اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به کجا کشید مدیر کل مهندسی ساختمان وزارت راه‌ و شهرسازی

اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به کجا کشید؟/ تاکید مجدد بر شیوه ‌نامه‌ ای که اجرا نمی گردد!

مدیر کل مهندسی ساختمان وزارت راه‌ و شهرسازی با تاکید بر این‌ که موضوع بین نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه هم چنان در حال پیگیری است، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس کارگروهی را تعیین کرده و این کارگروه مواردی را مطرح کرده که وزارت راه و شهرسازی پاسخ مفصل آن را ارسال کرده است. بنظر می ‌رسد در هفته ‌های آتی، کمیسیون نظر خود را بصورت مشورتی ارائه دهد و حتما مدنظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 970319003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ - ۱:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیر کل مهندسی ساختمان وزارت راه‌ و شهرسازی با تاکید بر این‌ که موضوع بین نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه هم چنان در حال پیگیری است، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس کارگروهی را تعیین کرده و این کارگروه مواردی را مطرح کرده که وزارت راه و شهرسازی پاسخ مفصل آن را ارسال کرده است. بنظر می ‌رسد در هفته ‌های آتی، کمیسیون نظر خود را بصورت مشورتی ارائه دهد و حتما مدنظر قرار خواهد گرفت.

اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به کجا کشید

اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به کجا کشید

اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به  کجا کشید؟/ تاکید مجدد بر شیوه ‌نامه‌ ای که اجرا نمی گردد!

منوچهر شیبانی اصل گفت: یک هیات از سوی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان به سرپرستی فرج اله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و هیاتی از سوی وزارت راه به سرپرستی حامد مظاهریان، معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی، مشخص شده است تا طی نشست هایی به بررسی موضوعات مطروحه بپردازند.
وی ادامه داد: تا به حال ۲ نشست تشکیل و کار گروه ‌هایی برای بررسی کارشناسی برخی مسائل مطروحه تعیین شده است.
وی در پاسخ به این‌ پرسش که “از نظر شما رای مجلس به کدام طرف خواهد بود و آیا نظر کمیسیون جنبه قانونی و لازم‌الاجرایی دارد یا خیر؟” افزود: مجددا تاکید می ‌کنم وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در مقابل هم نیستند بلکه هر دو در راستای هم عمل می ‌کنند، نظر کمیسیون خیلی محترم است و می ‌تواند در بررسی ‌های کارشناسی مفید باشد.
وی اظهار داشت: ولی آن چه بعنوان قانون لازم‌الاجرا می ‌باشد، لایحه یا طرحی است که با سپری کردن مراحل مربوط در صحن مجلس به تصویب و سپس به تایید شورای نگهبان می ‌رسد و با ترتیبات مربوط ابلاغ می گردد.
مدیرکل مهندسی ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی در مورد وضعیت بلا تکلیفی ساختمان‌ ها در شرایط پیش آمده، مطرح کرد: شیوه‌ نامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی کاملا جایگاه قانونی دارد و برای جلوگیری از هرگونه آشفتگی و خدمات صوری و استقرار نظم در انجام وظایف مهندسی ساختمان صادر گردیده است.

اختلاف نظر میان وزارت راه و نظام مهندسی به کجا کشید

وی با اشاره به این‌ که برای ساخت هر ساختمان، یک مالک و کارفرما باید با بیست و سه مهندس حقیقی یا حقوقی قرارداد منعقد کرده و آن ‌ها را بکار گیرد، عنوان داشت: در بسیاری از موارد فقط پرداخت هزینه بدون ارائه خدمات واقعی صورت می ‌گرفت و اتفاقات نادرستی به نام مهندسی و الزام خدمات مهندسی شکل می ‌گرفت که از لحاظ مهندسی و حقوقی مشکل داشت.
شیبانی با عنوان این ‌که مهندسی و مهندسان ساختمان جایگاه والایی دارند، ادامه داد: انجام وظایف و ارائه خدمات این قشر باید متناسب با چنین جایگاه و در شان و منزلت مهندسی صورت پذیرد.
ور در مورد شیوه نامه ابلاغی وزیر راه، یاد آور شد: شیوه‌ نامه کاملا منطبق با قانون بوده و لازم ‌الاجرا است. بخش نامه‌ ها و شیوه ‌نامه ‌های دولتی در زمره نظامات دولتی قرار دارد و طبیعی است که هر کس براساس قانون عمل نکند متخلف محسوب می‌ گردد.

منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی ۹۷

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۷
869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0