رئیس نمایندگی نظام مهندسی معدن گناباد و بجستان

آزمایشات ژئوشیمیایی معدنی در ۹۵۰ نقطه گناباد و بجستان انجام شد

رئیس نمایندگی نظام مهندسی معدن گناباد و بجستان گفت: آزمایشات ژئوشیمیایی و کانی سنگین معدنی در 950 نقطه در این شهرستانها در سال جاری انجام شد.

کد خبر: 8506 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مجید علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری آماده شدن نتایج این آزمایشات تا پایان سال جاریافزود: در آینده نزدیک اکتشافات عمومی در این نواحی پس از تائید نمایندگان فنی با توجه به اولویت بندی های منطقه ای مناطق انجام می شود.آزمایشات ژئوشیمیایی معدنی در ۹۵۰ نقطه گناباد و بجستان

آزمایشات ژئوشیمیایی معدنی در 950 نقطه گناباد و بجستان

آزمایشات ژئوشیمیایی معدنی در ۹۵۰ نقطه گناباد و بجستان

آزمایشات ژئوشیمیایی معدنی در ۹۵۰ نقطه گناباد و بجستان

وی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای طرح مطالعاتی شناسایی، اکتشاف و عملیات پی جویی اکتشافی مقدماتی ذخائر معدنی فلزی در این شهرستانها انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با اتمام شناسایی و ذخیره سنجی مواد معدنی فلزی در پهنه های اکتشافی گناباد و بجستان ، زمینه رونق فعالیت های معدنی و صنایع معدنی و به دنبال آن جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منطقه فراهم شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گناباد و بجستان گفت: با توجه ظرفیت معدنی موجود، ایجاد صنایع تبدیلی معدنی ضرورت توسعه ورونق معدنی این شهرستانها محسوب می شود و شناخت دقیق ظرفیتهای موجود و جهت دهی آنها بستر این مساله را هموار می کند.


وی ادامه داد: فعالیت ۸۰ واحد صنایع در زمینه فراوری معدنی با اشتغال مستقیم وغیرمستقیم حدود سه هزارو ۵۰۰ از بسترهای مهم این بخش است که با هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط شاهد نقش آفرینی بهتر این بخش در مسیر رونق اقتصادی گناباد و بجستان خواهیم بود.
ژئوشیمی معدنی علمی است که به مطالعه روش ها و آنالیزهای شیمیایی، سنگها، کانی ها و سیالات متحرک زمین می پردازد و مطالعات این بخش به آزمایشهای شیمیایی دقیق مواد زمین شامل تعیین آنالیزهای عناصر کمیاب و عناصر اصلی و رادیوژنیک و ایزوتوپهای پایدار نیاز دارد.

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۵
1196 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0