چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم مهندسان ناظر مطرح کردند:

چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم

ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: احتمال دارد زمان پرداختها جا به جا شده باشد

کد خبر: 961103008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۹۶ - ۸:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: احتمال دارد زمان پرداختها جا به جا شده باشد. چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم

چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم

چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم

چندین ماه است حق الزحمه  نظارت نگرفتیم

حسن قربانخانی گفت:  وزارت راه و شهرسازی مسئول صدور پروانه اشتغال بکار مهندسان ناظر بوده و بر این اساس، وزارت خانه مذکور، به مهندسان ناظر شاغل در وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و افراد شاغل در دستگاه های دولتی، پروانه اشغال بکار صادر میکند.
وی دو شغله بودن و داشتن شغل نظارت در کنار شغل دیگر مهندسان ناظر را یک کمبود قانونی دانست و گفته است که در قانون، نظارت یک شغل محسوب نمی گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی تهران وزارت راه وشهرسازی  مسئول صدور پروانه اشتغال بکار مهندسان ناظر بوده و بر این اساس، وزارت خانه مذکور، به مهندسان ناظر شاغل دروزارت راه و شهرسازی، شهرداری و حتی همه افرادی که شاغل دردستگاه های دولتی هستند،پروانه اشغال بکار صادر میکند.
وی، تعداد مهندسان ناظر دارای پروانه اشتغال بکار در استان تهران را شصت هزار نفر ذکر کرد و گفت:  هریک از این مهندسان ناظر سالیانه چهل و پنج هزار تومان حق عضویت به این سازمان میپردارند و یادآور شد که از این تعداد، حدود شصت درصد حق عضویت خود را بصورت منظم و سالانه واریز میکنند.
وی، با اعلام این که مهندسان ناظر هر ۳ سال یک بار، پروانه اشتغال بکار خود را تمدید میکنند، اظهار داشت: آن دسته از افرادی که بصورت منظم حق عضویت خود را نپرداخته اند بازهم درحین تمدید پروانه اشتغال بکار، تمام بدهی  خود را میپردازند.
بایک محاسبه سرانگشتی، می‌ توان نتیجه گرفت که بطور میانگین مهندسان ناظر سالانه بیست و هفت میلیارد ریال به حساب سازمان نظام مهندسی واریز میکنند که این رقم، بغیر از واریز کل حقوق نظارت مهندسان ناظر توسط مالکان به حساب این سازمان است.
وی افزود:  این سازمان براساس قانون، کل پول حق نظارت را دریافت کرده و بعد از انجام مرحله  به مرحله عمل نظارت توسط مهندسان ناظر، دستمزد را به حساب آن ها واریز میکند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، احتمال داد که به علت تراکم کاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران زمان پرداخت دستمزد نظارت برخی مهندسان ناظر جا به جا شده باشد.

چندین ماه است حق الزحمه نظارت نگرفتیم

وی ادامه داد: بسیاری از مهندسان ناظر تمایل دارند که دستمزد حق نظارت خود را یک جا دریافت کنند که براساس مقررات این امر شدنی نیست.
تعدادی از مهندسان ناظر مدعی شده‌اند که حق نظارت خود را با وجود انجام کامل نظارت هم چنان اخذ نکرده‌اند.
قربانخانی از ارایه هرگونه آمار میزان تخلفات صورت گرفته توسط برخی مهندسان ناظر درسطح استان تهران اجتناب کرد و تصریح کرد: تعداد مهندسان ناظر درسطح استان تهران ازعدد چهل به شصت هزارنفر رسیده بنابراین با توجه به افزایش تعداد مهندسان ناظر، میزان تخلفات افزایش نیافته است.!
به گفته وی، وجوه حق نظارت و حق عضویت مهندسان ناظر به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می گردد و این سازمان حق استفاده ازسود پولهای واریزی مذکور درهزینه های جاری خود را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: قرارشده تا از سود وجوه مذکور در حساب سازمان نظام مهندسی درامورعام المنفعه استفاده گردد و گفت: که بخشی از سود مذکور در سال نود و شش صرف خرید بیمه نامه مسئولیت برای شصت هزار مهندس ناظر دراستان تهران شده است.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۶
919 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0