فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم/ توقف تراکم شناور تاثیری بر ساخت ‌و ساز ندارد عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد:

فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم/ توقف تراکم شناور تاثیری بر ساخت ‌و ساز ندارد

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: قدرت خرید مسکن پایین است و تا زمانیکه وضعیت اقتصادی متقاضیان واقعی مسکن بهبود نیابد با رونق پایدار مسکن فاصله خواهیم داشت.

کد خبر: 960710014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مهر ۹۶ - ۱:۵۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: قدرت خرید مسکن پایین است و تا زمانیکه وضعیت اقتصادی متقاضیان واقعی مسکن بهبود نیابد با رونق پایدار مسکن فاصله خواهیم داشت.فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم

فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم

فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم/ توقف تراکم شناور تاثیری بر ساخت ‌و ساز ندارد

فاصله زیادی با رونق پایدار  مسکن داریم/ توقف تراکم شناور تاثیری بر ساخت ‌و ساز ندارد

بیژن خطیبی، در پاسخ به این پرسش که طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن و میزان معاملات در شهریور ماه افزایش نه درصدی داشته است، آیا این رشد در حد تورم را می ‌توان به منزله رونق جدی بخش مسکن در نظر گرفت، عنون کرد: طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن حدود هفت درصد رشد داشته است ولی باید اذعان کرد که در دوران رکود قرار داریم و این بعوامل متعددی بستگی دارد که یکی از این عوامل بروکراسی اداری و پایین بودن قدرت خرید است.
خطیبی ادامه داد: هر ساله در ۳ ماهه دوم سال اوج خرید و فروش مسکن و جابه جایی است و پس از آن دچار یک رکود می‌ شویم پس این تغییرات و شوک در بازار به چند علت بوده که یکی از آن ها کاهش نرخ سود بانکی توسط دولت بود.
وی افزود: البته این رونق گذرا است و بنده احساس می ‌کنم دوباره با یک نزول در معاملات روبرو شویم؛ پس تا زمانیکه پروژه‌های عمرانی در کشور راه نیافتند، بحث نقدینگی در کشور حل نگردد و وضعیت اقتصادی متقاضیان واقعی خرید مسکن بهبود پیدا نکند نمیتوان با قاطعیت از رونق مسکن سخن گفت.
وی در مورد بخش نامه شهردار جدید تهران در باره توقف فروش تراکم شناور اظهار داشت: مهندسین وابسته به ساخت ‌و ساز شهر هستند پس هر بخش نامه ‌ای که سبب رکود ساخت‌ و ساز گردد قطعاً بر عملکرد اعضای نظام مهندسی هم تأثیر خواهد گذاشت، ولی این که این اقدام در جهت شفاف ‌سازی و جلوگیری از فساد باشد قطعاً مفید و مؤثر خواهد بود.

فاصله زیادی با رونق پایدار مسکن داریم


عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: تراکم شناور به این معنا نیست که تراکم دریافت‌ کند و هرجا که دوست دارد اقدام به ساخت ‌و ساز نماید؛ این بخش نامه با این هدف بوده است که جلوی فساد را بگیرد، یعنی به این معنی که اگر یک پیمان کاری که از شهرداری طلب داشت شهرداری اعلام می‌ کرد که پول نقد ندارم لذا بجای طلب به این پیمان کار تراکم شناور می‌ دادند.
خطیبی عنوان داشت: یعنی به جای صد میلیون تومان طلب صد میلیون تومان تراکم شناور داده می‌ شد؛ حال این تراکم شناور چه می ‌کند؟ اگر سازنده در یک منطقه‌ ای ساخت‌ و ساز شهری کند به کمیسیون معماری مراجعه و وقتی پروانه ساخت تأیید می ‌شود بجای این که به شهرداری پول بدهد، به شهرداری اعلام می‌ کند که تراکم شناور دارد پس این تراکم شناور به این معنی نیست که اگر تراکم شناور دارید در هر نقطه‌ ای می‌ توانید اقدام به ساخت ‌و ساز کنید.
به گفته او، شهرداری به پیمان کاران شهرداری که از شهرداری طلب دارند بجای پرداخت پول تراکم شناور داده تا فرصتی برای پرداخت داشته و زمان آنرا به عقب بیاندازد، لذا این تراکم شناور تأثیر چندانی بر روی ساخت ‌و ساز نخواهد داشت.
وی مطرح کرد: پس تیم جدید در شهرداری تهران این سختی کار را به جان خریده‌ اند و باید طلب پیمان کاران را نقداً پرداخت کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۶
1115 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0