واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی

واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی

واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی ، بی‌توجهی به مهندسین؛ نادیده گرفتن نظام مهندسی. دفاتر فنی با چالش‌ هایی روبرو هستند

کد خبر: 010813001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ آبان ۰۱ - ۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی ، بی‌توجهی به مهندسین؛ نادیده گرفتن نظام مهندسی. دفاتر فنی با چالش‌ هایی روبرو هستند

واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی

واگویه معاون استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی
واگویه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یک درد تاریخی/بی‌توجهی به مهندسین؛ نادیده گرفتن نظام مهندسی
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاتر فنی با چالش‌ هایی روبرو هستند کم‌رنگ شدن نقش مهندسین در کشور یک نمونه است در بسیاری از مجموعه ها مهندسی نقش پررنگی در تصمیم گیری ها ندارند.
همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل استانداری‌ های کشور در محل سالن دولت کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.
در این مراسم، کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان استانی تاریخ‌ساز است وقتی به پیشینه آن نگاه می‌ کنیم تاریخی سراسر از رشادت دارد در حمله رومی ها به کشور سردار کهگیلویه و بویراحمدی آریوبرزن راه را بر روی سپاه اسکندر می‌بندند.
وی ادامه داد: در مبارزات با طاغوت پهلوی حماسه تنگ تامرادی را داریم که رژیم رضاشاه مردم را بمباران هوایی می کند.
وی تصریح کرد: در دفاع مقدس مردان و زنان این دیار همراه با مردم ایران رشادت‌ ها آفریدند با تقدیم ۱۹۰۰ شهید یکی از استان‌ های اول ایران در تقدیم شهید بشمار می‌ روند و در چند روز اخیر نیز ۲ هموطن کهگیلویه و بویراحمدی در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به شهادت رسیدند.
وی در ادامه به برخی از ظرفیت‌ های استان اشاره کرد و افزود: جغرافیای استان ۴ فصل است در منطقه گرمسیری افزون بر بیست درصد نفت کشور از کریدور این استان صادر می گردد.
وی گفت: افزون بر نود درصد از استان جنگلی و مرتعی است حدود ده درصد از روان آبهای جاری کشور در این استان است بارشهای بالاتر از نرم کشوری داریم سرچشمه جلگه خوزستان و برخی از مناطق فارس و رودخانه کارون و مارون و زهره از این استان است.
وی ادامه غ: یک درصد از جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند و از برکات نظام جمهوری اسلامی برخوردار بوده است.
وی عنوان کرد: دفاتر فنی با چالش‌ هایی روبرو هستند کمرنگ شدن نقش مهندسین در کشور یک نمونه است در بسیاری از مجموعه ها مهندسی نقش پررنگی در تصمیم گیری ها ندارند مشکلات عدیده ای در آیین نامه ها وجود دارد که باید بازنگری شوند.
وی گفت: بحران‌ های طبیعی زیادی در کشور وجود دارد کشوری هستیم که جزو ده کشور اول در حوادث و بحرانها بشمار می آییم باید دید چقدر نظام مهندسی را در پیش‌گیری از حوادث دخالت داده ایم در قوانین بالادستی نظام مهندسی را نادیده گرفته ایم.
حاجی زاده با بیان اینکه باید به تاریخ خود برگردیم، گفت: از مفاخر دنیا در بحث معماری و مهندسی بشمار می‌ رویم بناهای تاریخی ما از نظر سیما و منظر در دنیا متفاوت است عمر بعضی از کشورها به اندازه عمر نظام مهندسی در کشور ما نیست.
وی افزود: خلأهای قانونی برای نظارت بر ساخت و سازهای شهری اکنون ما را دچار مشکل کرده است جایگاه دفاتر فنی به خوبی دیده نمی شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح نهضت ملی مسکن باید دفاتر فنی نظارت مستقیمی بر این کار داشته و دخالت بیشتری کند در استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور باید یک میلیون مسکن بسازیم که باید با عزم جهادی و همکاری همه  ساختمان های با کیفیت تحویل دهیم.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۰۱
203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0