرسش بود که به طور مثال اگر ساختمان ۲ سقف باشد با متراژ بالا که در ردیف بالاتر از جدول الف قرار گیرد، نحوه محاسبه ۵ درصد باید در ردیف الف یا ردیف بالاتر محاسبه گردد؟

در نهایت مصوب گردید، روال سابق تا وصول جواب استعلام از اداره کل راه و شهرسازی انجام پذیرد.

در این جلسه همچنین مقرر شد دسترسی تمام اعضای هیات مدیره به تمامی اطلاعات سازمان در جلسه دیگری در دستور قرار گیرد.

اولین موضوع از دستور جلسه ، ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این باره مهندس طهماسبی قانون، آیین نامه اجرایی قانون و مبحث دوم را به ترتیب اولویت در قانون گذاری برشمرد.

وی افزود: ظرفیت های کل استان بعد از تصویب در هیات مدیره باید به تصویب اداره کل برسد.

اکثریت هیات مدیره با محدودیت ظرفیت درحقیقی و حقوقی و یا آزاد نمودن ظرفیت در هر دو گروه موافقت خود را اعلام نمودند.

سیکارودی گفت در صورت کاهش ظرفیت باید کارشناسی به صورت گسترده و در سطح کشور اتفاق بیافتد.

مهندس قنبری نیز تاکید کرد برای کنترل قیمت باید ظرفیت حقوقی ها نیز محدود گردد.

هیات مدیره اختیار پیشنهاد ماده ۱۳ در خصوص استعلام از وزارتخانه  را به مهندس طهماسبی واگذار کرد.

 

مهندس قنبری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: می توان طراحی را محدود کرد و بقیه مقدار ظرفیت را به نظارت اختصاص داد.

مهندس طهماسبی در خصوص ارجاع نظارت در شهرستانهای اطراف و نرم افزار مربوطه توضیحاتی را ارایه داد و اظهار داشت: این موضوع در شهرستانهای اطراف استان اجرایی گردیده است و برای پروژه هایی که ۵ درصد آن واریز شده است، ۲۰ روز مهلت داده شده تا کار خود را به انجام برسانند.

نحوه ارجاع در شهرهای اطراف تا ۴۰۰۰ مترمربع می باشد و از ۵ تا ۱۵ آبانماه ۹۵ نیز در شهر کرج ارجاع در حقیقی و حقوقی همزمان صورت خواهد گرفت.

همچنین در ادامه این جلسه طرح و تصویب شرایط احراز اقامت در صحن هیات مدیره مطرح شد.

 

مهندس سهرابلو در این خصوص اظهار داشت: طبق قوانین مدنی این شرایط تطابق ندارد و علاوه برآن احراز اقامت در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان دیده نشده است.

وی به ماده ۱۰۰۲ قانون مدنی اشاره کرد و افزود: بر این اساس کسانیکه امور مهم آنها در استانی باشد عضو آن استان هستند.

مهندس قنبری نیز براساس قانون، احراز اقامت را از وظایف هیات مدیره دانست.

همچنین مهندس کاتب در این خصوص تصریح کرد: فقط با دریافت مدارک مربوطه باید احراز اقامت شخص صورت گیرد مگر آنکه عکس آن به اثبات برسد.

مهندس روشنی مقدم نیز در این خصوص به ماده ۴۴ قانون اشاره و تاکید  کرد شرط احراز این است که محل کار شخص باید در همان استان باشد.

منبع: روابط عمومی سازمام نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آبان ۹۵
1071 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0