بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه 3 جانبه بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه 3 جانبه

بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه ۳ جانبه

بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه 3 جانبه ،در زمینه مدیریت مصرف آب و جدا سازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیست شهر و منابع آب امضا شد

کد خبر: 990323007 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ - ۷:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه ۳ جانبه ،در زمینه مدیریت مصرف آب و جدا سازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیست شهر و منابع آب امضا شد

بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه ۳ جانبه

بازچرخانی آب در ساختمان‌ های مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی در قالب تفاهم‌نامه 3 جانبه

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان ‌رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد عصر ۴شنبه در اجرای مصوبه شورای شهر در زمینه مدیریت مصرف آب و جدا سازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیست شهر و منابع آب امضا شد.

شهردار مشهد در این آئین بیان کرد: سیاست مدیریت شهری در توسعه فضای سبز و زیست پذیربودن شهر مشهد با استفاده از منابع آب بازچرخانی شده است.
محمد رضا کلائی گفت: مجموعه تلاش‌ هایی که برای تامین منابع آب بویژه آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از محل بازچرخانی آب ‌های خاکستری و پساب انجام گردد، باید بیشتر از این باشد.
شهردار مشهد افزود: اهتمامی که شورای شهر مشهد برای جداسازی آب شرب از آب خام و بازچرخانی آب ‌های خاکستری دارد و فعالیت‌هایی که در زمینه کاهش ورودی به مجموعه های فاضلاب انجام شده است می ‌تواند به توسعه فضای سبز در اقلیم خشک شهر مشهد کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد با این اقدامات دغدغه افرادی که نگران کاهش منابع آب با افزایش توسعه فضای سبز هستند رفع گردد.
شهردار مشهد تصریح کرد: اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آبهای خاکستری ساختمان ‌ها و اماکن عمومی باید گام به گام و با برنامه ریزی مبتنی بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب انجام گردد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه عنوان کرد: به شهروندانی که طرح بازچرخانی آب های خاکستری را اجرا کنند پنجاه میلیون ریال به عنوان مشوق اهدا خواهد شد.
مهدی یعقوبی گفت: این طرح که برای نخستین بار در کشور اجرا خواهد شد، پروسه مطالعاتی خوبی را طی کرده و کارهای اجرایی آن انجام و آیین نامه های مورد نیاز آن نیز آماده شده است.
یعقوبی با عنوان اینکه اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آبهای خاکستری در ساختمان ‌های مرتفع الزامی است، گفت: برای اجرای این طرح در ساختمان ‌های کوچک و منازل شخصی نیز مشوق ‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول برای شهروندانی که در منازل خود اقدام به اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب‌ های خاکستری کنند پنجاه میلیون ریال از سوی مدیریت شهری بصورت مشوق در نظر گرفته خواهد شد و در کنار آن از سوی شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز بیست درصد تخفیف در مبالغ مرتبط با دفع فاضلاب در قبوض آن ‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: البته این موضوع باید از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان تایید گردد، سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری نیز از این ساختمان‌ ها بصورت دوره ای بازدید و در صورت استفاده از این آب ها برای آبیاری فضای سبز و درختان مقابل منازل و فلاش تانک ‌ها مشوق ‌هایی در نظر خواهد گرفت.

وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در دو منزل مسکونی و ده مدرسه اجرا شده است و طی شش ماه گام به گام پیش خواهد رفت و در صورت نیاز به اصلاح موارد آن به شورای شهر ارائه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این آئین بیان کرد: شهرداری مشهد می ‌تواند در حوزه بازچرخانی آب‌های خاکستری ارگان آزمایشی در کشور باشد.
حسین اسماعیلیان گفت: پنجاه تا هشتاد درصد آب مصرفی مشهد در حال اتلاف است لذا پیشنهاد می ‌کنم این طرح مطابق با مصوبه شورای شهر برای کل ساختمان ‌های مشهد اجرا گردد.

کمبود یک هزار و پانصد لیتر آب در ثانیه
فرماندار مشهد نیز بیان کرد: میزان مصرف آب در مشهد سیزده هزار و دویست و هفتاد لیتر در ثانیه است.
محمد رضا هاشمی گفت: در حال حاضر یازده هزار لیتر آب تولیدی داریم و با حدود یک هزار و پانصد لیتر کمبود در تولید آب مواجه هستیم از این رو اجرای این طرح می ‌تواند یکی از راه‌های خوب برای تامین آب باشد.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی نیز تصریح کرد: دشت مشهد سی و دو سانتی‌متر نشست دارد.
محمد عرفانی گفت: حجم فاضلاب تولیدی در مشهد دو برابر حجم تصفیه خانه‌هاست و این کار باعث می ‌شود حجم بسیاری از فاضلاب در کشف‌رود خالی گردد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: درختان شهر در حال خشک شدن هستند، ما هنوز در دوره خشکسالی هستیم نباید فریب بارندگی ‌ها را بخوریم.
علی‌رضا شهریاری تصریح کرد: هر چقدر تصفیه خانه‌های محلی زودتر راه‌اندازی گردند، بیشتر به نفع شهر و کشور خواهد بود.
شهناز رمارم، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز افزود: باید نمونه‌های خارجی این طرح ‌ها را بررسی کرده و از تجربیات آنها استفاده کنیم تا آزمون و خطا نداشته باشیم.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۹
393 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0