رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت

رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت

رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت ، شورای مرکزی و وزارت مسکن نیاز بود پیش از این به این موضوعات بپردازند و مردم را با نحوه ساخت و سازها آشنا کنند

کد خبر: 021109003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ بهمن ۰۲ - ۱۱:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت ، شورای مرکزی و وزارت مسکن نیاز بود پیش از این به این موضوعات بپردازند و مردم را با نحوه ساخت و سازها آشنا کنند

رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت

رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین، با ابتکار نظام مهندسی ساختمان قزوین صورت گرفت
با ابتکار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین صورت گرفت؛
رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین
با ابتکار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، انیمیشن ساخت وساز با هدف آموزش شهروندی و فرهنگسازی در حوزه صنعت ساختمان رونمایی گردید.
طی مراسمی با حضور شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و اعضای هیات مدیره، حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان از سریال پویانمایی (انیمیشن ساخت و ساز) سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین رونمایی گردید.
محمد شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در دوره جدید هیئت مدیره مشخص شد استفاده از خدمات نظام مهندسی ساختمان بیشتر شده و برای اطلاع از این خدمات باید فرهنگ سازی صورت بگیرد تا موضوعات مرتبط با ساختمان مانند صرفه جویی در کاهش هدر رفت انرژی، استفاده از پنجره دوجداره و رعایت مقررات ملی ساختمان اطلاع رسانی گردد.
شعبانیان گفت: با توجه به شرایط ساختمان ها متاسفانه تمام اقشار مختلف جامعه به خود این اجازه را می دهند که در حوزه سرمایه گذاری ساخت و ساز ورود کنند که مهمترین اقدام در این زمینه این است سرمایه گذاران را با مباحث مقررت ملی ساختمان آشنا کنیم تا آگاه شوند که به واسطه خدمات مهندسان چه اتفاقی رقم می خورد.
شعبانیان ادامه داد: شورای مرکزی و وزارت مسکن نیاز بود پیش از این به این موضوعات بپردازند و مردم را با نحوه ساخت و سازها آشنا کنند تا خانواده ها بدانند که تاثیر استفاده از مقررات ملی تا چه حد می تواند بر کیفیت ساختمان ها تاثیر بگذارد؛ زیرا گاها عدم رعایت این مباحث تلفات جانی بسیاری را به همراه دارد.
وی گفت: از این رو تولید و ساخت انیمیشن ساخت و ساز با هدف فرهنگسازی، آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، مهندسان و اقشار مختلف ذیربط در حوزه ساختمان در مورد موضوعات مرتبط با مقررات ملی ساختمان و وظایف و خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته پیشنهاد تولید انیمیشن آموزشی با محتوای مرتبط با صنعت ساختمان از سوی یکی از شرکتها و فعالان تولید محتوا به سازمان ارائه شد و با درک شرایط ضرورت ساخت این انیمیشن نسبت به برنامه ریزی برای ساخت اقدام شد.
وی گفت: طبق این قرارداد، یک اتاق فکر با هدف تعریف شخصیت های حاضر در انیمیشن ها و موضوعات هر قسمت از این سریال تشکیل و تولید یک سریال انیمیشن ۳۵ قسمتی شروع شد که در حال حاضر هفت قسمت از این سریال تولید شده است.
وی گفت: مباحث این قسمت ها شامل معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، تخریب، گردش کار پروژه ها در سازمان نظام مهندسی، معرفی رشته شهرسازی (به مناسبت روز جهانی شهرسازی)، مناسب سازی ساختمان ها و فضاهای شهری، گودبرداری و ایمنی کارگاه های ساختمانی برای عابرین است.
وی به مخاطبان این انیمیشن اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر متخصصین حوزه ساخت وساز؛ مهندسین ناظر و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهروندان و افرادی که به نوعی با موضوعات مربوط به احداث ساختمان ها در ارتباط هستند مانند مالکین، مجریان، پیمانکاران، کارگران ساختمانی و…. از مخاطبین این انیمیشن ها هستند.
وی گفت: در این انیمیشن ها سعی شده ضمن معرفی، آموزش و فرهنگسازی ابعاد مختلف مقررات ملی ساختمان، نقاط ضعف و ایرادات در طراحی یا اجرای بناها که می تواند تبعات مالی یا جانی برای شهروندان و سازندگان به دنبال داشته باشد، مطرح گردد تا آگاه سازی در این زمینه ها نیز صورت گیرد.
در خاتمه از پوستر و تولید انیمیشن ساخت و ساز رونمایی گردید.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۰۲
173 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0