یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد

یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد

یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد ، یوسف ساجد شامگاه ۴ شنبه نشستی با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل داشت

کد خبر: 011130027 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ بهمن ۰۱ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد ، یوسف ساجد شامگاه ۴ شنبه نشستی با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل داشت

یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد

یوسف ساجد: طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان داشت: اجازه نمی‌ دهیم طرح تفصیلی شهر اردبیل بدون پیوست و نگاه واقع بینانه به طرح جامع ترافیکی ابلاغ و یا اجرایی گردد.
یوسف ساجد شامگاه ۴ شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: در بازدیدی که از کانون زلزله خوی داشتیم متوجه خرابی ساختمانهای خشتی و گلی و بنایی بودیم در حالیکه ساختمان‌ های با اصول مهندسی ساز هیچ آسیبی ندیده بودند.
ساجد از زلزله بعنوان یک فرصت برای نوسازی واحدهای فرسوده و کهنه یاد کرد و گفت: انتظار می‌ رود به جای بهسازی ساختمان‌ های سی ساله بازسازی و مقاوم‌سازی این واحدها حتی در شهر اردبیل مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر مهندس ما با دریافت حق الزحمه تعیین شده درست بر پروژه‌ها نظارت کند هیچ تخلفی رخ نخواهد داد و ارائه تخفیف در خدمات مهندسی قابل قبول نبوده و ظلم در حق جامعه مهندسان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل درباره اجرای نمای رومی در شهرهای استان اردبیل گفت: اجرای این نما بدون ضوابط و مقررات خاص دامنه وسیع‌تری پیدا کرده در حالی که کمیته سیما و منظر شهری باید در این حوزه اقدامی کند که متاسفانه اعضای این کمیته در گذشته دچار قصور شدند.
ساجد افزود: کمیته ۳ نفره با محوریت سیما و منظر شهری مسئولیت پیدا کردند تا در این زمینه اقدامات پیش گیرانه را انجام دهند تا اجرای نماهای ساختمان به صورت قانونمند و براساس صدور پروانه انجام شود.
وی درباره برخی تخلفات آشکار در ساخت و سازها و اعمال فشار برای مهندسان گفت: در یکی از شهرهای استان به جای ۲ طبقه ساختمان ۷ طبقه ساختمان احداث شده و مسئولان این شهر تلاش می کنند تا این پروژه را موجه جلوه دهند در حالی که باید ۵ طبقه آن به شکل کامل تخریب گردد.
وی با انتقاد شدید از ساخت و سازهای ناهمگن در سرعین بیان کرد: چرا باید در سرعین تمام ساخت و سازها متمرکز در اطراف چهار آبدرمانی باشد در حالی که از سه راهی سرعین تا خود این شهر هیچ ساخت و سازی را اعم از دهکده و کمپ توریستی شاهد نیستیم.
ساجد افزود: در شهر سرعین در یک تخلف آشکار ساختمان ها تا بیست طبقه بالا رفته و هیچ ایمنی در این واحدها ملاک قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد کمیسیون ماده پنج در گذشته گرفتار مماشات بوده است.
وی، معضل ترافیکی شهر اردبیل را آزاردهنده توصیف و بیان کرد: اجازه نمی‌ دهیم تا بدون اعمال طرح جامع ترافیک طرح تفصیلی شهر اردبیل اجرایی گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۰۱
172 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0