توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان به عنوان عضو شورای عالی هماهنگی روابط عمومی های استان تقدیر شد.

در حاشیه نشست میز مشترک روابط عمومی و رسانه ها از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای عالی هماهنگی روابط عمومی های استان تقدیر کرد.

کد خبر: 960521008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مرداد ۹۶ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقیدر حاشیه نشست میز مشترک روابط عمومی و رسانه ها، از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان به عنوان اعضاء هیئت رئیسه شورای عالی هماهنگی روابط عمومی های استان تقدیر به عمل آمد.تقدیر از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان

تقدیر از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان

تقدیر از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان

تقدیر از تلاش های دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای این جلسه با تأکید بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها در این زمینه، گفت: روابط عمومی نقطه تلاقی مردم با سازمان‌هاست.

دکتر سعید شبستری در جمع کارشناسان روابط عمومی استانداری، خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی با هر تعبیری که از آن می‌شود حساس و مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اطلاعات در لحظه منتشر می‌شود، افزود: تمام اتفاقات دنیا توسط بمباران اطلاعاتی و مهندسی افکار عمومی، هدایت می‌شوند و قدرت‌های بزرگ حتی کارهای نامشروع خود را از این طریق به مطالبه عمومی تبدیل می‌کنند.

شبستری اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ جامعه ما به‌گونه‌ای است که حتی کارهای انجام شده را هم نمی‌توانیم نشان دهیم، در حالی که مردم تشنه اطلاعات هستند و اطلاع از عملکرد دستگاه‌ها، مطالبه آحاد جامعه است .

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انعکاس عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی، توصیه امام و رهبری است، گفت: تحقق این امر نیازمند این است که روابط عمومی‌ها را بااهمیت تلقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در خط مقدم دستگاه‌های اجرایی هستند، افزود: حضور افراد متخصصی که در حوزه‌های مختلف سررشته باشند یکی از ضرورت‌های روابط عمومی‌هاست و کار در روابط عمومی، نیازمند ایمان و اعتقاد است و این مهم با ارتقا بیشتر جایگاه روابط‌عمومی و در نتیجه اثربخشی بیشتر روابط‌عمومی در برقراری ارتباط با جامعه و مجموعه دستگاه‌های مرتبط بدست می آید.

شبستری خاطرنشان کرد: وظایف روابط عمومی‌ها، حد و مرز مشخصی ندارد و بر این اساس باید کارشناسان روابط عمومی، تجربه و خلاقیت کافی را داشته باشند و عملکرد دستگاه‌ها را با در نظر گرفتن ذائقه مردم و با ادبیات و شیوه‌های مناسب و هنرمندانه انعکاس دهند.

وی، نقش روابط عمومی استانداری را نیز فوق‌العاده حساس برشمرد و گفت: روابط عمومی استانداری نقش هدایت و راهبری روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد و باید از ظرفیت آنها در جهت اجرای سیاست‌های کلی استان استفاده کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تأکید کرد و گفت: ایجاد احساس مسئولیت، هماهنگی و وحدت رویه در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، تبادل تجربیات و استفاده از روش‌های نوین روابط عمومی باید از رویکردهای اصلی این شورا باشد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: مردم حق دارند که آزادانه و به صورت یکسان، به اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشند و این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و رانت‌خواری است.

شبستری از به‌روز نبودن اطلاعات سایت‌های اینترنتی دستگاه‌های اجرایی نیز انتقاد کرد و گفت: راه‌اندازی پرتال جامع استان می‌تواند زمینه دسترسی مردم به خدمات و اطلاعات همه دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هم در این نشست، ارتباطات، آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی را سه وظیفه مهم روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: عملکرد همه بخش‌های یک سازمان به نوعی مرتبط با روابط عمومی است و عملکرد ۲۴ساعته روابط عمومی به این ترتیب معنا می‌یابد.

جواد آهنگری با ارائه گزارشی از عملکرد روابط عمومی‌های استان، گفت: برگزاری نشست‌های خبری موضوعی، انتشار گزارش‌های عملکرد، برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سطح دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های میز مشترک رسانه و روابط عمومی با حضور فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی‌های استان خبر داد و افزود: این میز در راستای تعامل هرچه بیشتر و به اشتراک‌گذاری تجربیات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در راستای اهداف توسعه استان فعالیت می‌کند و تمام کارگزاران عرصه رسانه و خبر به تدریج با حضور فعالانه در این نشست‌ها می‌توانند به کارآیی آن بیفزایند.

در این نشست، آقایان بخشعلیزاده، عزیزپور، فتح الله زاده و موسوی از مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه  به بیان نکته نظرات خود در این زمینه پرداختند که از مهم ترین آن  ها می توان به پرکردن خلا موجود بین روابط عمومی و رسانه با ایجاد ارتباط تخصصی کاری، لزوم برگزاری نشست های تخصصی رسانه با مدیران دستگاه های اجرایی، هشدار نسبت به افزایش بی رویه و روزافزون مطبوعات و رسانه های استان و .. اشاره کرد.

عزیزی، خوش نیت، کریمزاد، مرتضوی، بردباری، اکبرزاده، حسین زاده، ایریلو و …  از مدیران مسئول و اصحاب رسانه حاضر در جلسه نیز به مسائلی همچون لزوم توجه تخصصی به کار حرفه ای خبری و رسانه ای از سوی مدیران روابط عمومی، آسیب شناسی جذب خبرنگاران منتقد و حرفه ای استان به بدنه دستگاه های دولتی و غیردولتی، اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران از سوی انجمن صنفی روزنامه نگاران و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، پایان دادن به شکایت از اصحاب رسانه از سوی برخی مدیران، افزایش روحیه نقد پذیری مدیران، ساماندهی بیمه خبرنگاران استان، برخورد با تهدید و تطمیع خبرنگاران در برخی ادارات، اصلاح نگرش مدیران روابط عمومی ادارات به خبرنگاران و … تاکید کردند.

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی

 

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن، مراجع علمی و فنی معتبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۶
1203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0