تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌ تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌

تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌

تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌ ، این روزها شاهد روند اجرای لوله‌کشی گاز خانگی در سطح استان هرمرگان هستیم

کد خبر: 991025001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ دی ۹۹ - ۸:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌ ، این روزها شاهد روند اجرای لوله‌کشی گاز خانگی در سطح استان هرمرگان هستیم

تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌

تعیین تعرفه و نظارت بر اجرای لوله‌کشی گاز خانگی بر عهده‌ چه ارگانی است؟‌
مدیر فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان، بیان کرد: سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی ساختمان تعیین تعرفه اجرای لوله کشی، نظارت بر حسن دقیق تعرفه‌های مصوب و تایید صلاحیت مجریان تجربی لوله کشی گاز بر عهده دارند.
این روزها شاهد روند اجرای لوله‌کشی گاز خانگی در سطح استان هستیم و این کار با توجه به محدویت زمانی که برای اتمام آن لحاظ شده است با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.
در روند اجرای لوله کشی گاز خانگی مشکلاتی هم متوجه شهروندان از جمله تاخیر در ترمیم آسفالت ‌های کوچه و خیابان‌ ها توسط شهرداری بندرعباس، عدم بضاعت مالی برخی از شهروندان جهت لوله کشی گاز داخل ساختمان و اخذ هزینه‌ های نامتعارف و خارج از ضوابط توسط برخی از شرکت‌ های مجری لوله کشی گاز خانگی از شهروندان و… است.
در این راستا، برخی از شرکت‌ های مجری لوله کشی گاز خانگی هزینه‌ های نامتعارف و خارج از ضوابط را از شهروندان مطالبه می ‌کنند و شهروندان برای رسیدگی در این بخش دچار سردرگمی هستند که باید برای رسیدگی به تخلف گران فروشی به کدام دستگاه مراجعه کنند و برای تبیین اینکه چه دستگاه و نهادی متولی نظارت و برخورد با شرکت ‌های مجری لوله کشی گاز در زمینه اخذ هزینه‌ های نامتعارف و خارج از ضوابط از شهروندان‌است، گفت‌وگویی را با مدیر فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان ترتیب داده ایم و در ادامه می‌ خوانیم.
شبنم طاهرپور گفت: در راستای ارائه خدمات گازکشی به مردم چهار ارگان نقش دارند که شامل شرکت گاز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی هستند.
طاهرپور در ادامه گفت: سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی ساختمان تعیین تعرفه اجرای لوله کشی گاز، نظارت بر حسن دقیق تعرفه‌ های مصوب و تایید صلاحیت مجریان تجربی لوله کشی گاز( شرکت‌های پیمانکار) را بر عهده دارد.
وی با اشاره به این که تعیین تعرفه اجرای لوله کشی گاز و نظارت بر حسن تعرفه‌ های مصوب را سازمان صمت برعهده دارد، ادامه داد: مردم جهت اطلاع از نرخ تعرفه و خدمات مصوب اجرای لوله کشی گاز از اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی ساختمان و سازمان صمت جویا شوند و برخی از مردم هم به علت عدم آگاهی لازم در این مورد، به اشتباه به سازمان نظام مهندسی ساختمان مراجعه می ‌کنند.
وی در همین رابطه، افزود: هزینه‌های خدمات گاز کشی در ۳ دسته خلاصه می ‌شوند که شامل هزینه “اجرا” که توسط سازمان صمت تعرفه تعیین می‌ گردد و مالک اجرت آن را به شرکت ‌های لوله کشی پرداخت می ‌کند، دوم هزینه “نظارت” که مالک جهت اعزام ناظر جهت نظارت بر حسن اجرا از نظر کمی و کیفی به سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت می ‌کند و نرخ مصوب آن بنابر متراژ و … است و تعرفه بر روی سایت سازمان بارگذاری شده است، سوم هزینه “اشتراک” است که مالک هزینه آن را به شرکت گاز جهت اخذ اشتراک پرداخت می‌ کند.
مدیر فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان این که پس از تایید صلاحیت و دادن مجوز گاز کشی برای مجریان تجربی و حقوقی از طرف سازمان صمت و راه شهر سازی، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان لیست مجریان گاز کشی واجد شرایط و دارای صلاحیت را در اختیار مردم جهت تعیین مجری دلخواه خود معرفی می ‌کند و در واقع سازمان نظام مهندسی ساختمان در این بین، نقش یک واسط را ایفا می‌ کند.
وی، عنوان داشت: این سازمان، وظیفه آموزش ناظران لوله کشی گاز و معرفی ناظران تایید صلاحیت شده به مردم را بر عهده دارد تا ناظران بر روند اجرای لوله کشی گاز ساختمان از نظر کمی و کیفی نظارت داشته باشند.
مدیر فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان افزود: تمام مراحل اجرای لوله کشی گاز خانگی زیر نظر ناظر گاز که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شده است انجام می ‌گردد.
طاهرپور به موضوع مراحل انجام کار لوله کشی گاز اشاره داشت و گفت: در ابتدا باید مالک منزل جهت تعیین مجری دل‌خواه اجرای لوله کشی و تشکیل پرونده به سازمان نظام مهندسی ساختمان مراجعه کند و پس از انجام این دو مرحله، سازمان نظام مهندسی ساختمان ناظر اجرای لوله کشی گاز را جهت نظارت بر روند اجرای لوله کشی گاز معرفی می‌ کند و بعد از طی این مراحل و اتمام کار لوله کشی گاز و تایید ناظر گاز سازمان نظام مهندسی معرفی نامه را جهت خاتمه انجام کار به شرکت گاز ارائه می ‌دهد تا شرکت گاز اقدامات بعدی را جهت وصل شدن گاز منزل مالک انجام دهد.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۹
424 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0