با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد

با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد

با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد ،انجام شد. با اجرای این تفاهم نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشویی و... به حداقل خواهد رسید

کد خبر: 990312003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ - ۸:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد ،انجام شد. با اجرای این تفاهم نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشویی و… به حداقل خواهد رسید

با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد

با همکاری مشترک، امضای تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد

در همکاری مشترک بین دادگستری استان، اداره کل ثبت اسناد، کانون سردفتران، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی، تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد امضا گردید.

غلام‌علی دهشیری، ریاست کل دادگستری استان یزد با اشاره به تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد، بیان کرد: این اقدام، نقش بسزایی در پیش‌گیری از وقوع جرم و ارتقاء بهداشت حقوقی در جامعه دارد.

دهشیری ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشویی، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول در زمینه فروش و معاملات و پیش فروش و پیش خرید به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و دعاوی مربوطه از محاسن این طرح است. هم‌چنین کاهش اطاله دادرسی، شفاف سازی روابط حقوقی اشخاص، امنیت سرمایه گذاری، اقتصادی، روانی و اخلاقی مردم از دیگر مزایای این طرح است.

وی، رسمیت یافتن قرارداد پیش فروش و پیش خرید در قانون برای نخستین بار از دیگر محاسن این طرح برشمرد و افزود: الزام به ثبت قرارداد پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی و تعیین مجازات حبس برای فروشندگانی که سند رسمی در فروش ساختمان تنظیم نکنند با ضمانت اجرای مواد چهل و شش و چهل و هفت قانون ثبت اسناد و املاک و جرم انگاری اسناد عادی فاقد اعتبار که به همت شورای نگهبان نیز تائید شده است، از دیگر موارد الزام آور این طرح است.

وی، تنظیم سند رسمی را امنیت سرمایه گذاری دانست و افزود: سند رسمی سبب تثبیت روابط اجتماعی، اقتصادی و مدنی افراد در جامعه می گردد.

وی اظهار داشت: در اجرای این تفاهم نامه، بنگاه‌های املاک حق تنظیم قولنامه را ندارند و فقط می‌ توانند به عنوان واسطه و دلال معامله املاک ایفای نقش کنند.

وی، اطلاع رسانی صحیح، جامع و کامل در این زمینه را خواستار شد و افزود: رسانه‌ها بویژه صدا و سیما باید با تبیین و تشریح این اقدام، افراد را نسبت به اهداف این طرح در ارتقاء سلامت و بهداشت حقوقی جامعه آگاه سازند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مردم نیز باید برای تضمین سرمایه گذاری خود تاکید بر تنظیم سند رسمی در مبادی قانونی داشته باشند چرا که اسناد عادی، اسنادی محکمه پسند و متقن برای دادگاه در رسیدگی دعاوی حقوقی نیست و تبعات استفاده از اسناد عادی در دعاوی مستقیم به خود مردم بر می ‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۹۹
422 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0