استقرار صد و نود و شش شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان

کد خبر: 980916005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۷:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، بیان کرد: از سال هشتاد و شش تا سال نود و هشت، تعداد صد و نود و شش شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان، مستقر گردید.
تقی‌پور با اشاره به کاهش تعداد مراکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی در استان اصفهان به علت عدم تأمین نیروی انسانی و محدودیت ‌های اقتصادی، بیان داشت: از سال هشتاد و شش تعداد مجموعه صد و نود و شش شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در سراسر استان اصفهان، مستقر گردید.
وی ادامه داد: در حالی‌که از سال نود و هفت شرکت ‌های خدمات مشاوره‌ای غیردولتی مورد توجه قرار گرفته است، فعالیت این مراکز ادامه دارد.
تقی پور، تعداد وظایف وزارت جهاد کشاورزی را هشتصد و چهل و یک وظیفه دانست و افزود: تصدی‌گری چهل و شش درصد از مجموع این وظایف که سیصد و هشتاد و هشت فعالیت را شامل می‌گردد به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: تولید محصول گواهی‌شده بر مبنای استانداردهایی از سوی استاندارد ایران گپ با استاندارد گرداوری و قابل استفاده برای
تولید محصول گواهی‌شده است.
وی گفت: محصولات کشاورزی تحت عنوان GAP به محصولاتی گفته میشود که در فرآیند تولید آن همه استاندارد ها قبل از شروع کشت تا سر سفره مصرف کننده مورد رصد و توجه جدی همه استاندارد ها قرار می‌ گیرد.
کرمانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار داشت: برای توسعه فعالیت ‌های کشاورزی از همه ظرفیت ‌های بخش خصوصی و دولتی برای تحقق محصول تولید محصول ویژه گواهی‌شده مورد رصد و توجه قرار می ‌گیرد.
وی از ضرورت برنامه‌ریزی براری ترغیب تشکل‌ های بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان اصفهان برای تولید محصول گواهی‌شده براساس استانداردهای مورد نظر سخن گفت.
پزشکی، مشاور سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: حدود ده هزار تن محصول سیب زمینی، پیاز و سیب درختی گواهی شده تحت عنوان محصول ویژه در شهرستانهای؛ سمیرم، بوئین میاندشت، چادگان، گلپایگان، فریدونشهر و فریدن تولید به بازار برای مصرف عرضه شده است.
اسکندری، مدیر هماهنگی ترویج، افزود: روند تولید محصول گواهی شده از موضوعات مهم در مجموعه ترویج به شمار می ‌رود.
منبع: پایگاه کشاورزی و منابع طبیعی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0