راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی

راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی

راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی ، است. نشست «مهران فاطمی» با «تقی نبئی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران برگزار شد

کد خبر: 000809001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۰۰ - ۱۱:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی ، است. نشست «مهران فاطمی» با «تقی نبئی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران برگزار شد

راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی

راهبرد یزد در حوزه معدن؛ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی
استاندار یزد استراتژی و راهبرد اساسی استان یزد در بحث معادن را تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی عنوان و بیان کرد: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.
«مهران فاطمی» در نشست با «تقی نبئی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ضمن اشاره به قید ۲ موضوع گردشگری و معدن بعنوان موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور در حکم انتصاب خود، ادامه داد: برای نخستین بار در حکم انتصاب استاندار، با توجه به ظرفیت ها و مزیتهای منطقه ای استان یزد دو محور گردشگری و معدن برجسته شده، لذا مسئله معدن برای ما یک اولویت اساسی محسوب می گردد.
فاطمی، استراتژی و راهبرد اساسی استان یزد در بحث معادن را تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی عنوان و اظهار کرد: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید؛ از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.
وی در ادامه به اظهار گلایه مردم استان در خصوص حجم عظیم برداشت از معادن و به دنبال آن تخریب زیست محیطی و مشکلات خاص آن، اشاره و با تاکید بر ضرورت انجام مسئولیتهای اجتماعی معادن، تصریح کرد: مسئله تامین آب استان مهم‌ترین مسئله مهم و اساسی یزد و لازمه ی توسعه این استان است لذا شورای عالی معادن میتواند به تجمیع مسئولیتهای اجتماعی معادن و هدایت آن برای تامین آب استان کمک کند.
استاندار با عنوان اینکه با حل مسئله آب استان، چالش جدی غیر قابل مدیریت در استان نخواهیم داشت، ادامه داد: موضوع انتقال آب، برای یزد صرفاً یک طرح عمرانی نیست بلکه یک طرح تمدنی است و در واقع تمدن نوین و جدید یزد بر پایه آب انتقالی به یزد شکل می گیرد.
فاطمی با بیان اینکه یزد، دومین استان معدنی و اولین استان با تنوع زیاد مواد معدنی در کشور است، خواستار تصویب مشارکت جدی معادن در پروژه انتقال آب یا تعیین راه‌کارهای آن برای مشارکت در این طرح گردید.
طرح موضوع و تصویب راه‌اندازی هنرستان معدن بویژه برای شهرستان‌ های معدنی در شورای آموزش و پرورش استان و نیز تقویت بعد گردش‌گری معادن و طرح آن در شورای ویژه گردش‌گری از دیگر محورهای نشست مشترک استاندار یزد با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بود.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۰۰
463 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0