دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

هدفمان آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین است

علی طوماری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که نظام مهندسی، سازمانی نوپا است، بیان کرد: قبل از دهه ‌ی هفتاد بر ساخت ‌و ساز مسکن کشور متولی مشخصی نبود تا در جهت پاسخ گویی به مشکلات مهندسین ساخت‌ و ساز فعالیت کند.بهمین علت مقرر گردیده تا مرکزی برای ساماندهی بمشکلات ساخت‌ و ساز کشور تاسیس گردد .

کد خبر: 960517011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ - ۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،علی طوماری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که نظام مهندسی، سازمانی نوپا است، بیان کرد: قبل از دهه ‌ی هفتاد بر ساخت ‌و ساز مسکن کشور متولی مشخصی نبود تا در جهت پاسخ گویی به مشکلات مهندسین ساخت‌ و ساز فعالیت کند.بهمین علت مقرر گردیده تا مرکزی برای ساماندهی بمشکلات ساخت‌ و ساز کشور تاسیس گردد .هدف آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین

هدف آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین

هدف آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین

هدف آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین

طوماری با بیان این که سال هفتاد و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید، گفت: سازمانهای مهندسی کشور حدود ۲ دهه شروع بفعالیت کرده‌اند و از سال هشتاد و سه اجرای آیین نامه‌ ی ماده‌ی سی و سه نهایی گردید .
وی با اشاره به این که پیش از سال هفتاد و چهار، سازه‌های ساخته شده دارای کیفیت پایین‌ تری هستند، ادامه داد: متاسفانه در بیست سال گذشته طبق وقوع زلزله ‌هایی در اکثر نقاط کشور، مشخص گردید که در ساخت ‌و ساز ساختمانها نقاط ضعفی وجود دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی با بیان حادثه‌ ی تلخ زلزله‌ی ارسباران افزود: این سمینار بعنوان یادبودی برای جان باختگان حادثه‌ ی ناگوار زلزله‌ی ارسباران برگزار میشود. پس از این واقعه کارشناسین فنی سازمان نظام مهندسی استان به بررسیها و نتایجی از لحاظ فنی در این مناطق دست یافته ‌اند که هریک از این نظریات در این کنفرانس ارائه میشود .
طوماری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با توجه به این که زلزله یک پدیده‌ی طبیعی بشمار میرود و همانند سایر پدیده‌ها نادیده گرفتن زلزله یعنی پاک کردن صورت مسئله تلقی میشود. در این سمینار تلاش بر کسب یافته‌ های جدید علمی خواهیم داشت تا طبق این یافته ‌ها ساختمانهایی با مقاومت بالایی ساخته شود و علوم جدید و بروزی را در این زمینه به دانش مهندسین اضافه گردد.


وی در مورد مشکلات مهندسی ساختمانهای استان گفت: در بحث ساخت ‌و ساز میتوان ۲ محور اصلی را در نظر گرفت.این ضابطه ها شامل مقررات، ضوابط شهری و شهرسازی و کیفیت ساخت و ساز است. ضابطه های شهرسازی از لحاظ قانونی جزو وظایف شهرداری است که متاسفانه این ضوابط در ساختمانهای شهر تبریز رعایت نشده و بهمین علت ساخت‌ و سازها با مشکل روبرو شده‌اند.
او با تاکید بر این که در سالهای اخیر رکود مسکن در کشور حاکم بود، عنوان کرد: به علت وجود رکود، پروژههای عمرانی غیرفعال گردید و باتوجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلین دانشگاهها، تفاضل زیادی میان عرضه و تقاضا بوجود آمد که این عوامل منجر بفعالیت غیر حرفه ای مهندسین شده است.
طوماری با اعلام این که فعالیت غیرحرفه ای بزرگترین آفت کشور است، تاکید کرد: ساختمان در یک کشور بعنوان ثروت ملی محسوب میشود و ضرورت دارد آگاهی عمومی و فرهنگ مردم در این زمینه ارتقا یابد. با توجه به این که کیفیت ساختمان در قیمت آن تاثیری ندارد، متاسفانه مردم کمتر به امنیت آن توجه میکنند و به آیتم متراژ در ساختمان اهمیت بسیاری میدهند.
وی با اشاره به این که یکی از محورهای کنفرانس بررسی ساختمانهایی است که با ضوابط ادوار گذشته ساخته شده‌اند، خاطر نشان ساخت: برجها یا هر ساختمانی که احداث میشوند باید بر اساس آیین نامه ‌های به‌ روز کنترل و ارزیابی گردند؛ چرا که با گذر زمان و استهلاک ساختمان از مقاومت این بناها کم میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی با اعلام این که در حین وقوع زلزله طبق آیین نامه بجای آسانسور باید از راههای خروجی اضطراری استفاده کرد، تاگید کرد: کلیه راه پله و راههای اضطراری ساختمانها باید از لحاظ سازه‌ای دارای ایمنی بالایی باشند .
وی با اشاره به این که در زلزله ‌ی ارسباران علاوه بر این که تجربه‌ های علمی بسیاری کسب شد، مطرح کرد: مسائل اخلاقی و رفتارهای انسان دوستانه توسط مردم ارسباران در زلزله قابل تقدیر است، مردم در این حادثه با تمام وجود هم نوع دوستی خود را نشان دادند.
طوماری گفت:این نوع رفتارها بیان گر پای بندی مردم ایران و آذربایجان بمسائل اخلاقی است و باید این نوع رفتارها و فرهنگ در سطح کشور گسترش یابد تا مردم در حین وقوع حادثه ای از این نوع رفتارها نسبت به همنوعان خود الگوی خود قرار دهند.
او با اعلام این که یکی دیگر از اهداف اصلی سازمان نظام مهندسی استان آموزش و به روزرسانی دانش فنی مهندسین است، افزود: هر فردی با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش اطلاعاتش به روزرسانی میشود . نظام مهندسی استان در طول سالیان گذشته کلاسهای آموزشی با اساتید حرفه ‌ای و سمینارهای متعددی در این جهت برگزار کرده است؛ زیرا که باید مهندسین استان نسبت به سایر استانهای دیگر مجهزتر گردند .
منبع : ایسنا

 

دانلود نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۶
1271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0