انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی

کد خبر: 780 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۹۵ - ۱:۴۰ ب.ظ

تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‎شرقی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای ارتقای دانش فنی و تخصصی اعضا و کارکنان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس توان علمی، آموزش و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، “دکتر نجف قراچورلو” رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این خصوص اظهار کرد: این تفاهمنامه امر مبارکی بوده و بعد از این نیز همکاری و تعامل این دو مجموعه بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به سنگین بودن وظیفه‌ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ادامه داد: این سازمان در جهت نظارت بر اقدامات انجام شده در حوزه‌‌ی کشاورزی و دام‌پروری فعالیت کرده و رسالت سنگینی را نیز در این زمینه بر دوش دارد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با تغذیه مردم سرو کار داشته و اگر کوچکترین قصوری در این خصوص شود در نتیجه بر تغذیه و سلامتی مردم تاثیر سوء خواهد داشت.

دکتر قراچورلو یادآور شد: احتمال دارد که افرادی بخواهند در فرآیند تولید محصولات اغماض کرده و قصور کنند که در چنین شرایطی نیز سازمان نظام مهندسی کشاورزی ناظر بوده و پیشگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان، شش هزار سرفصل آموزشی در دوره‌های مختلف در اختیار داشته و آمادگی آن را نیز دارد که خلاهای آموزشی موجود ورود کرده و بر اساس استانداردهای لازم تدوین دوره کند.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در آموزش نیروهای متخصص نیز خاطرنشان کرد: بر اساس مسئولیتی که از سوی معاونت پرستاری وزارت خانه‌ به جهاددانشگاهی محول شده است، ۱۰ هزار بهیار توسط این سازمان تربیت شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان به‌ منظور ارائه آموزش‌های لازم برای اعضای جدیدالورود سازمان نظام مهندسی و همچنین بازآموزی دانش‌های مورد نیاز اعلام آمادگی کرده و همچنین برای خانواده‌های این افراد نیز تخفیف ویژه‌ برای شرکت در دوره‌های عمومی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به آزمایشگاه آب و خاک جهاددانشگاهی استان گفت: چندین سال قبل، جهاددانشگاهی استان دارای آزمایشگاه آب و خاک بود که امور مربوط به زراعی و باغی را انجام می‌داد؛ اوج فعالیت‌‌های این مجموعه در سال ۷۶ بود، از این رو جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه ارائه‌ی دوره‌های آموزشی مربوط به این حوزه نیز این آزمایشگاه را احیا کند.

“شهرام شفیعی” رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی نیز در نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: امید است که این تفاهم‌نامه زمینه‌ی همکاری‌های مناسبی را فراهم کند، چرا که سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز دارای پتانسیل‌های فراوانی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ۱۳ هزار عضو دارد، تاکید کرد: تمامی فارغ‌التحصیلان  گرایش‌های موجود در رشته‌ی کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی جامعه هدف این سازمان بوده و اعضای موجود نیز فارغ‌تحصیلان این حوزه‌ها هستند.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در برخی از حوزه‌ها نیاز است که فارغ‌التحصیلان از لحاظ علمی و فناوری و… ارتقا ببینند، از این رو در تلاش هستیم تا دوره‌های آموزشی به روز باشند که در این راستا نیاز به همکاری با جهاد دانشگاهی استان داریم.

شفیعی بیان کرد: فضا و امکانات موجود در جهاددانشگاهی استان به گونه‌ای است که می‌تواند به نتایج خوبی دست یافته و بنده نیز این همکاری را ضروری دیده و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه اقدام کردیم.

وی تشریح کرد: امید است که این همکاری‌ها مفید واقع شده و در خصوص دوره‌های آموزشی نیز تاکید داریم که آموزش‌ها بیشتر سمت و سویی عملی داشته باشد، چرا که آموزش‌های تئوریک همواره در دانشگاه‌ها به حد کافی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: وظیفه‌ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مهندسی کردن فرآیند تولید با هدف تولید سالم است.

شفیعی با تاکید بر اینکه عدم رعایت استانداردها در کشاورزی و فرآیند تولید، یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم این حوزه است، گفت: قریب به ۹۸ درصد افرادی که در سال ۴۲ صاحب زمین شده‌اند، فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند که ارائه‌‌ی آموزش‌های لازم بهخ این افراد فرآیندی سخت است.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمین‌های کشاورزی به زیر هزار متر رفته است، بیان کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان تولید را به شکل مهندسی هدایت کرد چرا که امکان ورود به مسائل فنی در چنین زمین‌هایی غیرممکن است.

گفتنی است، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین جهاددانشگاهی استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در هفت ماده تنظیم شده است که با همکاری دو جانبه اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است، این تفاهمنامه در راستای اهیمت ارتقای دانش فنی و تخصصی اعضا و کارکنان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس توان علمی، آموزش و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان به نمایندگی روسای هر دو مجموعه به امضا رسید.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۵
4878 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0