در گفتگو با باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و دوم مطرح شد؛ استارتاپ‌ها با حمایت سازمان نصر کشور به الکامپ بیست و دوم می‌آیند

کد خبر: 861 تاریخ انتشار: شنبه ۸ آبان ۹۵ - ۱۲:۵۶ ب.ظ
کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ‌ها) امسال نیز در قالب یک سالن مستقل به نمایشگاه الکامپ بیست و دوم می‌آیند و برترین آن‌ها به نمایشگاه سبیت آلمان اعزام خواهند شد.
، باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی بیست و دومین نمایشگاه الکامپ با اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های مدونی برای استارتاپ‌ها داریم، گفت: طبق توافقات انجام‌شده با نمایشگاه سبیت آلمان، برترین استارتاپ‌هایی که در نمایشگاه الکامپ بیست و دوم حضور یابند، با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امکان حضور در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۶ فرستاده خواهند شد.
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه به تشریح برنامه‌های سازمان برای تقویت حضور کسب‌وکارهای نوپا در الکامپ بیست و دوم، پرداخت و افزود: سالنی مشترک برای حضور سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC)ها و شتاب‌دهنده‌ها در کنار استارتاپ‌ها در نظر گرفته‌شده است تا فضای تعامل و گفتگو میان ایده پردازان و سرمایه‌گذاران مهیا شود و روند تجاری‌سازی ایده‌ها در مسیر درست قرار گیرد.
بحری زمینه‌سازی برای رشد و توسعه فناوری‌های نوین را ضروری دانست و گفت: با روش‌های گوناگون درصدد حمایت از استارتاپ‌ها هستیم. در سال جاری نیز فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی روش‌های حمایتی در اختیارداریم. ارائه تخفیف‌های ویژه، برگزاری جشنواره ، ایجاد امکانات و تسهیلات مختلف ازجمله آن‌هاست.
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با تاکید بر لزوم درآمدزایی استارتاپ‌ها، افزود: پاشنه آشیل یک استارتاپ درآمدزایی است اگر به درآمد نرسند احتمال نابودی دور از انتظار نیست. نباید در میسر عملیاتی سازی طرح و ایده خود از مقوله تجاری‌سازی و کسب درآمد غافل شوند. ضمن اینکه همیشه هم نمی‌توانند به امید حمایت باشند.

دولت الکترونیک با خدمات جدید به الکامپ می‌آید

سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، حضور پررنگ دولت الکترونیک را در نمایشگاه این دوره وعده داد و افزود: پیرو جلسات برگزارشده انتظار می‌رود، برخلاف دوره‌های گذشته که سالن‌های مملو از غرفه‌های دولتی داشتیم؛ امسال سرویس‌ها و خدمات دولت الکترونیکی جهت استفاده بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شود.
بحری با یادآوری اینکه حضور دولت الکترونیک نشانه همبستگی دولت و فعالان بخش خصوصی است، گفت: امسال سالن بزرگ‌تری در اختیار بخش دولت قرار خواهد گرفت تا باقدرت بیشتری حضور یابند و ظرفیت‌های دولت الکترونیک را به بازدیدکنندگان عرضه کنند.

بازی‌های رایانه‌ای با هویت مستقل می‌آیند

بازی‌های رایانه‌ای قصد دارند با یک شخصیت مستقل در نمایشگاه الکامپ شرکت کنند. بحری بابیان این مطلب افزود: طبق توافق صورت گرفته با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بخشی برای حضور سازندگان بازی‌های رایانه‌ای بومی در نمایشگاه الکامپ بیست و دوم خواهیم داشت. از سوی دیگر استارتاپ‌های حوزه گیم می‌توانند در بخش استارتاپ‌ها مشارکت کنند اما شرکت‌های بزرگ بازی‌ساز که تعدادشان طی این سالها بیشتر هم شده است، به‌صورت تجمیع شده و در بخشی مستقل با عنوان بازی‌های رایانه‌ای حضور خواهند داشت.
او افزود: ما سعی می‌کنیم که بخشی از نمایشگاه را به محلی برای جوان‌ها تبدیل کنیم احتمالا دو بخش بازی‌های رایانه‌ای و استارتاپ‌ها نزدیک یکدیگر برپا خواهند شد.

بیش از پنجاه‌هزار متر درخواست غرفه ثبت‌شده است

بحری به ارائه نتایج آخرین مرحله پیش ثبت‌نام الکامپ ۲۰۱۶ پرداخت و گفت: بیش از ۷۰۰ شرکت فضایی بالغ‌بر ۵۵ هزار مترمربع درخواست کرده‌اند که در این گزارش بخش دولت الکترونیک و استارتاپ‌ها هنوز لحاظ نشده است.
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، به موفقیت سازمان در برگزاری نمایشگاه الکامپ سال گذشته به‌عنوان یکی از دلایل استقبال بی‌سابقه شرکت‌کنندگان از الکامپ این دوره اشاره کرد و گفت: بازار در حال تحول است و به سمت‌وسوی رونق می‌رود و مردم نیز به رونق اقتصادی امیدوار هستند. در سازمان نیز تلاش می‌کنیم وظیفه خودمان در برگزاری نمایشگاهی شایسته، را به‌خوبی ایفا کنیم و بدون تردید یک نمایشگاه باکیفیت، مورد استقبال صنف قرار می‌گیرد.

استقبال گسترده صنف از الکامپ
بحری با اشاره به اینکه اپراتورها از الکامپ بیست و دوم استقبال کردند، گفت: شرکتهای دارای پروانه FCP و اپراتورها، حضور پررنگی در نمایشگاه الکامپ امسال خواهند داشت. با این وجود می‌توان تقسیم‌بندی حضور شرکت‌ها در نمایشگاه الکامپ بیست و دوم را این‌گونه اعلام کرد که بیشترین حجم غرفه‌های کوچک را بدنه صنف درخواست کرده است.
او همین‌طور به بازیگران سنتی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تقسیم‌بندی سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعا دشوار است. این در حالی است که شرکت‌های فعال در حوزه شبکه با تمام قدرت حضور دارند. فعالان بخش امنیت نیز پرتعداد ظاهر شدند. دیتاسنترها نیز قابل‌توجه هستند. به‌طورکلی شرکت‌های IT حجم بیشتری را اشغال کردند.
بحری در ادامه افزود: شرکتهای فعال در بخش بانکداری الکترونیکی و پرداخت الکترونیک نیز در این دوره از نمایشگاه مشارکت خوبی را به ثبت رساندند.

منبع: روابط عمومی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۵
1693 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0