آشنایی با انواع المنت حرارتی

استفاده از انواع المنت‌ حرارتی به منظور تولید حرارت در کمترین زمان ممکن با حداقل مصرف انرژی، تحول عظیمی در صنایع گوناگون و تجهیزات گرمایشی ایجاد کرده است. در این مطلب ضمن تاکید بر خرید اینترنتی المنت‌های حرارتی، انواع مختلف آن‌‌ها را معرفی خواهیم کرد تا متقاضیان این قطعات پرکاربرد اطلاعات لازم را جهت تهیه‌ی آن‌ها کسب کرده و بتوانند مناسب‌ترین مدل را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند.

کد خبر: 990429001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹ - ۸:۱۱ ق.ظ

استفاده از انواع المنت‌ حرارتی به منظور تولید حرارت در کمترین زمان ممکن با حداقل مصرف انرژی، تحول عظیمی در صنایع گوناگون و تجهیزات گرمایشی ایجاد کرده است. در این مطلب ضمن تاکید بر خرید اینترنتی المنت‌های حرارتی، انواع مختلف آن‌‌ها را معرفی خواهیم کرد تا متقاضیان این قطعات پرکاربرد اطلاعات لازم را جهت تهیه‌ی آن‌ها کسب کرده و بتوانند مناسب‌ترین مدل را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند.

ضرورت خرید اینترنتی به علت شیوع کرونا

یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های مبارزه با ویروس کرونا، کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری به منظور رعایت نکات بهداشتی است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کسب‌ و کارها به صورت غیر حضوری، خرید و فروش اینترنتی به این مهم کمک کرده و با تغییر سبک زندگی افراد، نقش مهمی در ریشه‌کن کردن این ویروس ایفا می‌کند. به طوری که مشتریان و متقاضیان کالاهای گوناگون، تنها یک کلیک با خرید محصول مورد نظر خود فاصله داشته و می‌توانند با بررسی مشخصات و ویژگی آن به صورت آنلاین و کسب اطلاعات کامل، آن را خریداری کنند و بدون مراجعه‌ی حضوری تحویل بگیرند. خرید المنت حرارتی نیز از این امر مستثنی نیست و می‌توان با مطالعه‌ی راهنمای خرید انواع المنت صنعتی و بررسی مدل‌های مختلف آن‌ها، به راحتی این قطعات را به صورت اینترنتی و غیر حضوری تهیه کرد.

 

معرفی انواع المنت حرارتی صنعتی

 

المنت حلقه‌ای

این المنت صنعتی که به نام المنت تسمه‌ای و کمربندی نیز شناخته می‌شود، از روکش استیل ساخته شده و به صورت تماسی و مستقیم حرارت را منتقل می‌کند. با توجه به ساختار و نحوه‌ی عملکرد این المنت حرارتی، معمولا از مدل‌های مختلف آن (ساده، تخت، پیچ‌دار، قاب‌دار و سیم‌دار) در صنایع گوناگون از جمله صنایع ذوب و تزریق آلومینیوم، پلاستیک، بسته‌بندی و کابل‌سازی و …  استفاده می‌شود.

 

المنت شیشه‌ای

شیشه‌ی محافظ فنر این نوع المنت صنعتی در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و در مدل‌های متنوع از جمله ساده و رفلکتوری طراحی می‌شود. داخل این المنت‌های صنعتی از گاز هالوژن پر شده و امکان افزایش دما را تا ۲۶۰۰ درجه سانتی‌گراد فراهم می‌کند.

 

المنت نواری

کاربرد آسان، طراحی ساده و قیمت ارزان المنت‌ نواری، آن را به یک المنت حرارتی ایده‌آل، به ویژه برای فضاهای کوچک، تبدیل کرده است. شما می‌توانید به راحتی این المنت صنعتی را روی سطح مورد نظر خود نصب کرده و به راحتی عملکرد آن را کنترل و تنظیم کنید.

