از آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه چه خبر وضعیت بازسازی کرمانشاه

از آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه چه خبر؟

پس از زمین لرزه بیست و یکم آبان ماه غرب کشور، با وجود انتقاد استاندار کرمانشاه از سرعت پرداخت تسهیلات و نیز گلایه مندی از تعلل سازمان نظام مهندسی برای تاخیر به وجود آمده در روند صدور پروانه، بازسازی با رضایت نسبی مردم ادامه دارد.

کد خبر: 961218001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ اسفند ۹۶ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،پس از زمین لرزه بیست و یکم آبان ماه غرب کشور، با وجود انتقاد استاندار کرمانشاه از سرعت پرداخت تسهیلات و نیز گلایه مندی از تعلل سازمان نظام مهندسی برای تاخیر به وجود آمده در روند صدور پروانه، بازسازی با رضایت نسبی مردم ادامه دارد.

از آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه چه خبر

از آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه چه خبر

از آخرین وضعیت بازسازی  کرمانشاه چه خبر؟

روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بررسی گردید. هوشنگ بازوند ـ استاندار کرمانشاه ـ بیان داشت: من از روند کار نظام مهندسی گلایه مندهستم. علیرغم این که مهندس سالاری پیگیر این بود که موضوع را حل کند و حل شد ولی مقداری تعلل و تاخیر در بحث صدور پروانه ‌ها صورت گرفت. روز اول اعلام کردیم اگر نظام مهندسی استان کوتاهی کند مجبور هستیم از استان های دیگر مهندس بیاوریم. واقعیت اینست که استان های دیگر راضی بودند با قیمت های کم تری به ازای هر متر مربع کار را انجام دهند اما، ما به علت این که مهندسان استان مشغول بکار گردند، به ازای هر متر مربع طراحی و نظارت ده هزار تومان توافق کردیم. البته در شهر صد و بیست متر رایگان است و مازاد صد و بیست متر را مردم باید پرداخت کنند. این نرخی است که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده و نظام مهندسی نباید بیش تر از این مبلغ بگیرد. حتما اگر بیش از این دریافت کنند برخورد میکنیم.
بازوند گفت: قرار شد سازمان نظام مهندسی تا روز ۴ شنبه هفته ای سیصد پلاک تحویل دهد و تا پانزدهم اردی بهشت ماه کلیه مسائل نظام مهندسی حل گردد. من امروز گزارشی از مهندس سالاری گرفتم که نشان می‌ دهد تقریبا هشتاد و پنج درصد برنامه را اجرایی کردند. تا پانزدهم اردی بهشت ماه امیدوار هستیم موضوع صدور پروانه‌ها و نظام مهندسی در شهر به اتمام برسد.
سرعت کند بانک ها در پرداخت مراحل تسهیلات
استاندار کرمانشاه در مورد عملکرد بانک ‌ها در پرداخت تسهیلات نیز ادامه داد: من ضمن تقدیر و تشکر از دوستان عزیزمان در بانک ها هم چنان نسبت به مبلغی که تا به حال پرداخت کرده‌اند گلایه مند هستم و انتظار داشتیم بانک ها سرعت عمل بیش تری در پرداخت ها نشان دهند. روند مطلوب و قابل قبولی نیست. این هفته نشستی با بانک ها دارم و تقاضا داریم که نیروهایشان را افزایش دهند.

از آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه چه خبر


پرداخت تسهیلات در شهرها آسان تر از روستاها است
در ادامه، عزیزالله مهدیان ـ معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ـ افزود: تسهیلات در روستاها پرداخت می گردد و خانه ها در حال احداث است. در شهر مردم بعد از این که پروانه اخذ کردند به بانک معرفی می‌ شوند. خوشبختانه بازسازی در شهر هم شروع شده است. آن جا تسهیلات راحتتر پرداخت می‌ شود؛ چرا که هم بانک ها شعب بیش تری دارند و هم دسترسی مردم به بانک ها راحتتر است. ولی در روستاها باید مردم با خودرو به شعب بانک ها بروند و مقداری کار سختتر است. در شهر تسهیلات چهل میلیون تومانی با سود پنج درصد و در روستاها سی میلیون تومان با چهار درصد کارمزد پرداخت میکنیم.
سالم ماندن مدرسه در روستایی که صد خانه تخریب شدند
در بخشی از این برنامه، گزارشی از روند بازسازی روستای زلزله زده بیلوله با صد و سی خانوار که بیش از صد واحد مسکونی در آن جا تخریب شده بود پخش شد. اهالی گفتند از همان روزهای اول کار آواربرداری و بازسازی آغاز گردید و امروز هم ساخت و سازها با شتاب خوبی در حال انجام است. یکی از اهالی روستا گفت: تقاضای ما از ستاد بازسازی بنیاد مسکن اینست که در روند آزاد کردن اقساط مقداری بیش تر همکاری کنند.
یکی دیگر از روستاییان با اشاره به مدرسه روستا اظهار داشت: مدرسه ما که توسط بنیاد برکت ساخته شده و نوساز است در جریان زلزله تخریب نشد.
عدم آواربرداری در بعضی خانه های روستای هوز سیمراد
روستای هوز سیمراد با سی و پنج خانوار و صد و بیست نفر جمعیت مقصد بعدی گزارش بود. یکی از اهالی روستا افزود: حدود سی مورد تخریب در این روستا صورت گرفت که بیست و چهار مورد تخریب نوع یک بوده، شش مورد هم احداثی نوع دو داشتیم و شش مورد هم تعمیری داشتیم. اهالی میگفتند به علت نبود وسایل و تجهیزات، هنوز آواربرداری برخی واحدها انجام نشده است.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۶
738 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0