معرفی نرم افزار ArcGIS بررسی نرم افزار

معرفی نرم افزار ArcGIS

یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای کار با نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی است. از آن برایتهیه و استفاده از نقشه ها ، جمع آوری داده های جغرافیایی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات نقشه برداری ، به اشتراک گذاری و کشف اطلاعات جغرافیایی ، استفاده از نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در طیف وسیعی از برنامه ها و مدیریت اطلاعات جغرافیایی در یک پایگاه داده استفاده می شود.

کد خبر: 190914005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ - ۱۲:۱۹ ب.ظ

ArcGISیک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای کار با نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی است. از آن برایتهیه و استفاده از نقشه ها ، جمع آوری داده های جغرافیایی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات نقشه برداری ، به اشتراک گذاری و کشف اطلاعات جغرافیایی ، استفاده از نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در طیف وسیعی از برنامه ها و مدیریت اطلاعات جغرافیایی در یک پایگاه داده استفاده می شود.

معرفی نرم افزار ArcGIS

معرفی نرم افزار ArcGIS

معرفی نرم افزار  ArcGIS

این سیستم زیرساخت هایی را برای تهیه نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در دسترس در سراسر سازمان ها ،و به صورت علنی در وب فراهم می کند.

ArcGIS شامل نرم افزار های ویندوزی زیر است:

  • ArcReader ، که به شما امکان می دهد نقشه های ساخته شده با سایر محصولات ArcGIS را مشاهده کنید.
  • ArcGIS Desktop ، که تحت سه سطح عملکرد دسترسی به شما می دهد:
  1. ArcGArcGIS Desktop Basic (که قبلاً با نام ArcView شناخته می شد) ، که به فرد اجازه می دهد داده های مکانی را مشاهده کند ، نقشه های لایه ای ایجاد کرده و آنالیز مکانی را انجام دهد.
  2. ArcGIS Desktop Standard (که قبلاً با نام ArcEditor شناخته می شد) ، که علاوه بر قابلیت هایArcView ، شامل ابزارهای پیشرفته تری برای دستکاریshapefiles و geodatabases است.
  3. ArcGIS Desktop Advanced (که قبلاً با نام ArcInfo شناخته می شد) ، که شامل قابلیت هایی برای دستکاری داده ، ویرایش و تجزیه و تحلیل است.

همچنین نرم افزار ArcGIS مبتنی بر سرور به عنوان بخشی از محصول ArcGIS Enterprise و همچنین برنامه هایArcGIS برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن و تبلت وجود دارد. دریافت گواهینامه نرم افزارArcGIS همچنین از طریق برنامه های آموزشیEsri برای افراد از مبتدی تا کارشناسان نیز در دسترس است.

موتور ArcGIS

ArcGIS Engineیک موتور نرم افزاریArcGIS است ، محصولی توسعه دهنده برای ایجاد برنامه هایGIS سفارشی.

ArcGIS Engine رابط های برنامه نویسی برنامه (API) برایCOM ، .NET ، Java و C ++ را برای سیستم عامل هایWindows ، Linux و Solaris فراهم می کند. API ها شامل اسناد و مجموعه ای از اجزای بصری سطح بالا برای سهولت در ساخت برنامه هایArcGIS هستند.

معرفی نرم افزار ArcGIS

ArcGIS Engine شامل مجموعه اصلی قطعات ، ArcObjects، است که از آن محصولات ArcGIS Desktop ساخته شده است. با ArcGIS Engine می توانید برنامه های مستقل بسازیدیا برنامه های موجود را برای کاربران GIS و غیرGIS گسترش دهید.

تاریخچه محصول

قبل از مجموعه ArcGIS ، Esri توسعه نرم افزار خود را بر روی خط فرمان برنامه Arc / INFO و چندین محصول مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی مانند برنامه دسکتاپ ArcView GIS 3.x متمرکز کرده بود. سایر محصولات Esri شامل MapObjects ، یک کتابخانه برنامه نویسی برای توسعه دهندگان و ArcSDE به عنوان یک سیستم مدیریت پایگاه داده است. محصولات مختلف در درختان چند منبع منشعب شده بودند و به خوبی با یکدیگر ادغام نمی شدند. در ژانویه ۱۹۹۷ ، Esri تصمیم به نوسازی بستر نرم افزاریGIS خود ، با ایجادیک معماری نرم افزار یکپارچه واحد گرفت.

معرفی نرم افزار ArcGIS

ArcMap 8.0

در اواخر سال ۱۹۹۹ ،EsriArcMap 8.0 را منتشر کرد که روی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز کار می کرد. ArcGIS جنبه رابط کاربر بصری رابط ArcView GIS 3.x را با مقداری از قدرت موجود در Arc / INFO نسخه ۷٫۲ ترکیب کرد. این جفت شدن منجر به یک مجموعه نرم افزاری جدید با نام ArcGIS از جمله ArcInfo (v8.0) و یک برنامه کاربردی گرافیکی جدید با نام ArcMap (v8.0) شد. اینArcMAP شامل برخی از عملکردهایArcInfo با یک رابط بصری تر و همچنینیک برنامه مدیریت فایل به نام ArcCatalog (v8.0) است. انتشار ArcMap تغییر عمده ای در عرضه نرم افزار Esri ایجاد کرد ، و کلیه محصولات و سرور آنها را تحت یک معماری نرم افزاری موسوم به ArcGIS ترسیم کرد ، که با استفاده از استانداردهایMicrosoft Windows ساخته شده است. در حالی که رابط و نام ArcMap 8.0 مشابه نسخه های بعدیArcGIS Desktop است ، اما محصولات مختلفی هستند. ArcGIS 8.1 جایگزینArcMap 8.0 در خط محصول شد اما بروزرسانی آن نبود.

 

نسخهتاریخ انتشار
۸٫۰۱۹۹۹-۱۲-۲۷
۸٫۰٫۱۲۰۰۰-۰۱-۱۳
۸٫۱۲۰۰۱-۰۵-۰۱
۸٫۲۲۰۰۲-۰۵-۱۰
۸٫۳۲۰۰۳-۰۲-۱۰
۹٫۰۲۰۰۴-۰۵-۱۱
۹٫۱۲۰۰۵-۰۵-۲۵
۹٫۲۲۰۰۶-۱۱-۱۴
۹٫۳۲۰۰۸-۰۶-۲۵
۹٫۳٫۱۲۰۰۹-۰۴-۲۸
۱۰٫۰۲۰۱۰-۰۶-۲۹
۱۰٫۱۲۰۱۲-۰۶-۱۱
۱۰٫۲۲۰۱۳-۰۷-۳۰
۱۰٫۲٫۱۲۰۱۴-۰۱-۰۷
۱۰٫۲٫۲۲۰۱۴-۰۴-۱۵
۱۰٫۳۲۰۱۴-۱۲-۱۰
۱۰٫۳٫۱۲۰۱۵-۰۵-۱۳
۱۰٫۴۲۰۱۶-۰۲-۱۸
۱۰٫۴٫۱۲۰۱۶-۰۵-۳۱
۱۰٫۵۲۰۱۶-۱۲-۱۵
۱۰٫۵٫۱۲۰۱۷-۰۶-۲۹
۱۰٫۶۲۰۱۸-۰۱-۱۷
۱۰٫۶٫۱۲۰۱۸-۰۷-۱۶
۱۰٫۷۲۰۱۹-۰۳-۲۱

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۸
11815 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0