 

المنت فشنگی

المنت فشنگی ساخته شده از سیم نیکل به شکل فنر فشرده و جمع شده داخل غلاف عایق مخصوص، قابلیت عبور جریان‌های حرارتی با شدت بسیار زیاد را داشته و قادر است در مدت زمان بسیار کم گرما تولید کند. قطر متغیر، مدل‌های تنوع، نحوه‌ی انتقال حرارت، امکان استفاده از آن را برای کاربردهای متنوع از جمله صنایع غذایی و آزمایشگاهی فراهم می‌کند.

 

المنت فلنجی یا فلنج‌دار

المنت حرارتی فلنج به صورت شناور و یا چسبان در مایعات قرار گرفته و جهت گرم کردن مخازن (آب، روغن نفت و…) از آن‌ها استفاده می‌شود. این المنت‌های صنعتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم (به واسطه‌ی یک محفظه‌ی حرارتی جهت گرم کردن مایعات خورنده) عمل گرمادهی را با کمترین میزان آلودگی، مدت زمان بسیار اندک و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌دهند.

 

المنت کویل هیتر

این المنت حرارتی منعطف قادر است دمای بسیار زیادی را بدون تغییر شکل تحمل کند. المنت کویل هیتر از یک هسته‌ی صاف یا سیم‌پیچی شده از جنس نیکل کروم برای تولید گرما استفاده کرده و ویژگی‌های منحصر به فرد این المنت صنعتی مانند ضد انعقاد و قابل انعطاف بودن موجب استفاده از آن در صنایع گوناگون از جمله صنایع نظامی، پزشکی و دارویی و… گشته است.

 

المنت فنری

المنت حرارتی فنری بر خلاف بسیاری از المنت‌ها که از هسته‌ی آهنی برای انتقال حرارت استفاده می‌کنند، از آهن و نیکل ساخته شده و با مقاومت الکتریکی بسیار بالا حرارت زیادی تولید می‌کند. به دلیل شکل ظاهری فنری این المنت، ساخت آن نیاز به دقت داشته و باید ایمنی لازم جهت استفاده از آن، در نظر گرفته شود.

 

المنت سرامیکی

وجود سرامیک در این المنت‌ها، مقاومت آن‌ها را در برابر تولید حرارت بالا برده است. نحوه‌ی عملکرد این المنت‌های حرارتی مشابه المنت کویل هیتر بوده و در مدل‌های گوناگون با توان‌های مختلف کاربردهای گسترده‌ای در صنایع از جمله صنایع پلی اتیلن، تولید سرامیک و کاشی و… دارند.

 

المنت میله‌ای

المنت میله‌ای ساخته شده از سیم کروم نیکل داخل یک روکش مسی (یا استیل و آلومینیومی) با خاک سیلیسیوم کاملا عایق شده و هیچ خطری برای اپراتور نخواهد داشت. مدل‌های مختلف این المنت حرارتی مانند المنت میله‌ای پرده‌دار در موارد مختلف از جمله لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

از دیگر انواع المنت‌های حرارتی صنعتی می‌توان به المنت ضد اسید (ساخته شده از غلاف، مغذی و کلگی)، المنت صفحه‌ای تخت (با طول عمر بالا)، المنت سماوری (برای جوش آوردن آب سماور برقی و کتری)، المنت سیلیکون رابر (با ساختار بسیار نازک از جنس فایبرگلاس منعطف)، المنت سیلیکون کارباید (با روکش مقاوم در برابر اکسید شدن) اشاره کرد.

 

معرفی یک فروشگاه آنلاین محصولات مرتبط با المنت حرارتی

در ایران بسیاری از شرکت ها و وب سایت ها اقدام به فروش المنت ها و محصولات صنعتی میکنند که یکی از معتبر ترین آنها مجموعه کوپل می باشد. فروشگاه کوپل علاوه بر تخصص در فروش انواع المنت، محصولاتی همچون انواع ترموستات ها و ترموکوپل و سنسورهای دما و… را نیز ارائه میدهد.

جهت اطلاع بیشتر میتوانید با مراجعه به نشانی coopl.ir  با محصولات این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

منبع :

Heating elements

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ تیر ۹۹
706 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0