بازار مسکن را رها کرده‌ایم ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

بازار مسکن را رها کرده‌ایم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد افزایش قیمت مسکن که سبب به حاشیه کشیده شدن مردم شده است، ادامه داد: ما به علت عدم برنامه در بخش مسکن طی چهار سال اخیر حاکمیتهای خود را در فرآیندهای تولید، خرید و فروش مسکن از دست داده ایم، حتی در مورد اجاره‌ها، این موضوع سبب شده ما نتوانیم از شرایطی که بازار مسکن میتواند برای اقتصادمان فراهم کند، استفاده کنیم.

کد خبر: 970521003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،«فرج الله رجبی»، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد افزایش قیمت مسکن که سبب به حاشیه کشیده شدن مردم شده است، ادامه داد: ما به علت عدم برنامه در بخش مسکن طی چهار سال اخیر حاکمیتهای خود را در فرآیندهای تولید، خرید و فروش مسکن از دست داده ایم، حتی در مورد اجاره‌ها، این موضوع سبب شده ما نتوانیم از شرایطی که بازار مسکن میتواند برای اقتصادمان فراهم کند، استفاده کنیم.

بازار مسکن را رها کرده‌ایم

بازار مسکن را رها  کرده‌ایم/ بیست تا بیست و پنج درصد اقتصاد به بازار مسکن ارتباط دارد

رجبی با اشاره به این که بازار مسکن که بیست تا بیست و پنج درصد اقتصاد ربط دارد را  رها کردیم، گفت: پول به سمت سکه و ارز میرود. ولی اگر شما مسکن بسازید و حتی اگر مسکن گران گردد میتواند جنبه مثبتی داشته باشد که حداقل تولید سکونتگاه مردم را انجام دادیم.
وی اظهار داشت: من معتقد هستم ما باید به راهبردهای توسعه مسکن بعنوان راهبردهای کلیدی در حوزه اقتصاد نگاه کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی گفت: وزارت راه و شهرسازی با کمک بانک مرکزی باید سیاستهایی را گرداوری کند که اگر در  این مقطع که قیمت مسکن بالا رفته، تولید اشتغال  کند سبب به حرکت درآمدن چرخ صنعت میشود و در نهایت ما از این گذرگاه عبور خواهیم کرد.


وی ادامه داد: برای بار صدم اعلام کردم، امکان ندارد که بدون فعال کردن سیاستهای بخش مسکن بتوانیم به آماری که برای اشتغال اشت، برسیم.
رجبی در مورد پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش مدت اجاره نامه، تصریح کرد: ما نباید راههای اشتباه و مسیرهایی را که از لحاظ حقوق شهروندی ایراد دارد را برویم. باید این سیاستها را اصلاح کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان ساخت: در بخش مسکن سرمایه دولتی نیاز نداریم و عمده سرمایه مردم است که در بخش مسکن ورود پیدا میکند.
وی با عنوان این مسئله که چرا نمیتوانیم بین سرمایه و مسکن کساد ارتباط برقرار کنیم، یاد آور شد: اشتغال، حرکت صنعت، کنترل نقدینگی و سپرده های بانک همگی به مسکن ربط دارد و سبب رونق بازار می گردد.
منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۷
874 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0