زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار

زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار

زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار ، زده شد. شهرداری نسبت به گزارش تخلفات بی‌توجه است. سال هفتاد و‌ چهار، قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان تائید و اولین هیات مدیره سازمان شکل گرفت

کد خبر: 991206004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار ، زده شد. شهرداری نسبت به گزارش تخلفات بی‌توجه است. سال هفتاد و‌ چهار، قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان تائید و اولین هیات مدیره سازمان شکل گرفت

زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار

زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار
اجرای ناموفق طرح بازآفرینی شهری در لرستان/ شهرداری نسبت به گزارش تخلفات بی‌توجه است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ضمن انتقاد از اجرای نامطلوب بازآفرینی شهری در لرستان، بیان کرد: اقدام ملی شتاب خوبی گرفته که لرستان در این زمینه پیش‌رو است و پروژه‌های آن تعریف شده و در بسیاری از شهرها قابلیت اجرا دارد.
سعید بارانی بیرانوند در جلسه خبری با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت روز مهندس، بیان داشت: زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار زده شد.
بارانی گفت: سال هفتاد و‌ چهار، قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان تائید و اولین هیات مدیره سازمان شکل گرفت.
وی با عنوان اینکه زلزله بم تلنگر محکمی برای تغییر شیوه‌نامه و آئین‌نامه ساخت‌وسازها شد، گفت: مسوولان پس از زلزله بم در سال هشتاد و دو تغییرات جدی در شیوه‌نامه‌های استحکام ساختمان‌ها و ساخت‌وسازها اعمال کردند.
وی ادامه داد: وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان در حیطه ساختمان‌ های بخش خصوصی، غیردولتی، عمومی و پروژه‌های فاقد اعتبار و ردیف بودجه‌ای تعریف می‌ شود.
بارانی با بیان اینکه حجم زیادی از ساخت‌وسازها مربوط به سازمان نظام مهندسی است، افزود: این مجموعه دارای ظرفیت‌ های بسیار در حوزه‌های مختلف است.
وی با اشاره به عضویت ۱۰ هزار مهندس در این مجموعه، گفت: هم‌چنین چهار هزار عضو سازمان دارای پروانه فعال هستند.
وی، سازمان نظام مهندسی لرستان را بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای استان عنوان و بیان کرد: این سازمان در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می ‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، تامین حقوق شهروندی، ارتقای کیفی ساختمان‌ها، پاسداشت حقوق حرفه‌ای و شان اجتماعی مهندسان و هم‌چنین ترویج اخلاق حرفه‌ای مهندسی را چهار ماموریت بنیادی سازمان نظام مهندسی ساختمان برشمرد.
بارانی با تاکید بر الکترونیکی کردن خدمات، بیان کرد: در این زمینه سامانه ارائه خدمات مهندسین به شهروندان یکی از شفاف‌ترین سامانه‌ها با کم‌ترین میزان خطا است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان به ورود مجریان ذی‌صلاح برای برخی موارد ساختمانی اشاره و بیان کرد: گسترش و توسعه خدمات مهندسی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اصلاح فرایندهای سازمان از دیگر خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان است.
وی با عنوان اینکه دولت محلی در شهرها، شهرداری‌ها هستند، تصریح کرد: شهرداری‌ها با توجه به درآمد ناپایدار و مشکلات زیرساختی و عرف غلطی که از ماده صد درآمد داشته باشند، سبب شده نسبت به گزارش تخلفات از سوی مهندسان توجه ویژه‌ای نداشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، ضمن انتقاد از اجرای نامطلوب بازآفرینی شهری در لرستان، عنوان کرد: اقدام ملی شتاب خوبی گرفته که لرستان در این زمینه پیش‌رو است و پروژه‌های آن تعریف شده و در بسیاری از شهرها قابلیت اجرا دارد.
وی با اشاره به حضور مشاوران غیربومی در برخی پروژه‌های عمرانی، از مدیران استان درخواست کرد از ظرفیت مشاوران بومی بیشتر استفاده شود.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۹
483 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0