می ‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم نظام مهندسی ساختمان خبر داد:

می ‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم

هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان در حالی امسال برگزار می گردد که این سازمان پیشنهاد داده اختیار اجرایی و نظارت بر انتخابات از طرف وزارت راه و شهرسازی به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار گردد.

کد خبر: 970325008 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ خرداد ۹۷ - ۳:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان در حالی امسال برگزار می گردد که این سازمان پیشنهاد داده اختیار اجرایی و نظارت بر انتخابات از طرف وزارت راه و شهرسازی به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار گردد.

می ‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم

می ‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم

می ‌خواهیم خودمان ناظر  انتخابات  خودمان باشیم

هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، مهرماه امسال برگزار می گردد. البته زمان دقیقی برای کل کشور تعیین نشده و قرارست بمنظور تسهیل فرآیند برگزاری، این رویداد در یک پروسه زمانی حدود ۲ هفته بنا به شرایط و توان هر استان برگزار گردد.
در روزهای اخیر ریاست شورای سازمان نظام مهندسی در پیشنهادی تقریبا غیرمعمول به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده تا فرآیند برگزاری انتخابات که براساس قانون، مسوولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است، به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار گردد که این موضوع شائبه هایی بوجود آورده است.
از اواخر سال گذشته به علت صدور بخش نامه های آخوندی در مورد عدم اخذ ۵ درصد حقوق مهندسان، انتخاب مهندس توسط مالک و ممنوعیت اشتغال کارکنان یازده دستگاه در سازمان نظام مهندسی، چالشهایی بین این سازمان و وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است؛ چرا که برخی معتقد هستند این بخش نامه ها منافعی را در سازمان نظام مهندسی به خطر می اندازد.
حامد مظاهریان ـ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ روز ۴ شنبه نظام نامه انتخابات سازمان های نظام مهندسی ساختمان را ابلاغ کرد. در عین حال او در یادداشتی بوجود فساد در این سازمان اشاره کرد و نوشت: “با نگاهی به گذشته این نهاد حرفه ای میتوان دریافت حرکتی که به لطف حضور بزرگان مهندسی کشور آرام آرام نضج میگرفت و میرفت تا درختی بالنده گردد، با آلوده شدن ساختارهای سازمان به بلیه توزیع کوپن کار و پول و در نتیجه رخنه فساد، متاسفانه این سازمان را از اهداف اعتلائی و حرفه ای خویش دور ساخته و به مسیر صنفی و اولویتهای مالی و اداری سوق داد و همین امر بزرگ ترین آسیب را به کیان مهندسی و نظام مهندسی کشور وارد کرد که بطور حتم کل جامعه مجبور به پرداخت هزینه های آن شدند. این هزینه ها با عدم اخذ خدمات مهندسی باکیفیت برای مردمی که به هرعنوان درگیر ساخت و ساز شهری شده اند ملموس است”.

می ‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم

این نقد در حالی از طرف مظاهریان مطرح گردیده که بدنه سازمان نظام مهندسی معتقد هستند بعد از ایجاد این سازمان در سال هفتاد و سه کیفیت ساخت و ساز در کشور افزایش یافته است. با این وجود بسیاری از بهره برداران از خانه های بی کیفیتی که جریان موسوم به “بساز و بفروش” تحویل آن ها داده اند ناراضی هستند. براساس نظر کارشناسان، میانگین عمر مفید ساختمان ها در ایران پانزده تا بیست و پنج سال تخمین زده میشود؛ در حالیکه این میانگین در کشورهای توسعه یافته به بیش از صد سال رسیده است.
از طرف دیگر در روزهای گذشته، سازمان نظام مهندسی درگیر تنش های داخلی شده است. شنیده میشود یکی از اعضای شورای مرکزی این سازمان، کارنامه نظام مهندسی را غیر قابل قبول دانسته و از آن چه بکارگیری افراد نالایق در این سازمان برشمرده، ابراز گلایه کرده است. ریاست شورای مرکزی نیز در پاسخ به این انتقاد، عضو مذکور را به پرداخت اضافه کاری بلاوجه به “نور چشمیها” متهم کرده و گفته آخرین بارتان باشد که شخصی چون من را تهدید میکنید. پس از آن دویست و بیست و هشتمین نشست شورای مرکزی برگزار و فردی دیگر بجای عضو منتقد، منصوب گردید.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۹۷
1000 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0